Kinderfeestje niet gezellig

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mari83, 17 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Mijn dochter gaf haar kinderfeestje. Dat ging helaas niet vanzelf.
    We gingen naar een locatie waar we verschillende activiteiten konden doen. Gedurende de hele middag werd er nogal geklaagd. De traktatie was niet lekker, de patat niet lekker (was gewone normale patat). Sommige kinderen vonden de knutselactiviteit niet ok, want er waren maar een paar van de varianten die zij ook hadden willen hebben en degene die zij kregen was niet leuk. Omdat ze er maar op door bleven gaan heb ik tegen die betreffende kinderen gezegd dat ze niet verplicht mee hoefden te doen en dat ze ook konden gaan spelen in de speeltuin die er ook was. Dat deden ze en toen kwamen ze na 10 minuten terug om weer te klagen over de knutselactiviteit. Toen ik zei dat ze moesten stoppen met klagen omdat dat niet leuk is op een feestje gingen ze later onderling klagen dat ik een strenge moeder ben.
    Later in de middag ging een groepje meisjes zich verstoppen in de speeltuin en werd mijn jongste dochter door hen weggestuurd, zij hoorde later dat ze aan het roddelen waren over de jarige, dat ze kinderachtig zou zijn etc. Aan de jarige jet zelf werd ook gevraagd toen ze onverwachts in de buurt kwam 'heb je gehoord wat ik net zei?' (Oftewel toen ging het ook over haar)
    Ik weet dat meidenvenijn een ding is op deze leeftijd en dit speelt op school ook, maar ik vind dit heel vervelend op iets wat een leuk feestje had moeten zijn.
    Verlopen de feestjes bij jullie wel gezellig, kan ik iets doen om dit te voorkomen?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    In januari schreef je een vergelijkbaar topic. Andere dochter? Andere vriendjes/vriendinnetjes? Dan zou ik toch echt goed kijken wat er gebeurd…want vind het bijzonder als dit soort dingen op twee feestjes voorkomen. Komt misschien ook omdat ik het niet herken, zeker niet als standaard.

nizzie86, Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Dat klopt, normaal gingen de feestjes bij mijn oudste dochter altijd wel leuk, maar ik merk dat er nu een hele andere sfeer in de groep heerst (op school ook veel meidenvenijn).

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik weet niet hoeveel kinderen ze nu uitnodigen, maar ik zou de feestjes dan geloof ik zo klein mogelijk houden. o_O Alleen echte beste vriendinnen en daar wat extra leuks mee gaan doen. Ik zou echt geen zin hebben in dat gezeik iedere keer, zeker niet als mijn kind er ook last van zou hebben.

5. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Dit feestje hebben we kleiner gehouden dan die van mijn andere dochter. Wij hebben 6 kinderen uitgenodigd. Er was eigenlijk maar 1 meisje aan het stoken, maar er zijn er een paar die daar dan in meegaan. Dit gebeurt op school ook met dit meisje, maar 1 op 1 kan mijn dochter goed met haar overweg. Blijkbaar gaat dat in groepsverband heel anders, daar kwam ik nu pas achter. Ik zie normaal natuurlijk ook niet hoe dat in een groepje gaat.

6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik herken het meidenvenijn wel van de klassen van mijn dochters vroeger. Dochters zelf waren niet de direct betrokkene volgens de juffen, zij trokken iets meer hun eigen plan, ook binnen de groepjes. Maar het venijn binnen de meiden an sich was er zeker. Bij beide groepen ook wel enigzins aan te wijzen wie t waren. Op feestjes viel t wel mee meen ik me te herinneren, soms waren die groepjesdan wat kleiner. Een enkele keer toch met alle meiden wat dan ook wel goed kon gaan. Lastig is dat altijd als t gebeurd en niet leuk.

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hadden vorige week 13 meisjes van 10/11 hier over de vloer… en tussen die meisjes zaten een paar heksjes! Mijn God. Gewoon echt ruzie! Nog nooit meegemaakt. Gelukkig heb ik een aardig juffenhoofd, dus na een goed gesprek met de dames ging het daarna prima!

Vorig jaar hadden we de hele klas over de vloer voor een fluor-party in de tuin en dat ging prima. Maar alleen een groep meisjes doe ik niet meer.

WWJD vindt dit leuk.
  8. WWJD

WWJD Niet meer actief

Grappig dit. Ik herken dat meidenvenijn helemaal niet op de kinderfeestjes die we hebben gehad, maar nu ik terugdenk was er elke keer inderdaad ook een jongen uitgenodigd. Zal vast ook aan de meiden (karakter ed) liggen, maar wellicht dat een jongen in de groep verschil maakt.

9. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Hoe oud zijn deze kinderen en hoeveel kinderen waren er?

10. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Ze had 6 kinderen uitgenodigd. 8/9/10 jaar.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    In herken het ook niet. Kan bij jouw kinderen ook nog komen, het begint vaak zo rond groep 6. Maar soms is het er (gelukkig) ook gewoon helemaal niet. Ik weet dat het hier op school in sommige klassen ook erg speelt, mijn dochters ‘doen er niet aan mee’, die houden zich bewust afzijdig en kiezen bepaalde kinderen of combi’s bv. ook niet op hun feestje, dat scheelt een hele hoop.

