12 weken en 1 dag miskraam in turkije

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toi, 12 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Ik heb na 12 weken en 1 dag een miskraam gekregen in Turkije. Het was een nachtmerrie.
    We zijn dinsdag 20 augustus vertrokken(11 weken zwanger) naar turkije. Ik had de 19e iets bloed verloren, heb de huisarts gebeld en vertelde me dat het niets kon zijn of dat het een miskraam kon worden, maar als het door zette moest ik de reis annuleren. Volgende dag geen bloeding dus we zijn met het vliegtuig vertrokken naar Antalya. 2 dagen later in turkije begon ik iets te bloeden weer, niet veel maar toch. Dit ging om de dag door tot zondag toen ik het niet vertrouwde. Heb de reisverzekering gebeld en die verwezen me naar een Universiteit ziekenhuis in Antalya. Taxi laten bellen door de receptie in het hotel. na een rit van 30 a 45 minuten kwamen we aan bij de ehbo. Daar sprak niemand engels of duits.... onze taxichauffeur heeft zich als tolk opgeroepen want hij had door dat er iets niet goed was bij me. Na een amnese en bloed geprik moesten waar naar de afdeling gynecologie, daar moets ik een inwendig onderzoek ondergaan. Het zag eruit als een slagbank en wilde in de eerste instantie niet, heb me laten overhalen en heb het ondergaan met 9 dokters om me heen en mijn man mocht er niet bij zijn nou ik kan je vertelen dat je zo alleen voelt. Ik had een oude bloeding, daarna moesten we door naar de poli voor een echo. Daar werd ons verteld dat het hartje niet snel genoeg klopte en dat ik 70% kans had op een miskraam, ik moest bedrust nemen.
    Dus na een hele dag stress in het ziekenhuis weer naar het hotel en hup in bed.Moest terug komen voor een echo die dinsdag. Maandagavond kreeg ik flinke krampen, maar was ook aan de diarree(dcht dat het mijn darmen waren) Maar toen ging het echt mis want ik voelde dat ik vruchtwater verloor.Hebben gelijk onze taxichauffeur gebeld want die mochten we 24 uur per dag bellen als er iets zou zijn. Hij liet een vriend komen en zou ons opwachten in het ziekenhuis. Toen ik het ziekenhuis in kwam lopen voelde ik mijn kindje tussen mijn benen zitten. Na wachten en wachten moest ik weer voor een inwendig onderzoek naar de afdeling gynecologie en daar kreeg ik weer een inwendig onderzoek,ondertussen had ik heel veel bloedverloren waar we erg van geschrokken waren. Weer mocht mijn man er niet bij zijn en stonden er nu 4 "dokters" om me heen. Toen moest er weer een echo gemaakt worden dus hup in de rolstoel naar de poli voor de echo (werd niet schoongemaakt had overal bloed zitten dit heeft mijn man nog gedaan) Tijdens de echo werd ons verteld dat we het kindje verloren hadden (wat ik al wist) en ik moest gecuriteerd worden doordat er nog veel bloed in mijn baarmoeder was. Ik moest afscheid nemen van mijn man s'nachts om 1:30 uur en werd naar een pre operatieafdeling gebracht voor alleen maar vrouwen. daar kreeg ik een infuus en werd er bloed afgenomen en mijn bloeddruk gemeten. Tevens werd er gekeken hoeveel ik nog bloede, toen ging het licht uit en de 3 zusters liggen in hun bed liggen en moest ik slapen ( de dames spraken geen woord engels of duits en ik geen turks) daar lig je dan te wachten op de operatie. Om 9:55 uur was ik eindelijk aan de beurt en kreeg de plaatselijke verdoving, maar doordat mijn infuus niet goed zat is de verdoving niet gelijk ik de bloedbaan gekomen en heb het uitgegild van de pijn en gehuild tijdens de curritage. Heb nog iets verdoving bij gekregen maar heb zo veel pijn gehad, was blij dat het klaar was. Heb tevens een patalogisch onderzoek aangevraagd om te weten wat de oorzaak was en het geslacht om het voor ons zelf af te sluiten. Ik heb mijn man pas om 17:00 uur in mijn armen mogen sluiten want hij mocht niet bij me en ik mocht niet weg. Pfffffffff wat een toestand was het allemaal. Toen die vrijdag moest ik weer naar het ziekenhuis omdat de verzekering moest weten wat mijn bloedwaarden was omdat ik 4 oktober naar huis ging. Daar heb ik weer de hele dag gezeten want nu was mijn bloed niet goed en had koorts. Tevens was mijn medisch dossier kwijt en na lang zoeken hebben ze het gevonden. Onze taxichauffeur was wederom weer bij ons want zonder hem hadden we het allemaal niet gered. Toen moest ik weer voor een echo en daar bleek alles goed te zijn, pfffffffffff gelukkig maar. Weer een dag voorbij en naar het hotel met mijn dossier in de hand, hier kopie van laten maken in het hotel en de bloedwaarden naar de verzekering gefaxd. Het pathalogisch rapport is nog niet klaar maar nu zorgt onze turkse vriend hiervoor dat we die krijgen. Ik ging dinsdag met een gemengt gevoel naar nederland. Heb flink gehuild in het vliegtuig omdat ik voor me gevoel iets achter liet. Mijn man en ik hebben op de achterkant van ons naamplaatje een hartje en de datum 27-9-2005 laten graveren in turkije (de dag van de miskraam) zodat we voor ons zelf iets tastbaar hebben van ons 1e kindje die we Hope hebben genoemd na onze taxichauffeur. Nu moeten we het nog langzaam verwerken want ik leef nu nog in een roes.
     
