Waar komen babies vandaan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tonneke, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn zoontje is nu pas 3,5 maand oud maar als hij straks ouder is gaat hij natuurlijk vragen waar babies vandaan komen. Het geval is nu dat mijn man een tweelingbroer heeft (eeneiig). Hoe ga ik straks aan hem uitleggen hoe het komt dat zijn papa een tweeling broer heeft en waarom hij niet, zonder dat hij straks helemaal confused is haha.

Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe kan je het leuk aan een kind vertellen.

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Pffff, nou mijn dame is bijna twee en die zegt net mamma (bij wijze van spreken) dus die zie ik voorlopig nog lang niet met zulke vragen aankomen. Dus ga me daar ook nog echt niet in verdiepen. En tegen die tijd weet ik dan wel wat te zeggen. En de ene is 3 en de ander pas 5,6,7 voordat de vraag komt. Voor elke leeftijd een ander verhaal denk ik.....

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn dochter is 2 en hier een beeb op komst, maar die vraag komt niet echt in haar op.
    Ik denk dat je die vraag pas krijgt, als ze op de basisschool zitten en dan zou je dus een boekje uit de bieb kunnen halen, wat dan echt bij de leeftijd past.

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik ben er nog helemaal niet mee bezig geweest, maar ik denk dat ik het in het begin er op houd dat papa's en mama's elkaar heel lief vinden en dat soms als papa's en mama's knuffelen er dan een baby bij de mama in de buik komt. Heel soms dan gebeurd er iets bijzonders, dan komen er zelfs 2 baby's tegelijk in de buik! En die baby's die lijken dan heel erg op elkaar omdat ze samen in de buik hebben gezeten.
    Het hele verhaal over wat voor een soort knuffelen dat dan is dat duurt echt nog veel langer joh, die voorlichting komt tzt wel... wanneer ze er aan toe is...

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn dochter van 5 jaar zat op haar kamer te spelen met 2 buurtkinderen (een jongen en een meisje van allebei 7 jaar). Blijkt dat die twee de barbiepoppen op elkaar deden en hard aan het giechelen waren dat ze aan het neu... waren :$
    Dit hoorde ik achteraf van mijn dochter. Dus tja, ineens werd ik hiermee geconfronteerd. Ik heb trouwens met beide ouders besproken dat ik dit niet vind kunnen.
    Ik heb mijn dochter gevraagd of ze weet wat het betekent. Ze zei dat zo baby's worden geboren. Maar zij denkt dus alleen van het op elkaar liggen. Uiteraard heb ik gezegd dat dat woord niet netjes is en dat het vrijen heet. Verder heb ik het daarbij gelaten, want ze vraagt niet door. Maar helaas is hier het onderwerp dus niet op eigen initiatief ter sprake gekomen. Ik had nooit verwacht dat ze er zo jong al mee bezig waren (7 jaar) en dat soort woorden gebruiken. Ik ben blijkbaar wat naief geweest.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Onze jongen (1,5 jaar oud) krijgt af en toe te horen dat er een baby in mama's buik zit, maar dat interesseert hem verder niks. Af en toe wijst hij op m'n buik en zegt beeebie, of alleen maar buik. Ik denk dat het nog wel een paar jaar duurt voordat hij zich afvraagt hoe die baby's daar terecht komen. Ben niet van plan om iets te verzinnen (geen ooievaars), maar in het begin zal het nog wel een heel simpele versie van het voortplantingsverhaal zijn.
    En ja; hij zal het ongetwijfeld ook in minder nette (en minder kloppende) versies te horen krijgen van oudere kinderen... Dat zien we dan wel. Zal er vast ook even raar van opkijken als hij met dat soort woorden thuiskomt.

