hoi allemaal, wij hebben volgende week de 12 weken echo, maar ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten? is het een gewone echo zeg maar, of wordt er hier duidelijker naar dingen gekeken? beetje rare vraag misschien, maar ik heb geen idee? liefs.
Is het je eerste echo? Dan wordt eerst gekeken naar hoe ver je precies bent (de kleine wordt opgemeten), en ze gaan ook kijken naar hoe alles er uit ziet (organen etc). Ik heb met 9w3d de termijnecho gehad, toen konden we nog niet alles duidelijk zien, maar de nekplooimeting met 12w5d was wel uitgebreid. Op het uitslagformulier staan verschillende afmetingen (lengte, hoofdomtrek, afstand van oor tot oor), en ook wat er allemaal gezien is (beide handjes en voetjes, buikwand, bepaalde organen). Over een uurtje hebben we de 20 weken echo, en ben ook wel heel benieuwd hoe dat allemaal gaat! Succes met nog een weekje wachten, en dan veel plezier!
Je ziet echt al een mensje met een groot hoofd en een klein lijfje.. Bij onze dochter ging het onderlijf ook telkens op en neer alsof ze zichzelf tegen dee baarmoderwand afzette.. Ze vloog dan door mijn baarmoeder.. Het hoofd is te zwaar en blijft mooi liggen... en wat Saz ook al zegt.. ze gaan het hoofdje meten ed..dus gewoon heel leuk.. Ga maar lekker genieten ook al is het ook heel spannend
View attachment 76266 Hier ons ventje met 12 weken! Aangezien wij met 6 en 7 weken ook al echo's hadden, was dit onze termijn echo...om zeker te weten of alles goed was en werden vanaf dit punt overgedragen van gyn naar vk...maargoed neem aan dat dit niet het geval is bij jullie... Er werd alleen nogmaals gecheckt of het qua groei goed liep met onze uitgerekende datum...en dat klopte... Veel succes ermee!!
gisteren de 12 weken echo gehad,en alles was perfect,het was 6,44cm groot en de nekplooi was 1,1,dus beter kan voorlopig niet he .
hoi meiden, gisteren twaalf weken echo gehad, en alles zag er meer dan perfect uit was zelfs al iets verder dan twaalf weken denken jullie dat ik dan nu alles er zo perfect uit zag ervan uit mag gaan dat het gewoon goed blijft gaan nu?????? ik ben zo onzeker en bang dat het nu toch nog mis gaat,sorry voor mijn onzekerheid,ik word er zelf ook moedeloos van, weet niet wanneer ik nu eens kan en mag gaan genieten, twaalf weken is toch ook einde van de meest risicovolle eerste tijd? liefs maris.
Ja gefeliciteerd! Toen mijn gyn de 12wkn echo deed, en een springend kindje zag...zei ze zelf...nou dit ziet er zo goed uit ehct een goede echo...Na die woorden heb ik het aan iedereen verteld...tja onzeker blijf je je hele zwangerschap wel...blijft lastig Gewoon genieten, meer als gezond leven kan je niet doen!! liefs
12 weken is inderdaad de grens waarin het meeste mis kan gaan. De kans dat het daarna nog mis gaat wordt met de week kleiner maar er blijft altijd een kans bestaan. Probeer gewoon te genieten meis, ik weet het het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar geniet van jullie wondertje in je buik, straks kan je de kleine elke dag voelen en ben je meer op je gemak.
Ik heb afgelopen vrijdag ook mijn termijn echo gehad. Ik was hier enorm zenuwachtig voor, maar het kindje als aan het springen en aan het draaien. Erg grappig en geruststellend om te zien. Ik ben nu wel een stuk rustiger, want de kans dat het nu mis gaat en veel kleiner, maar dat is natuurlijk geen vrij briefje dat het goed blijft gaan helaas. Ik hoop dat ik nu mijn zenuwen onder bedwang kan houden en lekker kan gaan genieten. Ik hoop dat jij dat ook gaat doen, want zo is je zwangerschap wel veeeeel leuker