hoi ik snap er niet veel meer van ik ben 23,5 weken zwanger en volgens de ene site is de baby 30 cm lang en de andere site of boekje zegt 20 cm lang waar kan ik nu vanuit gaan?
Hoi Ons Kleintje, Hebben ze de lengte van het kind niet opgemeten tijdens de laatste echo? Dan kun je het volgend mij zelf wel redelijk inschatten. Ik heb ergens gelezen dat het ongeveer 1 cm per week groeit. Tegen het einde aan, exact weet ik het niet. Hopelijk kun je hier iets mee, en vermoedelijk gaan de boekjes en site van verschillende onderzoeken uit. Denk ook dat dit richtlijnen zijn. Je kunt het altijd nog aan de VK vragen als je daar bent. Groetjes, Krissa
Mij is dat ook al eens opgevallen dat de lengtes verschillen in de boeken/sites e.d. Dacht daarom zelfs dat mijn kindje met de termijn echo te klein was (naar wat ik had gelezen). Maar vlg. de vlk. komt het idd door wat Dinky al aangeeft. Bij de ene wordt de lengte van hoofd-stuit aangegeven en bij de ander van hoofd-voetjes.
Het hangt er inderdaad van af of ze van het hoofdje tot het stuitje meten of met de beentjes erbij. Met een echo wordt altijd tot het kontje gemetem, zonder de beentjes. Als zo'n schema met de benen erbij rekent, zit je al snel op 5-10 cm verschil!