Idd. We maken een rondreis door scandinavië, geloof me, daar krijgt ze meer beweging dan haar lief is En ik doe in de andere weken genoeg activiteiten (vooral met de jongste en dan sluit ze aan wat haar bevalt)
@evaleana: Als je De Manier hebt om het kind hier in actie te krijgen, dan houd ik me aanbevolen. Met ‘dat ga ik niet goedkeuren’ of ‘een cursus zoeken’ oid red je het niet, kan ik je vertellen. Dan was de situatie er namelijk niet. Zulke dingen heb ik natuurlijk allang bedacht en geprobeerd (en met mij waarschijnlijk vrijwel alle ouders van kinderen die in de vakantie passief zijn). (En dan nog hopen dat er überhaupt iets is in de vakantie…hier stopt juíst tijdens die weken zo ongeveer alles.) Ze hebben hier overigens tot hun grote frustratie FamilyLink op hun mobiel, ik heb er dus wel enige invloed op. Maar het is niet dat ze dan opeens heel actief wordt ofzo.
Nee snap ik hoor, maar ik bedoelde dus gewoon echt letterlijk niet hele dagen tiktokken - ik heb dan liever dat ze ook eens loom op de bank iets anders gaan doen Dus precies wat jij zegt met FamilyLink bijvoorbeeld het enigszins onder controle houden.
Hier 2 jongens van 11 en 14. De jongste heeft nog veel speelafspraken maar de oudste is een echte gamer die dan op afstand met zijn vrienden gamed. Hij heeft ook niet zoveel behoefte aan afspreken, nooit gehad ook. Hij heeft nog wel een goede vriend van de basisschool waarmee hij elke week wel afspreekt en ook mee sport. Sinds een paar weken hebben ze pokemon go herontdekt en nu spreken ze zowaar met een groepje jongens af om een beetje rond te lopen en pokemons te vangen. Ik vind het prima. Ik zie wel hoe het in vakantie gaat. Hij mag van mij best gamen, bankhangen en tiktokken als hij dat wil. We gaan daarnaast ook nog op vakantie en dagjes weg. Vakantie is ook voor hem chillen.
Als ik aan mij eigen jeugd denk, dan ging ik regelmatig zwemmen vriendinnen en verder vooral op de bank hangen en tv kijken. Pubers hebben ook meestal wel de behoefte aan rust. Zodra ze zich enorm gaan vervelen komt er vaak wel meer actie in. Misschien kunnen jullie ook dagjes weg? Dat breekt de weken een beetje.
Hier is er doorgaans een duidelijk verschil tss de tijd bij mij en bij papa. Bij mij is er enkel een trampoline in de tuin, bij papa een trampoline en zwembad. Dus zeker bij goed weer zijn ze sowieso veel actiever en meer buiten bij hem dan bij mij. Voor de vakantie hebben we 9 weken te vullen. Ik heb de meisjes eerst 3 weken. Paar uitstapjes doen, vriendinnetjes die komen of zij gaan er naartoe, weekje vakantie buitenland en het zit er bijna op. Vervolgens gaan ze 11 dagen op kamp met de jeugdvereniging. dan 4 dagen bij mij en vervolgens 3.5 week bij papa en zijn vriendin, waarvan 2.5 week in het buitenland. Dan nog weekje bij mij en het is opnieuw 1 september... Toen ex en ik nog samen waren, was het eerder 4 weken thuis, 11 dagen kamp met de jeugdvereniging en dan nog ong 3 weken sportkampjes... Veel vervelen is er nooit bijgeweest