Hoi Ik heb een echo gehad gisteren en daar was alleen een vruchtzakje te zien..... Nu moet ik woensdag terug voor een tweede echo en ik hoop dat ik dan wel iets te zien krijg. Ik heb me al twee dagen zo druk gemaakt, ook omdat de gyn. meteen over een miskraam begon en over of dat het wel gewenst was. Het was niet gepland maar het is zeker HEEL welkom en ik voel me nu al een beetje moeder (stom he?) Doordat ik op dit forum berichtjes gelezen heb van mensen die hetzelfde hadden en waar het ook gewoon goed was, ben ik wel een beetje gerustgesteld. Alvast Bedankt daarvoor Liefs Babette
Met 5 weken een echo.......dan is er niet heel veel te zien.....meestal pas bij een week of 8/9......ik zou me er nog niet te druk om maken....
Waarom had je zo vroeg een echo als ik mag vragen? Het is zo dat het eigenlijk te vroeg is om iets te kunnen zien,ik hoop dat je woensdag het hartje ziet? Ik krijg dinsdag een echo,ben dan bijna 6 weken,eerder had geen zin zeiden ze tegen mij.. Succes en ik lees wel hoe het is gegaan! -x-
Op een echo met 5 weken kun je inderdaad vaak alleen nog maar het vruchtzakje zien. Dan klopt het hartje nog niet, is het vruchtje zelf nog niet echt zichtbaar. Dus volgens mij hoeft het helemaal nog niks te betekenen te hebben... Vreemd dat de gyn al meteen over een miskraam begint. Was het vruchtzakje dan wel mooi van vorm en van de goede grootte? Succes voor woensdag alvast!
ik heb een echofoto in mijn album van 5 wkn en 3 dgn, misschien is die zo'n beetje hetzelfde als hoe het bij jou was? raar dat de gyn al over een mk begon zeg....je eisprong kan immers later zijn geweest dan dat je zelf hebt gedacht, zij gaan altijd uit in het begin van je 1e dag van je laatste menstruatie maar dat zegt vaak helemaal niets.... als er nu een vruchtzakje te zien was moet je er gewoon positief tegenover blijven staan en er van uit gaan dat je de volgende echo een "mooi gegroeid" vruchtje ziet meid... spannend hoor... succes smoekie
Raar dat er toch zovelen een echo op vijf weken krijgen... Daar is toch amper iets op te zien? Een mens krijgt zo de stuipen op het lijf!
nee hoor waarom? er zijn zoveel redenen waarom het nodig is een "vroege" echo te laten maken.... in mijn geval bijvoorbeeld kwamen we er beide eerdere keren na pakweg 8 en 10 wkn achter dat ik zwanger was, ondanks dat ik gewoon ongesteld werd... zo was het nu zo dat na anderhalf jaar bleek dat het eigenlijk niet "mogelijk" was zelf zwanger te worden, en met de voorgeschiedenis van voorheen is er een vroegtijdige echo gemaakt om te zien "hoever" ik op dat moment zwanger was omdat de kans natuurlijk ook dit keer bestond dat ik al "ff" zwanger was zonder verdere symptomen, en natuurlijk dat je de combinatietest maar kan laten doen tot +/- 14 wkn.....en gezien mijn leeftijd op dit moment wilde ik dat ook zeer zeker... en zoals mijn verhaal zijn er genoeg andere vrouwen wiens achtergrond weer anders is, maar ook reden genoeg om een "vroegtijdige" echo te laten maken.... en vaak is het zo dat je met 5 wkn enkel maar een vruchtzakje ziet en dat je als je 2-3 wkn later terug komt voor een volgende echo je een mooi gegroeid vruchtje ziet....
Ja, als het nodig is, maar bij een eerste zwangerschap moeten ze toch een vrouw niet onnodig ongerust maken door haar ten eerste al bij vijf weken te laten komen en dan nog te zeggen dat er kans op miskraam is? Als er een reden toe is, vind ik het ook geen probleem, maar als het zomaar gedaan wordt EN als de arts dan onrustwekkende dingen zegt, stel ik me toch vragen. Hier (in België) heb ik nog van niemand gehoord dat ze voor 7 weken een echo kreeg (er zullen wel mensen zijn, maar ik heb het nog niet gehoord). Die op zeven weken zijn dan nog diegene bij wie niet duidelijk is hoe ver ze zwanger zijn, of die al een miskraam gehad hebben,...
Denk dat het er maar net aan ligt wat je als vrouw zijnde verteld tegen de gyn, want ook hier is het toch echt niet "standaard" om een vroege echo te maken.... tis niet zo dat als jij zegt zwanger te zijn dat ze je "zomaar' laten komen...daar gaat 9 van de 10 keer wel een verhaal aan vooraf dat ze toch een echo willen doen..... normaal is het hier ook pas met een week of 11-12 de 1e echo...
Ik heb voor de 5 weken een eerste echo gehad ook ivm medische redenen.. toen was er nog geeneens een vruchtzakje te zien.. alleen een grote vochtplek links van de baarmoeder.. toen dachten ze ook aan een naderende miskraam.. toen ik ongeveer 5,5 week zwanger was kreeg ik weer een echo.. inwendig natuurlijk.. en toen was er al een mooie ruchtzak te zien hoor.. ook nog zonder vruchtje.. en met 7 wkn en 4 dagen zagen we een dooierzakje en een boontje zitten waarvan het hartje al klopte.. ik heb die echo wel in mijn album staan.. dus meid maak je niet al te druk want het kan zijn dat het bij jou hetzelfde is..