Hoe ziet jullie dagritme met de kleine eruit.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by butterfly24, Jul 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ben even benieuwd hoe jullie dag er met de kleine uitziet.
    Misschien kan ik er tips uithalen waar ik iets mee kan.

Esmee is vaak rond 07.00 wakker, krijgt ze de fles en slaapt dan drie uurtjes door, soms wat langer. Om 10.00 zorg ik dat er weer een gekolfd flesje klaar staat en dan gaan we eerst wassen en kleertjes aan doen, en dan lekker een flesje en nog wat knuffelen, kletsen en zingen. Dan leg ik haar meestal in de wandelwagen in de huiskamer.
    Alleen daar is ze het nooit mee eens, en kan dan lekker een keel opzetten. Ik leg haar ook wel eens in de box, maar misschien is ze daar nog te jong voor. Ik heb ook een speelkleed en wipstoeltje, zou ze daar al in kunnen. Ze is dan vaak wakker tot de volgende voeding. Vaak is ze na de tijd ook nog wel even wakker maar ze slaapt vaak als ik ga wandelen met haar. Vervolgens slaapt ze de hele middag tot de voeding van 17.00 en vaak ook tot 22.00 met als gevolg dat ze de nacht veel wakker is en soms vecht voor haar slaap.

Daarom ben ik benieuwd naar jullie dagindeling.
    Welke tijden slaapt jullie baby, en houd je hem of haar ook wel eens wakker zodat hij-zij de nacht wat beter slaapt.
    Ben bang dat het ritme van Esmee omgedraaid moet worden.

Ben benieuwd naar jullie verhalen ;)

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

het is nooit verstandig om een baby wakker te houden want daar slapen ze 's nachts echt niet beter van, mijn meisje sliep tot vorige week een half uur na elke voeding tot de volgende voeding, dat zag er zo uit:

04.00 fles, gelijk weer slapen
    08.00 fles, even uitbuiken en weer slapen
    12.00 fles, half uurtje wakker bij mama en weer slapen (box wilde ze niet)
    16.00 fles, half uurtje soms kwartiertje wakker en weer slapen
    20.00 fles, gelijk weer slapen
    0.00 fles, gelijk doorslapen tot 04.00

en nu pas is ze de ochtend wakker dus nu ziet het er zo uit:

06.00 fles, slapen tot 09.00
    09.00 fles wakker tot 10.30 slapen tot volgende voeding
    13.00 fles en daarna wandelen, 14.00 slapen.
    17.00 fles, even in de box 18.00 slapen
    21.00 fles, daarna slapen tot 06.00.

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Nee, wakker houden lukt ook niet hoor.
    Het was het advies van de verloskundige omdat ze in de nacht zoveel wakker is. ;)Maar overdag wakker houden lukt ook niet en doet ze ook gewoon niet.

Alleen nu ook, ze is net uit bed, kleertjes aan, lekker gewassen, flesje gehad, lekker bij mama gezeten, en nu heb ik haar in de wandelwagen maar ze jengelt meteen weer. Laat haar gewoon even liggen nu, maar leuk vind ze het niet heb ik het idee.
    Heb er een speeltje boven gehangen, ook niet leuk hahaha!!

Misschien de box maar eens proberen en een muziekje opzetten, vind ze wel leuk altijd, muziek luisteren haha :p.

4. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Dat ritme verandert straks wel! Marin sliep in het begin overdag de hele dag! Zelfs onder de voedingen was ze bijna niet wakker te krijgen.
    En ja savonds na de laatste fles van 22.00 was het muizen! Niet willen slapen... Wij zijn er wel heel consequent in geweest , niet uit haar ledikantje halen om dat tijdstip en steeds maar troosten in haar bedje.
    En soms liet ik haar wel even huilen hoor! Ze lag naast ons en dan had ik meestal mijn hand door de spijlen om toch haar het gevoel te geven dat ik bij haar was.
    Ze sliep meestal pas om 02.00 snachts, en ik dus pas 03.00 want zo wakker was ik dan. En dan kreeg ze ook alweer bijna voeding ..
    Maar het slapen werd steeds eerder! Op een gegeven moment sliep ze 01.00 en toen 12.00.. Sinds een paar weken gaat ze direct na 15 min pruttelen slapen!!
    Daarvoor was ze soms nog wel een uur aan het pruttelen , dus niet meer huilen!
    Voor de laatste avond fles is de hele avond wakker! Ze is danniet meer in slaap te krijgen.. Ik heb wel eens geprobeerd om dr toch maar even te laten huilen, nou na 3 uren sliep ze nog niet !
    Dus daar heb ik nou vrede mee, ook dat zal wel goed komen!

