Mijn zoon heeft nu de brugklas bijna achter de rug. Helaas is het hem niet echt gelukt vrienden te maken op zijn nieuwe school. Hij heeft het hele jaar 3x iets met klasgenoten afgesproken buiten school en met wisselend succes. Hij zegt dat hij in de vakantie niet met ze hoeft af te spreken, ze zijn te druk en ze schelden veel en doen rare dingen, hij voelt geen klik met ze. Hij wordt niet gepest op school, hij heeft het ook wel redelijk naar zn zin. Alleen er is niemand waar hij echt verder contact mee zou willen. Hij sport normaal ook nog 3x in de week bij zijn vereniging maar ook dat heeft zomerstop komende tijd. Nu maak ik me daar allemaal een beetje zorgen om. Hij heeft dik 7 weken vakantie! 3 weken zijn wij ook vrij en gaan we weg, maar die andere 4,5 week wil ik eigenlijk niet dat hij op de bank gaat liggen tiktokken. Wat gaat jouw 12 jarige doen in de zomervakantie? Wat kan ik die van mij stimuleren om te gaan doen en toch een beetje onder de mensen te komen…
Mijn 11 jarige heeft zat te doen maar met mijn 15 jarige heb ik ongeveer hetzelfde. Ze heeft niet zo veel vriendinnen en die gaan natuurlijk ook nog op vakantie en dan duren de weken wel heel lang. Ze gaat daarom een hele week op kamp
Wilde ze dat zelf wel dan , op kamp? Mijn zoon kon op kamp met de sportvereniging, maar hij wil absoluut niet, helaas.
Ik heb dat wel voorgesteld, maar ja ze hebben elkaar een heel jaar niet gezien. De drempel is dan wel heel hoog voor hem om het eerste contact weer te leggen.
Wat losse workshops boeken? Weet niet of de middeleeuwen aanspreekt maar dr zijn bijv workshops bijlen smeden in Nederland. En ik zat een weekend in Duitsland en hadden een workshop maak je eigen pijl en boog incl overnachting op die locatie. Moet je zowel een boog als de pees maken en je moet je pijlen wikkelen (klusje apart want lijm wordt niet gebruikt) Genoeg ouders met tieners in elk geval, maar t moet maar net iets wezen wat je kind boeit (en jij als ouder kan verdragen)
Ik vind dat super leuk en we gaan ook zoiets doen in mijn vakantie, maar het gaat juist om de weken dat ik gewoon moet werken en hij zichzelf moet vermaken.
Bouw je eigen applicatie? Coding for kids? Kidslab oid? Is wel online maar iets nuttiger dan tiktok verwacht ik
Hier van de 6 weken 2 weken op vakantie. Verder gaat de oudste 1 week op kamp met bekenden. Ben blij dat er zo 3 weken gedekt zijn. Verwacht dat ze verder weinig bijzonders gaat ondernemen.
Heeft hij met sporten vrienden gemaakt? Wat voor sport doet hij? Wat vindt hij leuk om te doen? Zijn er kinderen in de buurt waar hij mee om gaat. Of neefjes/ nichtjes?
Nee hij heeft ook geen vrienden bij de sport. Hij vindt het leuk om te doen maar hij komt daarna altijd meteen weer naar huis. Familie woont ver weg en heeft niet de goede leeftijd ook. Kinderen uit de buurt gaat hij ook niet mee om helaas.
Ja zoiets heeft hij al een paar keer gedaan, ook op school doen ze dat. Hij is bezig met een cursus Python nu, ik verwacht wel dat hij daar ook nog wat tijd aan zal besteden. Het was niet letterlijk 4 weken tiktokmeer 4 weken alleen in huis achter een scherm Maar inderdaad is programmeren dan een stuk nuttiger!
Maar vind je dat goed? Probeer je er iets tegen te doen? Jouw posts kennende zal je toch wel proberen haar van haar telefoon af te krijgen?
Ik heb die andere ouders ook al een jaar niet gezien/gesproken … hoe zou jij reageren als je na al die tijd een appje zou krijgen of je kind met een ander kind wil komen spelen? Het lijkt me dat de meeste kinderen van die leeftijd dat toch zelf regelen, alleen die van mij niet.
Of misschien zitten andere ouders in hetzelfde schuitje. Heeft hij nog een nummer van een vriendje waar hij graag mee om ging? Dan kan hij het allicht opgooien… Ik kan mij wel voorstellen dat dit lastig is. Ik zou anders toch ook zoeken of je een kamp kunt vinden waar hij toch wel heel enthousiast van wordt. Er is zo veel!
Mijn posts kennende Nou, ik vind het geen geweldige tijdsbesteding nee, en ik opper wel dingen. Maar het is een kind dat graag thuis is. (De andere is het tegenovergestelde, die zie ik tegen die tijd nooit meer denk) Dus op eem gegeven moment laat ik het maar. Gelukkig tekent ze graag, dus hoop ik dat dat zo blijft voorlopig.
Ja die van mij is ook graag thuis. Als ik hem bijvoorbeeld naar een zeilkamp zou sturen ofzo, zou ik hem echt doodongelukkig maken. Hij wil graag thuis slapen. Mijn jongste wil ook de hele tijd de hort op, die is inderdaad het andere uiterste. Lastig he!
Ik begrijp onze huismus ook niet, ik ben zoals onze jongste en was altijd op pad. Maar nu spreken ze elkaar toch wel, ook online, dus de noodzaak om weg te gaan en je vrienden te spreken is gewoon minder. Mijn man is ook graag thuis, dus hier valt de appel niet ver van de boom.