  2. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Wat een verschrikkelijke ervaring zeg. Ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen. Ik heb zelf ook ervaring met een miskraam, maar voor jullie is dit een pure kwelling geweest. Het lijkt wel alsof je daar een DING bent in dat ziekenhuis. Je bent echt afschuwelijk behandeld.
    Ik hoop dat je er weer een beetje bovenop komt. Ik wens jullie allebei heel veel sterkte met het verwerken van jullie verlies.
    Ik hoop dat je deze ervaring een beetje van je af kunt zetten. Ik leef echt met jullie mee!
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetje wat een vervelend verhaal zeg. Weet even niet wat ik ervan moet zeggen.

    Sterkte ermee.
     
  4. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    o wat een verschrikkelijk verhaal zeg. wat gaan ze ook vreselijk met mensen om in turkije :(

    ik wens jullie heel veel sterkte toe met dit verlies


    liefs chantal
     
  5. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje meis, wat een ellende allemaal
    Vervelender is natuurlijk dat je je niet in je eigen taal kan redden.
    Gelukkig voor jullie hadden jullie een lieve tolk die bij toeval op jullie pad kwam.

    Je bent volgens mij door een "hel" gegaan....
    Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies.
     
  6. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Oh wat verschrikkelijk voor jullie zeg....
    Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd

    liefs liselotje ;)
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat een nare ervaring zeg...verschrikkelijk.
    Gelukkig dat jullie zo'n lieve taxichauffeur hadden om jullie te helpen.

    Ik wens jullie veel sterkte met het verwerken van deze nare ervaring.

    groetjes
     
  8. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wat een verhaal, word er helemaal stil van. Heel veel sterkte toegewenst!
     
  9. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ook ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen. Zoiets wens je niemand toe. Heel veel sterkte met het verweken van dit enorme verlies. Hoopdat jullie het snel een plekje kunnen geven.
     
  10. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    het verwerken gaat heel langaam, dit omdat we ook nog wachten op het pathalogisch onderzoek zodat we het boek kunnen sluiten en verder kunnen gaan met waar we gebleven waren. De doktoren in turkije waren wel aardig hoor maar omdat het een moslimland is worden de mannen en vrouwen gescheiden gehouden en dat moet je als europeaan respecteren, we hadden ook geen keus.
    Ik heb nog steeds dromen over hoe het gegaan is in het ziekenhuis. Vandaag zouden we voor het eerst naar de verloskundige gaan.
    Ik hoop dat me menstruatie gauw op gang komt zodat we weer verder kunnen.

    Aan deze verschrikkelijke ervaring hebben we wel een vriend voor het leven aan over gehouden. Onze taxichauffeur Umut (naam in het engels vertaald Hope)
     
  11. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    boh wat een verhaal

    ik heb het gelezen met de tranen in mijn ogen ik zou eigen lijk komende zaterdag 15-10-2005 op vakantie gaan met mijn ouders en kinderen naar turkije ik heb die moeten annuleren vanwege mijn zwangerschap en dat ik de inentingen niet kreeg mijn zoontje gaat nu alleen met mijn ouders . ik weet niet zo goed wat ik hier nu van denken moet. maar in ieder geval ben ik blij dat ik met mijn tweeling hier in nederland blijf .
    ik ben erg geschrokken van je verhaal maar wil op de eerste plaats jou en je man heel veel sterkte toe wensen met het verlies van kleine hope.
    heel veel sterkte

    groetjes anita
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik veeg ook even de tranen uit me ogen
    meis wat moet jij een leed ondergaan zijn daar en alles zonder je mannetje
    ik vind het verschrikkelijk
    dat er nog zo barbaars te werk wordt gegaan bah!
    ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie kleine Hope

    dikke smakkerd Debbie
     
  13. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Tjeempie ik wil je heel veel sterkte wensen!!
     
  14. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    heel veel sterkte!!!! ik weet niet wat ik moet zeggen..........
     
  15. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Jeetje, wat een verschrikkelijk verhaal zeg!!
    Wat erg dat jullie dit is overkomen zeg...wens jullie heel veel sterkte met dit verlies!

    Ik vind de naam Hope en de gedachte erachter, die geweldige lieve taxichauffeur, wel heel bijzonder en mooi.

    Ik hoop dat het binnenkort allemaal weer wat beter gaat en wens jullie heel veel geluk!

    Liefs Miekie.
     
  16. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Sterkte met de verwerking van het verlies, en maar goed dat er nog "engelen" zoals de behulpzame taxichauffeur bestaan.
    Liefs,
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    poeh wat een verhaal zeg.

    IK wens jullie veel sterkte.
     
  18. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, hier zijn geen woorden voor. Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte toe met het verlies van jullie kindje. ik hoop dat jullie de kracht kunnen vinden het een plekje kunnen geven en door te kunnen gaan.
    Veel liefs Jenny
     
  19. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ow wat erg allemaal zeg....ben er helemaal stil van...
    Het enige wat ik voor je kan doen is jou en je man heel veel sterkte toe wensen.
     
  20. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Jeetje wat een nachtmerrie voor jullie .
    ik wil jou en je man heel erg veel sterkte wensen .

    groetjes yvonne
     

Deel Deze Pagina