WWJD vindt dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat vervelend zeg.
    Ik heb al heel wat feestjes gehad de afgelopen jaren en ik vind het sws altijd een onderneming maar dit soort toestanden heb ik nog nooit meegemaakt.
    Er zal vast weleens iets zijn voorgevallen maar niet dit verwende gedrag want dat is het gewoonweg, verwende kinderen.
    Mijn jongste wordt straks 11 jaar en nog geen idee wat we gaan doen.
    Toen mijn oudste dochter 12 jaar werd ( groep 8) hebben we een slaapfeestje gehad en dat was echt zo ontzettend leuk en gezellig.
    Maar als je er een raddraaier bij heb dan is de sfeer al verziekt, Hebben ze aan mij een verkeerde want ik zou ze zonder pardon wegsturen/ laten ophalen.
    Heel vervelend deze ervaring.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Het meiden venijn ken ik niet uit zoon zijn klas. Maar het zijn ook maar 2.

De jongens zeggen wanneer er wat dwars zit of slaan. Ook niet de beste oplossing maar er is geen langdurig zeer wat gaat etteren.

Gaat ze met alle 6 evenveel om, is dat de vaste club. Maar dan had je het waarschijnlijk wel eerder gezien.

Waarom hadden ze niet voldoende knutsels zo dat ze het zelfde konden maken.

Wat konden ze knutselen en wat hadden ze willen maken?

14. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Ik heb een programma gereserveerd op locatie en bij de knutselactiviteit stond niet vermeld dat niet iedereen dezelfde variant kon maken. Maar al was dat wel zo, soms is het toch ook gewoon wat het is en krijg je wat je krijgt. Dat je daar dan teleurgesteld over bent snap ik en dat schakelen daarin voor een kind moeilijk kan zijn snap ik ook, maar er 20 minuten over doorzeuren vind ik inderdaad verwend gedrag en storend voor de kinderen die wel leuk mee willen doen.

15. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Ja ik merk ook dat bepaalde combinaties achteraf gezien niet handig waren. Lastig daarbij vind ik dat het afzonderlijk van elkaar wel goede vriendinnen van mijn dochter zijn en de verhoudingen onderling steeds wisselen. Dus wat ten tijde van het uitnodigen van de kinderen een goede combinatie lijkt te zijn, is het dan 2 weken later niet meer.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is inderdaad verwend gedrag. Hadden ze allemaal hetzelfde gekregen dan was het ook weer niet goed geweest. Vreselijk dit soort kinderen en ook gewoonweg brutaal en geen fatsoen om zo te doen.
    Mijn kind zou echt de volle lading krijgen als ik zoiets te horen zou krijgen.

Paardenbloem en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Hier toevallig gisteren net een feestje van oudste dochter gehad. We hadden inclusief onze kids 14 kinderen. Er was wel af en toe even gedoe, maar dat kwam meer omdat er wild werd gedaan. En als er dan weer een paar kwamen miepen die deed dat etc. Gewoon de hele groep aangesproken. Waren er twee die wilde opgeven moment even niet meer mee doen aan bepaalde activiteit nou prima ga je wat anders doen. Dus zelfs met zoveel kinderen herken ik dit niet.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Dit zou ik ook doen!
    Bij mijn dochter in de groep speelt dit nu ook wat meer. Voorheen altijd alle meiden uit de groep uitgenodigd (ca 8/9) maar dit jaar in groep 7 had ze er 4 uitgenodigd. Uiteindelijk kwamen er 3 waardoor ze met z'n 4-en waren en het was supergezellig.

19. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    762
    1.234
    93
    Vrouw
    Wij hebben dit gezeur ook een keer gehad met een jongensfeestje vorig jaar. Dat niks goed was en er telkens onderling gedoe was. Echt super vervelend! Sneu voor de jarige ook.
    Ik had me dit jaar dus voorbereid op veel gedoe en gek genoeg liep het nu als een zonnetje (met ongeveer dezelfde kinderen). Iedereen was nu enthousiast en er was nagenoeg geen gezeur onderling.
    Kan dus ook net een samenloop van omstandigheden zijn, al klinkt dit ook wel als een stel verwende nesten:|

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Dat is wel heel bijzonder of het moet dan een knutselwerkjes zijn ver onder de leeftijd.

Ik ken de meisjes niet. Weet niet of ze moeite hebben met schakelen en dingen loslaten of dat het verwend gedrag is.
    Daar kan ik niet over oordelen.

Net als dat ik niet weet hoe je reageerde. Toonde je begrip, legde je net als hier uit dat je vantevoren niet wist dat niet iedereen het zelfde had? Niet aanvallend maar sommige kinderen hebben meer aan extra uitleg/ duidelijkheid. Dan kunnen ze daarna kiezen dat is het of je hebt niks. Die van ons werkt ook zo.

Misschien kunnen ze het dan sneller loslaten ( die van ons wel)

Of het zijn echte verwende nesten en dan nodig je die niet meer uit of 1 op 1:)

Deel Deze Pagina