Zwangerschapketting!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natjeb85, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hey meiden,

Ik krijg van me moeder een zwangerschap ketting met zo een belletje er in!! maar nou hoor ik verschillende verhalen er over.. Ik ben het sowieso niet verplan om het elke dag te dragen al hoe wel het heel leuk is natuurlijk;) Maar wat vinden jullie er van?

2. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Toevallig gister zelf eentje besteld en voordat ik hem besteld heb heel internet afgestruind of het wel verantwoord is. Heb veel gevonden, maar geen bewezen stukken dat je het beter niet kunt doen. Er wordt gezegd dat als je hem te hoog draagt (boven je navel) je kindje zich naar het belletje toedraait en zo in de laatste fase van de zw sch in een stuit komt te liggen. Dit is echter niet bewezen, er wordt wel gezegd dat het beter is om hem onder je navel te dragen. Verder is er niemand die het echt afraadt...
    Ik ben net als jij van plan om hem niet elke dag te gaan dragen, zou er maar gewoon lekker van genieten :) !!!!

3. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Thanks voor je reactie en idd ik heb ook een beetje op internet gespeurd.. Ik ga er zeker van genieten:) Jij ook he;)

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb er zelf geeneen, weet er ook weinig van. Wat ik wel weet is dat met alle artikelen er wel "voor" of "na" delen aanzitten. Wat voor de een werkt hoeft voor een ander niet te werken. En misschien is er inderdaad een kindje in stuit komen te liggen door de ketting (of was dat toeval?) Kan ook zijn dat er een kindje juist goed gedraaid is door de ketting!
    Als het echt slecht zou zijn zou het niet (zonder waarschuwing) verkocht mogen worden.
    draag m zo vaak als jij je er goed bij voelt!

5. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik heb er ook een gekregen van m'n moeder, vind ik heel speciaal. De verkoopster zei alleen dat je hm beter niet meer kan dragen vanaf week 34 a 36 ivm met indalen. Er zijn geen bewijzen van en is puur uit voorzorg. Had gister nog om en nu krijgt ie een mooi plaatsje in babykamer :)

6. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
  7. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Had er mij, toen ik net zwanger was, ook eentje aangeschaft. Had nog geen buik maar wou toch al aan iedereen tonen dak ik zwanger was!:p

Heb hem maar paar keer aangehad. Droeg hem ook onder mijn navel, omdat ik gelezen had dat dat beter zou zijn. Maar wat was dat super onhandig. Bleef overal aan haken, bij het bukken slingerde het in mijne weg en was het al beu ;)

Voor mij was het uiteindelijk geldverspilling.....

En is idd niet bewezen of het kwaad kan. Dus lekker dragen als jij het leuk vind!

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind ze superleuk!

9. Verox

Verox Niet meer actief

Ik vind ze ook geweldig! Heb er een van mijn zusje gekregen en vind hem heel speciaal!
    De eerste dag dat ik hem droeg ging ik naar de gynaecoloog en de kleine lag toen heel erg laag in een onmogelijke houding. We hebben toen erg gelachen om de mogelijkheid dat dat door het belletje kon komen.

10. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hm ook gedragen, maar niet meer na de 34 weken, omdat iet e kort was om nog een beetje normaal onder mijn navel te komen.
    Mijn ukje lag niet in stuit, maar was een sterrenkijker. Daarbij komt dat ze sowieso nog wel kunnen draaien tot zeker 30 weken.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn verloskundige zei in 2002/2004 dat het geen kwaad kon, weet niet of het inmiddels veranderd is, want bij de jongste 2 van 2009 en 2013 heb ik er geen een gedragen.
    Als het echt effect zou hebben, zouden ze ook van je stem en hartslag kunnen draaien, lijkt mij.

12. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Ik vind ze superleuk en ben eigenlijk ook wel van plan om er eentje te gaan bestellen!
    Heb er ook wel eens gezien in de vorm van een hartje, hoeft voor mij niet perse een belletje in te zitten, die lijkt me geweldig!!
    Zijn er nog meer leuke sites met van die kettingen?

13. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik wilde er perse een hebben, heb hem ook al een tijdje, maar draag hem niet, weet niet waarom, maar vooral omdat ie onhandig is haha.

Heb wel een andere ketting, met Agaat en en Amethist. Ik heb hem zelf gemaakt en vind hem erg mooi, die draag ik wel regelmatig, maar vooral als ik 'iets' heb buiten de deur.

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wauw die is echt supermooi! :$

16. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mooi!!!!!:)

17. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Bedankt voor jullie reactie dames :D ik denk dat ik hem gewoon lekker ga dragen wanneer ik het wil :)

18. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Iemand misschien nog een tip hoe je het zwarte koord mooi kan knopen? Hij is nu nog te lang, dus ik knip er niks vanaf, maar ik wil hem wel zó knopen dat het er een beetje 'uitziet'!!

Deel Deze Pagina