7. minimuts

minimuts Actief lid

25 feb 2009
    190
    0
    0
    Mijn dochter is 3 jaar en weet dat babies in de buik bij mama groeien en dan na lang wachten uit het babygaatje naar buiten komen. Voor haar heel normaal, omdat ik het haar verteld heb en dus neemt ze het als waarheid aan (is ook waarheid). Hoe een baby dan in de buik komt, dat is nog niet iets waar ze over nadenkt. Geen idee hoe we dat gaan uitleggen. Zien we dan wel... :)

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je hebt er heel veel boekjes van in de bieb die het eerlijke verhaal op een leuke en duidelijke manier vertellen waar babys vandaan komen. echter denk ikd at dit pas rond de leeftijd van de kleuterschool interressant gaat worden. mijn dochter heeft een moment gevragen of gedacht van hoe komt die baby toch in de buik :( ze wist dat er een in zat en knuffelde en kuste me buik continu maar daar zijn ze op die leeftijd nog niet mee bezig. beginne net te beseffen dat er jongens en meisjes zijn

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    vriendin van ons was zwanger en hadden Esmee verteld van Rianne heeft een baby in haar buik, naar mate de buik dikker werd zei ze het ook geregeld.
    toen ze hoorde dat de baby uit de buik was gekomen zei ze wel gelijk baby kijken.
    maar hoe of wat verder snapt ze natuurlijk niet.

10. plu

plu Lid

14 jun 2009
    15
    0
    0
    noord holland
    Hooi

Jeetje waar maak je je druk om??

groetjes

11. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ik zou me er nu ook nog niet druk om maken hoor. Je hebt nog tijd genoeg denk ik zo....

Hier vertelde dochterlief (7) een paar weken geleden tijdens de avondmaaltijd dat ze het verschil tussen jongens en meisjes wist. Het eerste wat ik dacht was HELP !! Nu gaat het gebeuren.... Ik serieus, wat is het verschil dan ? Nou meisjes hebben lang haar en jongens kort. Tja daar zit je dan, het enige wat ik kon zeggen was, oh oke.....

Nu maar afwachten tot de volgende vraag of opmerking komt !!

Groetjes Monique

12. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    hahaha Monique75... het zweet brak je natuurlijk al uit?! :D

13. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ja ik kreeeg het even heel erg benauwd, vond het nou ook geen onderwerp voor tijdens het avondeten !!!

Ik wacht gewoon af tot de volgende vraag komt....

14. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    :D:D:D:D:D:D

Tonneke, 3,5 maand......ik denk dat je nog heel wat jaren over je antwoord kunt nadenken....en dan nog....volgens mij moeten we ons daar niet op voorbereiden, maar 'go with the flow', het is vast ook een moederdingetje dat je dan prima weet wat te zeggen!

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Kylian is 3 en weet wel dat Kinley uit mama's buik is gekomen en daar stopt het dan ook wel.

Hij weet ook het verschil tussen jongentjes en meisjes, jongentjes hebben een piemel waar de plas uit komt en meisjes zijn kapot en plassen uit hun billen :D:D:D

Mijn zus heeft die vraag al wel gehad toen haar kleine 10 jaar was (dus je hebt nog even).
    Mijn neefje had het op school gehoort en vroeg of het waar was wat hem verteld was.
    Mijn zus heeft bevestigend geantwoord.
    Zijn reactie

Dat was smerig en hij ging dat nooit doen hij ging wel een kindje adopteren :D:D:D

Groetjes Anita

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    haha ik heb dat laats gehad met een vriendin en haar kleine. Die vroeg aan mij waar baby's vandaan kwamen. Toen moest ik ff snel een verhaaltje verzinnen en dit kwam er uit:

Als 2 mensen het vrouwtje en het mannetje elkaar heel leuk vinden..zoals jou papa en mama dan gaan ze samen handje in handje lopen en daarna gaan ze knuffelen en kusjes geven en dan gaan ze trouwen. Nadat ze getrouwd zijn mogen ze ook samen gaan slapen en als ze dan heel dicht bij elkaar gaan liggen en nog meer gaan knuffelen komt die baby vanzelf opeens.

Haha toen ik het erna na ging moest ik wel lachen

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb wel eens aan de onze oudste zoon het verschil tussen jongens en meisjes gevraagd. Toen zei hij: meisjes zijn mooi en jongens niet....meisjes zijn net als k3 zo mooi!

haha

Deel Deze Pagina