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hahaha, ik wil al meteen een wonderkindje begrijp ik.
    De nachten zijn erg vermoeiend en zwaar als zij besluit niet te gaan slapen. Ze kan behoorlijk schreeuwen en gillen, dus als ze dat een halfuurtje doet en ze gaat door, word ze nog hysterischer. Van de verpleegkundige hier kreeg ik het advies om haar gewoon in bedje te leggen en het zo donker mogelijk te maken. Als ze om voeding wakker word of je wilt toch troosten, dan de kamer zo donker mogelijk laten en niet tegen haar praten.
    Dat wierp vannacht toch wat vruchten af gelukkig.

Ach, Esmee is nog jong!!!
    Komt ook allemaal wel.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ja ik heb het ook altijd donker gehouden! En idd snachts niet tegen ze praten.
    Ik deed meestal het lampje aan en deed er een tijdschrift op zodat het licht wat dimde!

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Toen die van ons rond de 3 weken was was hij tussen de voedingen ook maximaal een half uur of 3 kwartier wakker. Wij hebben hem ook nooit geprobeerd wakker te houden overdag, helpt niet en is zielig. S'nachts niet tegen ze praten en donker houden hielp hier wel heel goed.

Wat betreft dat jengelen in de kinderwagen waarschijnlijk vindt ze het gewoon lekker om bij jou te liggen. Ze is nog zo klein doe je dat toch lekker. Niet dat je de hele dag met haar op schoot moet zitten hoor :)

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Het duurt ook altijd een paar weken voordat ze het dag-nacht-ritme doorhebben. Mijn dochtertje sliep de eerste weken de hele dag en van 18.00 uur tot 02.00 was ze dan wakker. ;)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben vanaf de 6e week een heel strak ritme ingevoerd:
    8:00 bv (elke dag hetzelfde tijdstip)
    9:30 naar bed
    11:00 bv
    12:00 naar bed
    14:00 bv
    spelen, slapen in de box, spelen etc
    17:00 bv
    vaak wakker (huiluurtje)
    19:00 bv
    19:30 inbakeren en naar bed
    23:00 fles (kv) in het halfdonker, weinig contact / praten
    tussen 4 en 5: bv in het donker, geen oogcontact / praten

werkte voor ons perfect (na even wennen aan de routine) en we hebben er nu met 11 maanden nog altijd veel profijt van! Heerlijk ritmisch mannetje
    Mijn zoontje kwam wel vanaf dag 1 maar één keer per nacht (tussen 00:00 - 7:00)

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier wel;)
    wel laten slapen natuurlijk, maar vrij veel ondernemen maakte hem wel moe genoeg om vanaf 3 maanden elke nacht door te slapen.

@ TS toen hij zo klein was als die van jou, ongeveer,
    wilde hij elke 3 uren voeding en gingen we elke dag wandelen. in de wandelwagen vond hij toen ook niet leuk, wij dachten omdat hij dan niet om zich heen kan kijken. dus we hebben de kleine in de box gelegd, op het matrasje van de wandelwagen en daar een deken (met dit warme weer een laken) eromheen zodat hij toch wat geborgen lag.
    na elke voeding laten spelen/ met hem knuffelen kletsen en zingen, en dan bij de eerste gaap in bed.
    groetjes

11. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Deze vraag vind ik wel interessant :)

Had hier zelf ook al een topic overgeopend, bij de flesvoeding.

Maar eidenlijk gaat mijn zoontje dan toch een ritme krijgen, al slaapt hij wel minder dan dat ik bij jullie leest.
    Bij ons is het nu het volgende:

8.00: fles
    8.30-11.00 slapen (in zijn bedje)
    11.00-14.00 in de box, wandelen en spelen etc. (soms slaapt hij wel)
    14.00: fles
    14.30-17.00 slapen (in zijn bedje)
    En dan vanaf 17.00 zit ik dus met de vraag....

