Ik voel me verdrietig en baal als een stekker.. M'n bloeddruk is nu al te hoog.. 170/95 Ik mag over 4 weken wel weer komen, maar denk dat ik meteen daarna door kan naar de gyneacoloog.. Terwijl ik zo graag thuis wil bevallen.. Ergens hou ik er wel rekening mee, omdat ik wel bekend ben met hoge bloeddruk.. Zal ik de huisarts morgen eens bellen, ( wat ik toch al even moet ivm bloedprikken) en vragen of ik ook bij hen even de bloeddruk weer na mag laten meten? ( ik kom er af en toe voor controle bloeddruk)
Tuurlijk kun je de huisarts even vragen om je bloeddruk na te meten Misschien heeft hij nog tips of adviezen..
Ik ben ook bekend met hoge bloeddruk en ben nu 8 weken zwanger en moet 29 dec voor eerste keer naar vk. Maar was van de week al bij huisarts en mijn bloeddruk is nu ook al zo hoog als die van jou. Het enige wat je kan doen is gezond eten, goed op gewicht blijven, en vooral zoutloos(zoutarm) proberen te eten. Dus zeker geen dropjes, geen extra zout overal op etc etc....ik denk ook dat een thuisbevalling er voor mij niet inzit, maar de gezondheid van baby en mama gaat voor alles! Hopelijk gaat je bloeddruk niet verder omhoog! En als ie wel hoger wordt heeft de dokter tegen mij gezegd dat er wel medicatie voor is...
Drop laat ik al liggen, had al eens gelezen dat er een stofje inzit dat de bloeddruk negatief beïnvloed.. Daarnaast voeg ik zelf geen zout toe aan t eten. Ik probeer idd. er op te letten dat ik gezond eet, maar heb wel eens dan "wil het even niet".. De thuisbevalling zit er voor mij ook niet meer in ( hoogwaarschijnlijk) wat ik wel jammer vind..
Hoi, Ik heb een iets lagere bloeddruk een onderdruk van 90 en de rest weet ik niet meer. Het was ook bij de eerste afspraak van de vk. Ik ben nu 8 weken zwanger. Ik vraag me af wat dit nou eigenlijk betekent? Kan het zijn dat het nog daalt? En hoe zit het met een ziekenhuisbevalling is dat verplicht. Ik heb nooit eerder last gehad van een hoge bloeddruk vandaar dat ik er wel wat van schrok. Pas toen ik thuis was heb ik info gezocht. Op 12 jan heb ik de tweede afspraak en op 9 jan heb ik een echo meten ze dan ook je bloeddruk? Wel een beetje geschrokken dus maar zegt het al heel veel? Annemarie ben je nog bij de dokter langs geweest?
Ik ben nog niet langs de huisarts geweest.. Wel gebeld voor bloedprikken omdat ik ook met mn schildklier zit, maar vergeten te vragen of ik nog even voor de bloeddruk mocht komen.. deze 2 weken zijn wat gekke weken.. voor die echo ben ik erook als "spoed" tussen gezet.. het ziekenhuis werkt soort van zondagsrooster en doen alleen spoed dingen.. 8)