Lengte baby, sites spreken elkaar tegen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ons Kleintje, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi ik snap er niet veel meer van
    ik ben 23,5 weken zwanger en volgens de ene site is de baby 30 cm lang en de andere site of boekje zegt 20 cm lang
    waar kan ik nu vanuit gaan?

2. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Ons Kleintje,

Hebben ze de lengte van het kind niet opgemeten tijdens de laatste echo?
    Dan kun je het volgend mij zelf wel redelijk inschatten. Ik heb ergens gelezen dat het ongeveer 1 cm per week groeit. Tegen het einde aan, exact weet ik het niet.

Hopelijk kun je hier iets mee, en vermoedelijk gaan de boekjes en site van verschillende onderzoeken uit. Denk ook dat dit richtlijnen zijn.
    Je kunt het altijd nog aan de VK vragen als je daar bent.

Groetjes,
    Krissa

3. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik denk dat de ene site van hoofd tot staartbeen is en de andere van hoofd tot voetjes ;)

4. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Mij is dat ook al eens opgevallen dat de lengtes verschillen in de boeken/sites e.d.
    Dacht daarom zelfs dat mijn kindje met de termijn echo te klein was (naar wat ik had gelezen).
    Maar vlg. de vlk. komt het idd door wat Dinky al aangeeft. Bij de ene wordt de lengte van hoofd-stuit aangegeven en bij de ander van hoofd-voetjes.

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Mijn verloskundige zei dat de baby 20 cm groot was, bij de controle met 18 weken.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het hangt er inderdaad van af of ze van het hoofdje tot het stuitje meten of met de beentjes erbij. Met een echo wordt altijd tot het kontje gemetem, zonder de beentjes. Als zo'n schema met de benen erbij rekent, zit je al snel op 5-10 cm verschil!

Deel Deze Pagina