Ik leg m dan weer in de box. Nu bijv slaapt hij wel maar vaak is hij dan heel de avond wakker...
    Geven jullie dan nu advies dat ik m nu weer op bed moet leggen?? Maar hij komt er net uit?
    En ik durf nog steeds niet hem voor de een a laatste fles in bad te doen en dan direct naar bed. Hij gaat bij ons voor 23.00 in bad en dan de fles, dan slaap hij direct.. En hoef ik ook niet bang te zijn dat hij dan snachts niet meer wil slapen.

Maar hij is dus wel heel de avond wakker bij ons. (17.00-23.00) Soms slaap hij wel, maar leg dan in de box.

Wat is jullie advies?

xxx

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    #12 teigetje1, Jul 9, 2009
    Last edited: Jul 9, 2009
    Toen onze meid ongeveer 3 weken was, zag onze dag er zo ongeveer uit (geef bv op verzoek en ik heb een kleine slaperd):

4.00 uur: bv en meteen terug naar bed.
    7.00 uur: bv, andere kleertjes aan en dan slapen in de box tot volgende voeding.
    10.30 uur: bv en dan verder slapen in bed.
    14.00 uur: bv en dan heel even spelen en dan weer slapen
    17.00 uur: bv en weer verder slapen.
    19.30 uur: eerst in bad of wassen (gaat om de dag in bad), bv en slapen.
    23.30 uur: bv en slapen tot de voeding van 4.00 uur (en heel soms wilde ze ook nog drinken om 1.00 uur)

Ze is nu 3 maanden en haar dag ziet er nu ongeveer zo uit:

8.00 uur: bv en meteen terug naar bed.
    11.00 uur: aankleden, beneden spelen, bv en dan gaat ze ronde 12.30 uur slapen.
    15.30 uur: beneden spelen, bv en dan gaat ze rond 16.30 uur slapen.
    19.00 uur: beneden spelen, in bad of wassen, pyama aan, bv en dan gaat ze rond 20.00/20.30 uur slapen.
    23.00 uur: wakker maken voor bv en meteen slapen tot de volgende voeding van 8.00 uur.

En als ik met haar ergens heen ga, dan doe ik dat na de voeding en dan slaapt ze tot de volgende voeding (ze slaapt ook werkelijk overal :)).
    Wij hebben ook nooit echt problemen gehad dat ze s'avonds niet wilde slapen. En als ze dat wel had (is nog maar 3x gebeurd of zo) dan lagen we lekker bij elkaar op ons bed met z'n tweeen totdat ik zag dat ze wilde slapen.

13. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    je kan het ritme wel sturen, door met haar op een speelkleed te spelen in de tijden dat ze veel slaapt houd je haar wakker en maak je haar moeier voor de avond/nacht, dat is helemaal niet slecht.

Misschien in de middag een badje doen? Of tegen de avond? maakt kindjes vaak moe, ze is dan lekker wakker en daarna dus moe.

Wij hebben nu de mazzel dat hij na 1 week al tussen de 8 en 10 uur slaapt per nacht, dus hij had echt een nacht/dagritme.

Is jouw kindje in de nacht geboren? Ik heb eens gelezen dat ze het ritme dan weleens omdraaien

14. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Wakker houden lukt niet en frustreert niet alleen je kindje maar ook jou! Ze is nog erg jong en het is logisch dat er nog geen duidelijk ritme in zit, dat komt na verloopt van tijd vanzelf wel. Laat haar niet te lang wakker, bij de eerste vermoeidheidverschijnselen leg haar dan meteen in haar bed, dan leert ze tzt dat het bedje is om in te slapen. Hier altijd consequent in bed gelegd en na 2 maanden hadden we geweldig ritme, meisje is nu iets ouder dan 5 maanden en het gaat geweldig! Ons ritme nu:
    om 8u fles, dan wassen en aankleden en spelen, om 9.30 slapen
    tot 11u.
    Dan om 11u fruit, spelen en om 12.30 fles en daarna slapen tot
    15u. Dan weer een fles, spelen, even slapen en dan om 18u
    potje groenten. Dan weer spelen en in bad, slapen en om 21u de
    laatste fles en dan naar bed tot volgende ochtend. Als ik met haar
    op pad ga doe ik dat 's middags, ochtendslaapje laat ik zelden
    vervallen.

Share This Page