Hebben jullie een speciale fiets voor een kinderzitje? Een mamafiets of kan een gewone fiets ook? Ik heb zelf een gewone fiets (goedkoop van Hallford) maar deze is niet geschikt voor een kinderzitje vind ik. Het zitje zit er wel op en het gaat wel maar ik vind het niet veilig dus ik wil een andere fiets kopen maar welke? Ik heb een kinderzitje voorop.
ik heb een gazelle fiets met verstelbaar stuur en heb een bobike zitje voorop gaat heel goed heb het blokje waar het zitje op kan wel onder het verstelbare gedeeltje anders is het idd niet veilig
Ik heb toevallig een moederfiets van Union flora bij de halfords gekocht. Wilde er ook eerst niet aan, maar zulke fietsen zijn een stuk stabieler en steviger. En aangezien mijn fiets weer gejat was, deze maar aangeschaft. Nu nog even sparen voor het kinderzitje, maar het duurt nog wel even voordat ukkie mee kan op de fiets. Dus helaas kan ik je daar niks over vertellen.
Waarom vind je het niet veilig dan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Ik heb overigens geen moederfiets maar een hybride (fiets met 21 versnellingen). Gaat prima met 2 zitjes.
Ik denk dat een gewone fiets wel goed kan zijn maar dat mijn model fiets niet geschikt is. Het is een soort sportfiets, het zadel is vrij hoog en het stuur laag waardoor je dus iets voorover zit op de fiets. Met een kinderzitje voorop fietst dat niet prettig. Bovendien is de instap zo krap dat ik mijn been over het zadel moet zwaaien om op en af te stappen. Als ik dus plotseling moet afstappen dan wil ik in een reflex gewoon afstappen zoals ik gewend was en dat gaat dus niet. Daarom vind ik het niet veilig. En het stuur draait maar heel beperkt doordat het zitje erop zit.
Ik heb dit jaar voor mn verjaardag een moederfiets gekregen. Super dat ding! Hartstikke stabiel, zat ruimte voor een zitje voor en achter, handige standaard, voorwiel kan niet naar de zijkant klappen als hij op de standaard staat.. etc.. Mooi kleurtje ook (die bordeaux rode) http://sparta.nl/nl/sparta-fiets.asp?bi ... segment=40 Als je een nieuwe wilt raadt ik deze zeker aan!
deze heb ik ook en bevald perfect..helaas niet goedkoop maar wel prima had ook een "normale" fiets van Gazelle maar kon dus ook niet meerafstappen....dus ja toch wel gevaarlijk als je plots moet remmen dus toen toch maar deze genomen en me andere erop ingeruild.....
Ik heb een moederfiets gekocht geen heel bekend merk het heet "max2bike" bij de prijs van 599 euro in zaten er 2 stoeltjes bij van bobike voor en achter stoeltje En het is een wereld ding, ik fiets niet zo heel vaak ben meer zo recreatieve fietser met mooi weer zeg maar Maar als je heel veel gebruik van maakt moet je denk ik wel een goeie hebben, dan is die van Union een goede 2e voor de actieve fietser O ik vergeet voor die prijs boven zit er ook een fietstas voor achterop bij en een windscherm voor het voorstoeltje
Ook ik heb een sparta amazone trendy moederfiets. Wat een vinding.. Zo ontzettend stabiel vergeleken bij een gewone fiets. Overigens had mijn fietsenmaker ze ook 2e hands. (amazone trendy). Die waren best betaalbaar.
Ik heb deze. Van Gazelle. Het is officieel geen moederfiets, maar wel geschikt voor kinderzitjes. Hij is stevig, in verschillende uitvoeringen leverbaar, superstevig en je kan veel meenemen. Ik heb er zelf dan ook nog een buggydrager aan vastzitten. Het leuke aan deze fiets vind ik dat hij er nog een beetje stoer uitziet. Geen breed stuur heeft (lees: niet steeds vastzit in andere fietsen in een fietsenrek) en er niet uitziet als een gehandicaptenfiets.
maaar je hebt er ook weer jaren plezier van...nu gelijk als hij of zij voorop kan en daarna door naar achter dus zeker een jaar of 8...en ja dan loont het wel oke met 8 kunnen ze zelf ook fietsen maar op de meeste bagagedragers kunnen ze dan niet zo maar ff achter op...omdat die tot max 15 kilo mag belasten...ik heb ook naar die van Gazelle gekeken maar ik vond de ruimte toch nog te klein...
Hier ook sparta amazone! Fenja kan nog niet mee, helaas. Maar als ik er zelf op fiets......wow wat een heerlijke fiets zeg! En zo stabiel.