zorgen over echo.. 7.5 week zwanger

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by nicolletjuh, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

Sep 4, 2008
    319
    0
    16
    hallo dames,

ik ben een beetje onzeker en ben eigenlijk een beetje op zoek naar ervaringen? wij zijn zwanger van ons 2de kindje, volgens onze berekeningen nu 7,5 week! nu hadden wij vandaag een vroege echo omdat ik in het ziekenhuis liep.. nu konden we op de echo (inwendig) 2 vruchtzakjes zien, een grote en een kleine erachter.. Alleen kon ze nog geen hartactiviteit vinden.. wij natuurlijk een beetje ongerust, en de verloskundige kwam met een paar dingen : of het is een 2ling waarvan 1tje het niet gered heeft? of het is een 2ling die wel allebei goed zijn maar nog erg klein omdat we minder ver zijn als we denken? of het is er gewoon 1 en minder ver? of het is er 1 en heeft het ook niet gered? dus nu moeten we volgende week terug komen voor weer een echo.. dit wordt dus een spannende week.. heeft iemand van jullie hier ervaring mee? sorry voor het lange verhaal maar ben een beetje van slag :(... liefs nic

2. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Sorry maar ik heb er geen ervaring mee.
    Wel wil ik je sterkte wensen met het wachten de komende
    week. Sterkte hopelijk zitten er 2 voor jullie.

Groetjesss Jetje

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ook ik heb hier geen ervaring mee maar wil je ook succes en sterkte wensen met wachten! Ben ook erg benieuwd hoor!

4. Romana

Romana Actief lid

Jun 1, 2010
    443
    0
    0
    Zelf geen ervaring mee, had vorige week vrijdag een echo met 5.5 w en toen was er alleen een vruchtzak te zien. hebben ze bij jullie wel al de vruchtjes erin gezien/??? Of echt alleen de vruchtzak. Ik moet volgende week ook weer een echo met 7.5w en hoop toch een vruchtje te zien en hartactiviteit

sterkte

5. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

Sep 4, 2008
    319
    0
    16
    bedankt voor jullie reacties! nou ze vond het zelf ook raar dat 1 vruchtzakje veel groter was dan de andere, en in die grote dacht ze iets te zien maar niet duidelijk?? vind het wel alleen zo raar dat ik zo misselijk blijf en mijn buik begint te groeien? maar we blijven hoop houden :D jij ook succes volgende week romana, laat je het even weten hoe de echo ging?

6. juultje26

juultje26 Actief lid

Jun 12, 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Hoi,

Ik heb dit pas meegemaakt, alleen wel met 1 kindje. Ik ben nu zwanger van de derde. Mijn cyclus was mooie regelmatig en ook bij de vorige 2 zwangerschappen wist ik eigenlijk altijd tot op de dag de duur. Nu kreeg ik dus een echo op 6,5 week. Dan zou er al eventueel een hartslag te zien moeten zijn. Maar ja ja. alleen maar een dooierzakje, nog geen vruchtje en geen hartactiviteit dus.
    Voelde me verder ontzettend zwanger, geen bloed verlies of andere zaken waarvan ik dacht dit gaat mis.
    Gyn gaf aan, dat het er nu uitzag als 5 weken. Maar ja, waar is die 1,5 week dan gebleven?

Maar om een nog langer verhaal kort te houden. 1,5 week later een kindje met een kloppend hartje. Ondertussen heeft het zichzelf helemaal weer ingehaald, en loop weer exact op tijd. Hoe het kan?? Geen idee, de gyn wist het ook niet.

Ik zal voor je duimen!!!

7. Jeanine77

Jeanine77 Lid

Jul 12, 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil je alleen maar even sterkte wensen. Wij hadden bij onze zoon ook al vroeg een echo. Daarbij was ook nog geen hartje te zien. Die week die ik toen moest wachten leek een eeuwigheid. Heel veel sterkte met wachten.

groet,
    Jeanine

8. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

hier ook een scenario ,

1e echo 3 weken : 4 dagen vruchtzakje te zien
    2e echo 5 weken: 2 vruchtzakjes te zien idem groote en 2 vruchtjes van 2mm in orde dus
    3e echo 7 weken: 2 vruchtzakjes te zien 1 normaal ander gekrompen met 1 vruchtje en hartactiviteit.
    4e echo 9 weken : 1 vruchtzak nog maar te zien met een gezond groeiende beebje.

Ook spontaan een 2 eiige twin zoner MMM of erfelijkheid.

Vond het speciaal om meegemaakt te mogen hebben enkel we hebben spijt dat door laat optreden (heb geen schildklieren meer)er maar 1tje is wat nog leeft.

Het was bij ons geen VTS maar dus echt door te weinig groeihormoon een vmk* geworden.

Succes!

9. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

Sep 4, 2008
    319
    0
    16
    bedankt voor jullie reacties! ik weet ook dat het alleen maar afwachten wordt deze week, maar daar kan ik niet zo goed tegen hihi... maar wel fijn om te lezen dat het toch nog goed kan gaan! bij mijn zoontje was ik al 10weken en toen moest het ook nog inwendig anders konden ze ook nog niks zien, dus daar hou ik me nu maar aan vast... ben wel bij ieder wc bezoekje bang dat ik bloed ga verliezen... pff ben blij als het woensdag is..

10. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik had precies hetzelfde!
    Ik kreeg met 7 weken een echo en daarop zagen ze ook 2 vruchtzakjes, hetzelfde verhaal eigenlijk. Maar het 2e vruchtzakje was al een stuk kleiner dan de 1e, ook konden ze in het 2e vruchtzakje niets vinden.
    Afgelopen donderdag weer een echo gehad en de 2e vruchtzak was al bijna weg. Heb er zelf niets van gemerkt. De verloskundige vertelde dat het vaker voorkomt, voor een aantal jaar geleden werden de echo's veel later gemaakt en toen viel het ook nooit op.

Sterkte en succes met alles.

Groetjes Gaby

11. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

Sep 4, 2008
    319
    0
    16
    hey gaby83 bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat alles goed is bij jou? zagen ze in het grotere zakje wel al iets of zagen ze dat nu bij de laatste echo pas? ik moet woensdag weer, vind die spanning niet leuk hoor :(

12. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Ik heb bij deze zwangerschap met 7 wk vanwege bloedverlies een echo.
    Daar zag de echomevrouw een leeg zakje met nog een zakje erachter.
    Ze dacht vaag wat te zien erin maar concludeerde dat dit niet een goede zwangerschap was. Wat het andere zakje was wist ze niet. Mogelijk een tweeling.
    Omdat ik nog steeds heel misselijk was en verder alle verschijnselen had mocht ik al heel snel naar de gynaecoloog voor curretage.
    Deze maakte een echo en zag tot onze verbazing een vruchtzakje met vruchtje en hartactie.
    Bleek dat de echomevrouw mijn eierstok met leeg eiblaasje en een kleine cyste gezien had voor een niet intacte zwangerschap.
    Het is een verhaal dat niet veel voorkomt denk ik maar bij ons is het zo afgelopen.
    Vertrouw je het niet laat dan zeker nog een echo maken!
    Ik hoop dat jij net zoveel geluk hebt als ik.

13. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

Sep 4, 2008
    319
    0
    16
    hoi mamadaisy. wat een geluk dan dat je nog een echo kreeg he! en nu alweer bijna uitgeteld :D.. ik moet woensdag weer naar het ziekenhuis voor weer een echo, dus ben benieuwd! hou jullie verhalen wel in mijn achterhoofd in ieder geval... bedankt

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Laat je even weten hoe het bij jou afloopt?
    Ben wel benieuwd. Heb je zelf het gevoel dat het goed zit?

15. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

Sep 4, 2008
    319
    0
    16
    ja ik laat het weten, ik weet niet mijn gevoel zegt dat alles goed zit! voel met ook echt zwanger, misselijk moe chaggie en heb echt al een opgezet buikje! bij mijn zoontje was ik ook al 10weken toen ze pas wat konden zien, daar hou ik me een beetje aan vast... maar probeer ook wel een beetje het slechte in mijn hoofd te houden :(

16. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    In het grote vruchtzakje zagen ze meteen iets zitten, ook het hartje klopte goed. In het kleine vruchtzakje konden ze niets zien. Dat was waarschijnlijk al vrij snel gestopt met groeien.

Het blijft spannend als je een echo krijgt! Succes morgen! Laat je nog ff weten hoe het gegaan is?

Groetjes gaby

17. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    succes vandaag wijfie! ben benieuwd!!

18. juultje26

juultje26 Actief lid

Jun 12, 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Spannend vandaag! Mijn duimen draaien voor jullie. Hoe laat moet je?

Liefs Juul

19. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

Sep 4, 2008
    319
    0
    16
    hoi dames, nou we zijn terug (al ff hoor) maar het is nog steeds niet goed... allebei de vruchtzakjes zijn gegroeid maar er zit nog steeds niks in :(.. dus waar het volgens de gyn op neer komt ben ik zwanger van lege vruchtzakjes en gaat dit een miskraam worden.. nu moet ik afwachten tot het vanzelf gebeurt en anders moet het weggehaald worden! volgende week dond weer naar de gyn en dan verder bespreken.. voel me best shit nu

20. He nee dit is echt niet het bericht dat je wilt horen... Ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat je nu heel snel echt duidelijkheid krijgt (want ik kan me voorstellen dat je stiekem ook nog wel een beetje hoop houdt?)

Share This Page