12 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Scooter84, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Dag dames.
    Wij hebben gisteren onze 12 weken echo gehad. Ik moest met volle blaas komen, want ze gingen er vanuit dat het uitwendig ging lukken. Niets was minder waar. Ze kon niks zien. Nou...dan maar naar de wc en daarna inwendig. In tegenstelling tot alle 3 eerdere echo's in het ziekenhuis, kon ze zelfs inwendig niks goed zien. Heel vreemd. Toch maar weer uitwendig geprobeerd en gelukkig was de kleine toen wel zichtbaar. De echoscopiste zei wel dat het super vaag beeld was. Dat ze dat nog niet veel vaker zo had gehad. Ja zegt ze...ik denk dat dat met de isolatielaag van mama te maken heeft (ik ben niet de smalste, dat weet ik. Alles in verhouding, maar wel aardig wat buikvet) maar goed...wel jammer dat de foto's hierdoor niet echt heel scherp en duidelijk waren. Ze was de kleine aan het opmeten en kwam op 5.5 cm. Hartje doet het nog steeds erg goed (ook heel even kort gehoord) en de nekplooi was te meten op de ene keer 1.8 en de andere keer 2 mm. Heel netjes volgens de echoscopiste, maar de definitieve uitslag van de combinatietest moet natuurlijk nog komen.
    Nu weet ik dat je niet echt moet gaan googelen maar ik was toch benieuwd of de grootte goed was enzo. Nou zie ik op vrij veel sites dat de kleine met 12 weken zo'n 6.5cm zou moeten zijn. Ik vroeg me af...is dat bekeken vanaf het einde van week 12? Ik maak me geen zorgen hoor, maar vroeg het me af. En zijn er meer dames met onduidelijke echo's? Ik vind het echt super jammer dat de foto's niet veel duidelijker zijn. Je kan de kleine goed zien hoor, maar had altijd gedacht dat het beeld veel helderder zou zijn.
    Gisteren ook gelijk weer gaan kijken voor een kamertje en een kinderwagen! Ookal ben ik nog steeds vrij onzeker en denk ik: het zal vast nog wel weer mis gaan, durf ik steeds meer echt te genieten :)

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.115
    17.123
    113
    Met de 12 weken echo was mijn kleine ook 5,5cm. Nu met 33 weken een gezonde baby die zelfs 2-2,5w voorloopt :)
    Volgens mij is het prima hoor! Veel sites geven maten van top tot teen, terwijl de gyn/verloskundige over het algemeen top tot billen aanhoudt: dat kan best wat schelen :)

Deel Deze Pagina