Ik geef borstvoeding, maar dit loopt niet helemaal lekker. Aanleggen gaatnugoeden het voeden voelt fijn, maar: als mijn kindje gedronken heeft, blijft ze daarna steeds hongersignalen geven. Ik heb nu op advies al een paar keer gekolfd en de bv via de fles gegeven. Ze krijgt minimaal 8 voedingen per dag. Ik heb haar 75 cc via de fles gegeven (zou op basis van gewicht en aantal viedingen 60cc moeten zijn per voeding), maar ze heeft nog steeds honger. Ik ga haar nu toch maar wat extra bv geven. Gisteravond hadden we hetzelfde verhaal en heeft ze uiteindelijk 115cc gedronken.... Maar ik zit nu dus met de vraag of mijn bv wel voldoende voedend is. Of waarom wil mijn dochter zo veel drinken?
Hoi, Hoe oud is je kindje? Een paar dagen intensief bij elkaar (borst, huid op huid) kan maken dat je samen weer op de rit komt. Mogelijk is ze aan het regelen. Of er zit een ontwikkeling aan te komen en heeft ze daarom mama meer nodig. Of ze heeft iets onder de leden, dan clusteren kindjes ook extra vaak en veel. Of het was erg warm de afgelopen dagen.... Succes
Mijn dochter is vandaag 3 weken oud. Vandaag is ze alweer wat rustiger met de drinken. Ze drinkt 9x per dag en is nu weer meer tevreden. Wellicht komt het inderdaad door een groeispurt of iets dergelijks. In ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik heb nog een andere vraag: ik heb al een tijdje gekolfd, maar sinds 2 dagen krijg ik rechts ineens een paarse tepel tijdens het kolven. Kan dit kwaad? En hoe kan ik dit voorkomen? De kolf staat nu zelfs zachter dan toen ik net begon met kolven. Bedankt alvast weer voor je antwoord.
Mogelijk heeft het te hard gestaan: je persoonlijke ideale kolf stand vind je door na het aanzuigen (korte halen) door te gaan naar het daadwerkelijke kolfritme, en dan opschalen tot het niet meer lekker voelt: dan 1 tot 2 standjes terugschroeven. Dit kan per voeding of dagdeel verschillen. Hoe herstelt de tepel zich na het kolven? Naar wit, rood, blauw en terug naar huidkleur? Is het herstel (dus minuten na het kolven) pijnlijk? Dan zou je de tepel zachtjes tussen je vingers kunnen rollen, net achter de basis. Kijk of het dan verbetert. Succes! Ook dit zul je overkomen!