Hallo dames! Bij onze 16wkn echo vorige week maandag werd ons verteld dat we na een prachtige zoon nu een dochtertje mogen verwachten, was niks te zien tussen de beentjes en zagen ook duidelijk 2 streepjes wat de schaamlipjes zouden moeten zijn. We zijn echt in de wolken want zelf had ik ook sterk het gevoel dat de baby een meisje is. Maaaar... nu droom ik echt voortdurend dat ze zich vergist hebben en we toch een jongen zouden krijgen.. Echt heel beangstigend, niet dat een 2de jongetje niet welkom is hoor zeker wel maar we zijn nu echt uitgegaan van een meisje en ook de familie weet al dat we een meisje verwachten... Word voor mijn schoonfamilie het eerste meisje in de familie dus die leven er ook erg naartoe... Ook heb ik al een groot deel van mijn jongenskleertjes verkocht omdat ik dan wat budget kon vrijmaken voor meisjeskleren. Wat ga ik blij zijn dat we de 20wkn echo gehad hebben en het nog eens bevestigd word!! Wat denken jullie zou de gyn zich zo vergist kunnen hebben? Moet wel zeggen dat mijn gynaecoloog ook nooit een geslacht zal uitspreken als ze er niet zeker van is dus dat stelt me dan wel weer gerust... Pff.. wat maak ik mezelf gek Sorry voor het vage verhaal maar moest het toch even kwijt
Ik herken de onzekerheid wel hoor . Wij hadden een geslachtsbepaling met 17+6, meisje. Hoopten op bevestiging met de 20 wekenecho maar voor het geslacht lag ze er niet goed voor en dus geen bevestiging. Wel verder alles kunnen bekijken en opmeten gelukkig, en alles was goed, toch het belangrijkste van de 20 wekenecho. Wij hebben toen nogmaals laten kijken dmv en pretecho. Vorige week heeft de gyn ons ook heel erg duidelijk de streepjes kunnen laten zien (niet om gevraagd, liet ze zelf zien). Waren ook enorm blij met een jongen geweest, maar wilden graag nog een keer bevestiging . Ik maakte mezelf ook aardig gek haha. Probeer te vertrouwen op je gyn!
Ik moet zelf nog even wachten op een 20-weken echo, maar ik denk dat ik hetzelfde zou reageren als jij nu doet Tsja, zou de gyn gelijk hebben? Best lastig om hier een antwoord op te geven. Echo's zijn natuurlijk niet HEEL duidelijk en dus kan er altijd een foutje gemaakt worden. Je krijgt helaas nooit 100% garantie. Maar ik duim voor je dat het wordt bevestigd dat het een meisje is !
Dank je meiden voor jullie reacties! Ben blij dat ik niet de enige ben die zo onzeker is.. Ik probeer echt te vertrouwen op de gyn maar toch speelt het voortdurend in mijn achterhoofd.. stel dat ze mis was.. Hoe leggen we dat uit aan de familie... Och ja het voornaamste is natuurlijk echt dat ze gezond is.. Soms word de onzekerheid zelfs zo erg dat ik in staat ben om een nieuwe afspraak te maken bij de gyn en gewoon wat te verzinnen zodat ik toch langs kan komen Ik weet het dat is erg maar ik wil het zo graag van de daken schreeuwen dat we een dochter krijgen maar toch blijft er een stemmetje in mijn achterhoofd steeds herhalen.. stel dat... Pff Nog 18 dagen.. Lijkt een eeuwigheid
Als je graag bevestiging wilt, kan je een pretecho laten doen. Rond de 25 euro heb je een geslachtsbepaling en krijg je een foto mee. Vind het aardig en leuk als de gyn kijkt maar hier deed ze het vorige week uit zichzelf toen ze mijn moeder wat uitgebreider onze uk liet zien en had het niet verwacht. Bij andere controles keek ze voornamelijk een naar het hartje.
Op dit moment ben ik 17 weken zwanger, afgelopen dinsdag hadden we een geslachtsbepaling bij het echocentrum in Utrecht. Ik was toen 16 weken en 4 dagen zwanger. Ze gaf duidelijk aan dat we een prachtige dochter krijgen! Maar mijn gevoel is vanaf het begin al duidelijk een jongen. Ik ben zo bang dat ze het verkeerd heeft en morgen gaan we shoppen voor de babykamer! Op de echo waren er 3 streepjes te zien, nou lees ik hierboven dat 2 streepjes een meisje is. Zijn 3 streepjes een jongentje? Groetjes, Diana
Nee 3 streepjes zijn ook meisje (het gekende 'hamburgertje') Maar onze baby lag iets met de beentjes dicht waardoor er maar 2 streepjes goed duidelijk waren Maar hier echt niks te zien tussen da beentjes en bij ons zoontje echt heeeeel duidelijk een plassertje en balletjes dus ik denk wel dat de gyn het bij het juiste eind heeft Mijn gevoel was trouwens wel heel erg een meisje!
Ik woon in België en hier bij ons worden pretecho's niet echt gedaan.. Krijg gewoon maandelijks een echo bij de gyn. Leef echt naar de 22ste oktober
Thanks voor je reactie jojogirl! Dan moet ik me echt neerleggen bij een meisje. Wat ik trouwens geweldig vind hoor, maar was zo vanuit gegaan van een jongen. Whih Succes met je zwangerschap
2 streepjes bij dichte beentjes kan ook een jongen zijn. Als een jongen de benen bij elkaar heeft dan knijpt het bzakje samen waardoor er 2 streepjes ontstaan. Heb je een foto van dat shot? Dan kunnen we ff meekijken.
Baby lag eerst wel goed met de beentjes open en toen had ze al een meisje gezegd en zag ze ook 3 streepjes maar toen ze het ons ook wou tonen (en een foto'tje wou printen) ging ze in een andere positie liggen waardoor de beentjes ietwat meer dicht gingen en kon ze ons maar 2 streepjes meer tonen. Moet zeggen dat ik wel vertrouwen heb in mijn gyn, ken nog niemand bij wie ze het geslacht mis gehad heeft. Al blijft het spannend tot de 20wkn echo
Tweede zwangerschap. Ik dacht echt dat ik een jongen ging krijgen. Sterk gevoel. Bij de 20 weken echo bleek het een meisje. We kregen zelfs uitleg waar de schaamlippen te zien waren etc. Het was inderdaad een meisje. Maar tot de bevalling blijft bij mij altijd dat gevoel dat je nooit 100% zeker weet.
hier ook sterk het gevoel voor een meid maar met 14+3 een pretecho gehad (doordat ik mijn termijnecho al met 8 weken had gehad) en daar werd gezegd dat we een zoon zullen krijgen, maar de navelstreng zat ook tussen de beentjes dus lijkt mij zo stug dat ze het heeft kunnen zien en zeker op dat termijn... gelukkig bijna de 20 weken echo...
Het zijn er idd 3. Op de ene echo foto heb ik er wel met 3 en andere 2 maar ze heeft er een half uur naar getuurd dus ik ben er nu wel zeker van