Wanneer datum bij keizersnede

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door AstridDi, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Meiden die een geplande keizersnede krijgen/hebben gehad.

Bij hoeveel weken zwangerschap kregen jullie de datum te horen?? En werd de datum etc dus besproken?

2. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik lees ff met je mee, ik vraag me dat ook af, aangezien ik 2x spoed ks gehad heb en nu een geplande krijg.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij ons stond ook al vast dat het een geplande ks zou gaan worden
    en hier is de datum afgesproken met 36 weken controle ;)
    onze gyn zei dat ze normaal een geplande ks tussen de 39 - 40 weken doen
    wij hebben hem wat vroeger gehad, door wat redenen.
    succes meiden, tis aan de ene kant wel leuk als je weet wanneer je kindje geboren gaat worden, maar aan de andere kant is de verrassing er wel vanaf
    het voelde voor ons net of we een kindje op bestelling gingen halen.
    maar goed dat is ieder voor zich ;)

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Bij ons werd hij meteen besproken na de versie posging (ik had bij de 2de een stuitliggertje), dus rond 37 weken. Ik vond het niet erg leuk dat ik wist wanneer ze zou komen, maar wel super fiujn dat je in overleg kan bepalen wanneer en voor mijn man heel relaxt zodat hij op werk kon zeggen wanneer hij er niet was hahahahaha. Een geplande ks vindt rond 39 weken plaats. Ze doen liever niet eerder. Doot omstandigheden werd het bij ons echter 38 weken. Er valt du nog wel wat te schuiven bij de planning van de datum.

5. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ws. krijgen wij hem met 38 weken al (ivm voorgeschiedenis).

En ik vind het absoluut niet erg een keizersnede te krijgen, want lichamelijk kan ik (hoogstwaarschijnlijk) een natuurlijke bevalling niet aan, dus ik wil hem ook echt gepland krijgen (die keizersnede) en niet afwachten tot de dag dat ik eerst uren zelf aan het proberen ben ;)

6. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    ook ik ben erg nieuwsgierig naar de ervaringen ierover van anderen. kindje lig al hele zwangerschap in stuit, maar kan nog draaien. wil namelijk geen geplande keizersnede voor de uigerekende datum, onze zoon is vlak voor die datum namelijk nog jarig.

groetjes

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik kreeg de datum minimaal 1 week maximaal paar dagen ervoor

nee wij kregen hem op 12 december te horen dat het 18de zou worden maar op 16de tegen de middag ging me telefoon of ik niet de volgende dag wilde dus 1 dag eerder nou prima moest toch net na ziekenhuis want bij de ha bleek dat me bloeddruk te hoog was en kon gelijk blijven:( dat was jammer kon niet meer samen zijn savonds met zijn2en voor het laatst mja zwangerschapsvergiftiging is ook nix dus mocht maar van 6 tot 9 na huis en toen terug komen om 6 uur was alles pas duidelijk

en ik was 38+3 weken dus week 38

veder lag me zoon ook al de halve zwangerschap in onvolkomen stuit en placenta aan de voorkant dus draaien zag ik niet zitten omdat de kans net zo groot was dat de placenta los zou kunnen laten.

alleen mijn keizersnede was behoorlijk pijnlijk erna tot 3 weken flinke pijn gehad kon amper lopen moest 1dag langer in ziekenhuis blijven en kreeg spuiten in me benen elke 3 uur en thuis dikke pijnstillers 5 weken erna kon ik weer beetje lopen .

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Met 36 weken volgens mij. Ik kon toen kiezen voor de week vanaf 38 weken zwanger. Dochter is gehaald met 38+3.

Hoop zo dat ik nu weer een keizersnede mag! Dochter lag in stuit, maar weet natuurlijk niet of deze ook zo blijft liggen.
    Lijkt mij doodeng gewoon bevallen en alles wat ik lees over scheuren van het litteken....brrrrrr. Nee ik ga vragen om een ks.

9. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hier is bij 36 weken besloten dat de kleine met een ks zou komen. Hij lag ook in een stuit. Ziekenhuis waar ik liep/loop halen ze zo laat mogelijk dus pas na 39 weken. Bij 39+2 is onze zoon gehaald..

10. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik kreeg hem al te horen bij mijn 2e bezoek aan de gyn. Ik was toen 7w4d. De ks gaat zijn met 39 weken op 16 december. Misschien een dag eerder of later. Of als de weeen al eerder beginnen.
    Maar misschien is dat niet te vergelijken met Nederland. Ik heb bij mijn zoontje een spoed ks gehad en hier mag je het dan daarna nieteens meer zelf proberen. Automatisch dus een ks bij de volgende.

Deel Deze Pagina