12 maanden sprong/regressie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door volgoedemoed, 13 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. volgoedemoed

    volgoedemoed Bekend lid

    26 mrt 2016
    518
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi lieve mama's,
    Ons meisje is 4 april 1 jaar geworden en zou nog 2 dagen in de sprong zitten. Nu is het natuurlijk geen robot maar gek genoeg klopt dit meestal wel.
    De dag van beginnen herkennen we precies, dit was nu 4 weken geleden , uit het niks huilen met het naar bed gaan en ineens geen tut meer . Hier is ze dus nu wel vanaf! We merken dat het huilen minder gaat worden en weer makkelijker in slaap komt. Minder vroeg wakker wordt...
    Maar haar dutje van overdag is nog maar een uurtje ipv 2 uur per dag en wordt dus nog steeds geregeld wakker snachts, en sliep voorheen keurig door en 12/13 uur door..
    Nu begreep ik dat er met 12 maanden ook een slaapregressie is, waardoor alles wat rommeliger kan verlopen.
    Hoelang duurde dit bii jullie in totaal? En merkte jullie inderdaad grote ontwikkelingen? Hier denken we dat ze binnekort ineens los loopt! Ze zet namelijk al 2/3 losse stapjes nu en je kan merken dat ze hier druk mee is
    Alle ervaringen welkom
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    803
    509
    93
    Heel wisselend hoe lang het duurde. Maar vaak gaat dit inderdaad samen met de fysieke ontwikkeling van gaan kruipen of los gaan lopen of iets anders leren.
    Ik ben benieuwd of ze daadwerkelijk is gaan lopen al?
     
  3. volgoedemoed

    volgoedemoed Bekend lid

    26 mrt 2016
    518
    5
    18
    NULL
    NULL

    Nog niet... zo 2 a 3 stapjes los, heel snel
    ..maar helaas regressie nog steeds aanwezig
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.321
    3.558
    113
    Kan het zijn dat ze oververmoeid is? Daardoor gaan kinderen vaak ook slechter slapen.
    Misschien weer een 2e dutje erbij proberen.
    Mijn dochter is even oud, slaapt soms ook 1x, vooral als het voor ons praktisch is. Maar dat is eigenlijk net te weinig voor dr.
    Maar 2 dutjes weer net teveel, duurt een uur voor ze slaapt en vervolgens moeten we d'r na een uurtje wakker maken omdat het anders s avonds lang feest is. Wij schipperen dus maar een beetje.
    Ze slaapt sinds een klein maandje wel zo goed als de nacht door nadat we slaaptraining hebben toegepast omdat we uren met dr in de weer waren s nachts al maanden, dat is geen regressie meer. ;)
    Maar omdat je schrijft over steeds korter slapen zou ik toch ook denken aan vermoeidheid. Een dreumes op deze leeftijd slaapt gemiddeld 11-12 uur in de nacht en dan 2-3 uur overdag, met maar 1 uur slaap overdag en onrustige nachten kom je daar niet aan.
     

Deel Deze Pagina