Vandaag was er met mijn dochtertje niks aan de hand. Goed gegeten/gedronken/gespeeld etc.. Totdat ze s avonds naar bed ging. Even voor 7u lag ze in bed en normaal valt ze gelijk, dan wel binnen een half uurtje in slaap (uitzonderingen van ziek zijn, tandjes).. Vandaag wilde het ook niet echt lukken. Veel jengelen, huilen en op een gegeven moment serieus huilen. M'n vriend is even gaan kijken, rondje gelopen en haar weer terug gelegd.. Hielp niet, dus even later ben ik gaan kijken. Ik vond haar wat koel aanvoelen. Temperatuur gemeten (rectaal) en 35,8. Nogmaals gemeten en hetzelfde resultaat.. Ik vind dit voor haar doen echt laag, want ze heeft het echt nooit koud... Heb een kruik voor haar gemaakt en een nog dikkere slaapzak aangedaan. Op haar kamertje is het rond de 20 graden, dus ook zeker niet te koud... Ze oogt absoluut niet ziek, maar die ondertemperatuur zit me niet echt lekker.. Aangezien ze verder niet ziek is, kom ik denk ik niet echt verder bij de hap.. Ik hoef ook niet perse daar heen.. Vraag me eigenlijk gewoon af of er mensen ervaring mee hebben en of ik me er zorgen over moet maken.. Als je nog zon lange nacht voor de boeg hebt, zit dat me nooit echt lekker, zeker omdat je haar dan toch niet heel erg in de gaten kan houden... Ze is nu overigens wel stik, dus ze zal nu wel in slaap gevallen zijn.. Duurde nog wel even hoor, na de kruik.. Ik hoor graag wat ervaringen, zodat ik (hopelijk) gerust de nacht in kan gaan
Was de temperatuur na de kruik omhoog? Ik zou de huisartsenpost even bellen of het wel/niet zorgelijk is. En misschien toch haar straks wakker maken en temperaturen? Verder geen ervaring buiten kraamweek met ondertemperatuur.
Hi, hoe is het verder gegaan? Mijn dochtertje van bijna 21 maanden heeft enkele nachten geleden ook 35.6 gehad, waardoor ze niet kon slapen. Ze is afgelopen week ziekjes met een paar nachten hoge koorts en ineens deze nacht met ondertemperatuur. Ik heb haar extra warm aangekleed ( kruikje durf ik niet meer doen) en daarna sliep ze verder door. Ik temperatuur haar wat vaker nu. Ik denk dat de kindjes het rond deze leeftijd wel zelf kunnen aangeven hoor en dat je je niet erge zorgen hoeft maken. Het weer is buiten ook kouder, kleed haar lekker warm aan.
Hier ook 36 denk dat het ook een beetje komt doordat het afkoelt buiten ondanks dat de tempratuur in de kamer hier ook 20 aangeeft. Schrok ook even maar gewoon dikker aangekleed.