12 maanden oud en alleen maar potjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renima, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier wou amber ook geen potje meer toen ze via de rapley methode gewoon met ons mee at ..
    Misschien moet je dat eens proberen ..
    Ondetussen is ze bijna 15 maand en eet al maanden voledig met ons meee ..

2. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    Vanmorgen heb ik een paar stukje fruit in een bakje gedaan, appel, banaan en mandarijn, ze zat er eerst mee te spelen, in haar mondje om te proeven, daarna er uit halen en weggooien.
    Daarna heb ik het gepureerd, dat wilde ze al helemaal niet.

toen heb ik een potje fruit gepakt, en een beetje tussen het verse fruit gedaan, en ineens wilde ze toch wel wat happen nemen, van het potje en vers door elkaar. ze heeft het nu niet opgegeten, maar het lijkt inderdaad wel voorkeur qua smaak structuur.
    ik ga morgen zeker weer vers met potje door elkaar mixen, en zo kijken of ik steeds iets minder potje erdoor hoef te doen.

qua groente ga ik ook gewoon kijken hoe het gaat, heb net met boodschappen kleine stukje wortel meegenomen, kijken of ze die wel lekker vindt, die kan je uit het knuistje eten. en wellicht iets meer groente met pasta eten, of een groente soepje.

wel fijn om te lezen trouwens dat meer kindjes moeite hebben met eten, of het nou een potje of vers is! zelf was ik vroeger ook erg moeilijk, en dat is ook goed gekomen:) dus ik heb nog hoop voor mijn dochter:D

3. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    ik heb al jullie tips trouwens even opgeschreven, die gaan we zeker proberen! en een potje is lang zo slecht niet, dat weet ik wel, zitten ook genoeg voedingsstoffen in!
    Thanks everybody!

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zou persoonlijk toch even met het ziekenhuis of huisarts overleggen.
    ze heeft een sonde gehad en wie weet is grover eten wel pijnlijk ( ergens mischien wel een wondje wat niet dicht wilt ) ik heb in de verstandelijk gehandicapte zorg dit wel vaker mee gemaakt dat ze niet meer wilde eten na een sonden en vaak was de uitkomst dat er ergens toch iets niet goed zat. ik wil natuurlijk niet zegen dat het bij je dochter zo is maar zou er zeker even na laten kijken hellemaal omdat het opeens is gekomen na de sonden .
    en anders heeft het ziekenhuis of huisarts mischien wel een idee wat het zou kunnen zijn .

5. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie missy.
    Als het na dit proberen nog steeds zo blijft, ga ik het zeker aankaarten bij de ha, onze kinderarts is niet zo aardig:D is nogal een oudere man die zijn eigen mening erop na houdt, die niet altijd de onze is.
    het zou wel kunnen, maar ze eet wel een liga op, dat is ook hard, alhoewel ze die altijd plakkerig en kleverig opeet, dan zuigt ze er echt op.
    ik houdt het goed in de gaten.

Deel Deze Pagina