Goedemiddag allemaal, Over een paar weken krijg ik mijn 12 weken echo. Ik ben dan 11 weken en 4 dagen. Is het gebruikelijk dat je de zgn. 12 weken echo al krijgt voordat je officieel 12 weken bent? En kan ik mijn zwangerschap na die echo, als alles goed is natuurlijk, wereldkundig maken? Of is het beter om te wachten tot 12/13 weken? Ik ga dit uiteraard op 7 augustus tijdens de echo ook vragen aan mijn vk, maar ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn. Heb vorige week al een (termijn)echo gehad met 8 weken en 3 dagen en het hartje klopt! Alvast bedankt voor de antwoorden!
Naar mijn mening moet je het wereldkundig maken op het moment dat het voor jou goed en zeker genoeg voelt. Op het moment van je 12 weken echo, ben je 11,4 dagen zwanger en ben je feitelijk gezien slechts 2 dagen bij de magische grens vandaan. Ik heb mijn 12 weken echo al met 10,5 weken gekregen dacht ik, en dat heb ik al vaker gehoord. Geniet ervan! En hopelijk wacht je een mooi en gezond kindje!
Bedankt voor de antwoorden! Ben van plan om het na die echo, mits die goed is, wereldkundig te maken. Naaste familie en enkele goede vrienden/vriendinnen weten het nu al. Ik wist heel niet dat die echo al vaker voor de 12 weken grens werd gemaakt, weer wat geleerd .
Hoi! Ik heb mijn 12-weken echo ook met 11 wkn en 4 dgn gehad. Was supermooi! Ik kreeg wel een inwendige echo, omdat ze geen duidelijk beeld kon laten zien bij een uitwendige (kwam door mijn vet ). Maar nu had ik wel een supermooi beeld! Ik heb het meteen daarna aan iedereen die het horen wilde verteld. Ik was helemaal door het dolle, en ookal zou het nog misgaan, het was al wel ons kindje met alles erop en eraan! Veel plezier met je echo! Groetjes Karin
Bij de oudste kreeg ik die met 11 weken en bij de tweede met 12 weken en 5 dagen en bij dit kindje zal ik hem krijgen met 10 weken en 1 dag. Bij mij weten bekende het al, behalve het werk. Bij de andere 2 had ik het met 5 weken al verteld.
termijnecho is volgens mij wat anders, die heb ik al met 8,5 week gehad. ik krijg dan ook nog een 12 weken en een 20 weken echo, zo noemde mijn vk het althans
Het is blijkbaar overal weer anders! Ach ja, vind het wel fijn dat ik er al eentje heb gehad en er weer eentje krijg met 11 weken en 4 dagen. Kan niet wachten! .
Mijn 12 weken echo was ook gelijk mijn termijnecho alleen was dat met 9 weken en 2 dagen al! Ik heb dus alleen de termijnecho gehad en daarna gewoon mijn 20 weken echo. Apart dat dat toch wel verschilt bij de verloskundige, ik had er ook nog wel graag 1 gewild bij 12 weken maar helaas moest het toen met de termijnecho.
heb ook de termijnecho gehad alleen al met 9 wk en 2 dagen. Daarna zou ik pas weer de 20 weken echo hebben. Omdat ik nogal onzeker was bij de controle met 13 wk en 2d heeft mij vk nog een echo gemaakt (maar deze was extra en staat ook niet op mijn zwangerschapskaart) zo te lezen dus overal heel anders.