Ik stelde het voor en ze vond het een leuk idee. Wel spannend want ze kent er niemand maar het is een kamp dat helemaal in haar straatje past. Ze hebben computers staan zodat ze in de momenten tussen de activiteiten door kunnen gamen.
Er zijn ook zeilkampen die overdag zijn en dat je 's avonds gewoon thuis slaapt. Volgens mij op Loosdrecht.
Het klinkt eigenlijk alsof hij helemaal niet zo'n behoefte heeft aan uithuizige activiteiten. Ik heb zelf prima herinneringen aan zomervakanties waarin ik wekenlang vooral op de bank hing (wel met een boek dan). Ik sprak nooit met mensen van de middelbare af, die zag je in september wel weer. Ik zou dus eerder kijken naar activiteiten binnenshuis. Misschien kun je een soort spel maken waarmee hij punten kan verdienen door ts stofzuigen/boodschappen te doen/in de tuin te werken/een taart te bakken? Gewoon om hem wel ook een beetje in beweging te krijgen. En verder loslaten hoor.
Ik krijg het idee dat je kind veel minder behoefte heeft aan contacten dan dat jij dat misschien (voor ogen) hebt. Hier ook 2 kinderen die het prima vinden een tijd thuis te zijn, hun eigen ritme te volgen (vooral in het begin van de vakantie) en genoeg hebben aan de vakantie met ons. Dit jaar heeft zoon voor het eerst , in de laatste week van de vakantie, afgesproken met twee vrienden om te komen eten voor zijn verjaardag. Dochter gaat wel wat meer op pad, maar dat kan ook zomaar een middagje in de bieb zitten lezen zijn. Ze heeft nu 5 nieuwe boeken besteld voor de vakantie, dus vermoed dat er veel gelezen gaat worden. Hier brengt het niet afspreken in de vakantie juist de rust om de drukte van school en stage na de vakantie weer goed te kunnen oppakken.
Ik heb die knop ook om moeten zetten, omdat ik zelf heel anders ben, maar de oudste heeft dat ook. Die wil ook echt niet.
Wat wil hij zelf? Heeft hij zelf ook de behoefte om onder de mensen te zijn? Dan zou je een kamp kunnen overwegen, zoals hierboven al werd genoemd. Mag hij met 12 jaar al folders/kranten lopen? Is niet onder de mensen, maar dan is hij er wel even uit. Of anders wat klusjes in huis waar hij een klein zakcentje mee kan verdienen?
Hier gaat de oudste (ook klas 1 nu) 2 weken mee naar boord, gaat dan meewerken als vakantiekracht (is de bedoeling tenminste ). Misschien dat er 1 week nog een jongen meegaat. Dan 2 weken op vakantie. Resterende tijd weer aan boord. Buiten het werken om zal het veel schermen zijn vrees ik. Hopelijk mooi weer en veel zwemgeschikte plekken
Nou ik ben zelf ook vrij introvert , dus ik snap dat gedeelte wel. Maar na de meivakantie had hij echt moeite om zich weer staande te houden tussen al die kinderen in zijn klas. En dat was maar 2 weken! Als hij het eenmaal afwent al die prikkels, dan moet hij het echt weer opbouwen. Dus ik hoop eigenlijk dat ik hem toch een beetje kan stimuleren om onder de mensen te blijven. Hij kan het wel niet willen, maar het is wel beter voor hem om dat sociale contact een beetje te blijven “oefenen” en niet helemaal in zn schulp te kruipen.
Die van mij deed weinig op die leeftijd en ze doet nog steeds weinig. Haar idee van vakantie is ‘zo min mogelijk doen’, dat krijg ik er helaas niet uit. We gaan anderhalve week op vakantie en de rest van de weken af en toe een dagje weg. Verder probeer ik het zoveel mogelijk los te laten, want het kost mij heel veel energie en levert niets op (enkel meer gedoe, wat ook weer energie kost…).
Heeft hij nog vrienden van de basisschool in de buurt? Wij wonen vrij ver van de middelbare en mijn kinderen gaan buiten school dan ook nog voornamelijk om met jongelui hier uit het dorp. De middelste nog met kinderen van zijn basisschool, voetballen, jachtseizoen, zwemmen, rondhangen. Hij is 14. De oudste heeft inmiddels wat nieuwe vrienden gevonden, en weinig contact meer met de basisschool vrienden.
Of misschien nog een paar nachtjes logeren bij opa en oma of een neefje of zo? En dan neefje ook weer bij jullie… weer wat dagen gevuld.
Nou ja dat dus ja. Voor alle 3 (zonder de tiktok voor de jongste). Maar ik verwacht dus niet veel actie helaas. Zie de oudste nog wel gaan voetballen met vrienden, maar die andere 2 niet. Zou het wel graag anders zien, maar contact afdwingen heeft weinig zin in mijn ogen.
Nee, dat heb ik ook. Dat ik zo van gezelschap en uitjes hou betekend niet dat zij dat ook moet. Ze heeft ook wel gelijksoortige vriendinnen getroffen. Hebben veel contact naast school, maar vooral bellen en appen. Het is echt niet mijn idee, maar ik kan haar niet dwingen naar iedereen toe te gaan.
Ja ik ben dus zelf ook zo'n huismus, dus kan het ze al helemaal niet kwalijk nemen. Zoon wordt wel ook heel vervelend, maar hij is van plan nog te gaan werken deze vakantie, dus dat zou prima zijn dan.
Gamen waarschijnlijk. Nu hebben we wel zo'n makkelijk kind die het best vind als ik zeg:' nu even een uurtje niet' gelukkig. Maar hij staat nooit vooraan bij het regelen van een zwemmidag met vrienden ofzo. Als zij het regelen gaat hij zeker mee, maar ze gamen vooral veel met elkaar op afstand dus echt heel actief in activiteiten bedenken zijn ze helaas allemaal niet. We gaan wel 3 weken op vakantie en hij is 1 week vrijwilliger bij zo'n bouwwerk bij on in de stad. Dus die 2 a 3 weken die over zijn die accepteren we maar als game weken
Wij hadden vanaf de brugklas een bijbaantje. In de vakanties werkten we bij de boer, prei plukken. Iedere dag om 07:00 beginnen en om 15:00 met de hele club zwemmen. Geen lamlendig gehang op de bank en aan het eind van de vakantie een mooi zakcentje. Kan me niet voorstellen dat de boeren van tegenwoordig geen goedkope hulpjes meer kunnen gebruiken.
Bij mij waren er ook kassen. Ook genoeg mensen nodig. Trouwens als schoonmaak in een verpleeghuis als bijbaan gehad en dan in de vakantie extra uren maken en inderdaad dan lekker extra zakcentje verdienen
Hier in de regio zijn er geen baantjes te vinden voor 12-jarigen hoor. Enkel baantje vanaf 14/15 maar meest wordt 16 jaar of ouder gevraagd
Ik was 13 in de brugklas en dan mag je bepaalde bijbaantjes. Heb ff opgezocht wat er allemaal onder valt. Ook groente en fruit plukken bijvoorbeeld. Hoewel wij toen gewoon zwart bij de boer werkte, maar dat is weer een ander verhaal natuurlijk.
Ik vond het ook lastig toen onze oudsten die leeftijd hadden. Op pad gaan op de dagen dat je zelf vrij bent. En ik liet ze ook regelmatig een klusje doen tegen betaling (stofzuigen, aardappels schillen, boodschap doen, tuinplanten water geven). Maar ik ben blij dat ze nu de leeftijd hebben voor een vakantiebaantje.