Teveel melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MamaVanAnne, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb vanaf de geboorte van onze dochter al teveel melk. Ik voed ook maar 1 borst per keer (dus doe eigenlijk al aan blokvoeden) en ze komt vanaf de geboorte ongeveer om de 3 uur, s nachts laat ze er iets langer tussen. Ik voed meestal 7x op een dag. In het begin dacht ik, ik wil een voorraadje hebben voor de vriezer, dus heb ik na elke ochtend voeding mijn borsten gekolfd. Gewoon een beetje, niet echt leeg gekolfd, zo heb ik elke ochtend 120 cc in de vriezer gestopt.
    Nu probeer ik al een paar weken te stoppen met die ochtend kolf, maar er zitten nog steeds dagen tussen dat ik moet kolven, omdat mijn borsten dan zo ontzettend zeer doen en de melk gewoon maar blijft stromen en er geen zoogkompres tegen bestand is.
    Er zijn ook dagen dat het wel redelijk goed gaat en ik de ochtendkolf al kan overslaan.
    Moet ik hoop blijven houden en blijven volhouden of kan ik beter iets van salie thee gaan drinken in de hoop dat mijn melk productie iets afneemt? Of is de kans dan groot dat mijn productie ineens zo sterk terug loopt dat ik daar dan in de ellende beland?
    Ik had gehoopt dat de vraag en aanbod wat beter op elkaar zou afstemmen in de loop van de weken, moet ik gewoon nog wat langer geduld hebben voordat dit komt?!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ja, lastig wanneer je lichaam zo is ingesteld op die ene voeding. De ochtendvoedingen zijn vaak beter qua opbrengst omdat je de nacht ervoor hebt gehad, waarin je toch meer rust hebt dan overdag ;)

Op welk tijdstip kolf je in de ochtend? Zou je het kunnen rekken naar een voeding? En kolf je wanneer je er last van hebt helemaal leeg of tot het soepel voelt?

Salie thee zou je kunnen inzetten, maar dat is afhankelijk van het tijdstip. Drink een uur ongeveer voor die voeding de salie. 1 kopje. Of een half om het uit te proberen. Verder gewoon de tijd er voor nemen....

succes!

Deel Deze Pagina