26 weken zwanger: moet ik me zorgen maken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cocko, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dag dames,

Misschien is er iemand die mij kan helpen..?
    Ondanks dat het m'n derde kindje is, weet ik hier geen raad mee.
    Gisteravond om 18.00 uur kreeg ik ineens een mega harde buik (en ach, dat gebeurt wel vaker dus maak je je daar niet druk om) Maar het bleef maar komen, het werd steeds heftiger en deed steeds meer pijn. Om 22.30 uur naar bed gegaan en kreeg om de 2 a 3 minuten een soort wee, ik voelde het opkomen, m'n buik werd mega hard, deed echt pijn, en zakte na een seconde of 20-30 weer af. En dat heeft vanaf 21.30 tot 01.00 uur geduurd. Toen werd het minder en ben uiteindelijk in slaap gevallen. Ik maakte me echt zorgen, want ben pas 26 weken zwanger.. Ga zowiezo de vk bellen vanmiddag maar ik vroeg me af of meer mensen dit hebben gehad (zo vroeg al dan) en wat de vk er van zei, en of je dan kans hebt dat een kind eerder komt.. Ook nu ik zit voel ik telkens weer dat m'n buik heel hard wordt maar dan is het minder pijnlijk als dat ik lig. Of is het onzin om hierover de vk te bellen??

Bedankt alvast.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nu bellen!!!!!

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik heb er geen verstand van maar ik zou gewoon bellen.. succes!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja meteen bellen!! Zoveel regelmatige pijnlijke harde buiken op deze termijn, altijd meteen bellen.

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    bellen!

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    al gebeld?

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow getsie zeg, nou word ik wel een beetje bang.. nu ik weer een poosje zit voel ik die harde buiken niet echt meer :S Als ik iets doe zeg maar, dan komt die harde buik wel en als ik dan ga zitten ook nog een paar keer en dan is het weg.
    En... het kindje is zo mega druk ineens :$ Was gisteravond ook al.

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bellen!!!!

9. Alita

Alita Niet meer actief

oei idd bellen meid........weeën zo vroeg is niet goed...

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Cindy24: ik weet niet of het echt weeen zijn, het lijkt erop omdat ik het echt voel opkomen zeg maar. Dat had ik gisteravond en vannacht, nu voel ik alleen harde buiken en die zijn op het moment niet pijnlijk.

11. Alita

Alita Niet meer actief

Nee maar wel een waarschuwing was dit hoor....gewoon even laten nakijken;)
    Heb je te veel gedaan gister of heb je een hoop stress? Misschien si het een kwestie van rustiger aan doen.....maar even bellen meid!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Meid nu niet meer twijfelen of gaan zitten 'voelen' wat je voelt, nu echt bellen naar het mob. nummer van je VK en direct vertellen wat er gisteravond was en hoe je je nu voelt. Het is aan haar in te schatten wat ze daarmee doet, maar het is zeker iets wat je moet melden.

13. Alita

Alita Niet meer actief

idd niet zo lang wachten hoor......waarom niet even bellen....

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    hop van dit forum af en aan de telefoon jij!

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee heb juist erg rustig aan gedaan eigenlijk gister! Echt niks bijzonders, eten koken, beetje opruimen enzo. Nou daar kan zoiets niet van komen toch?
    Nou ik ga maar bellen dan, word helemaal zenuwachtig nu.. Nou ja, daar vroeg ik zelf ook om he. Maar ik ben van nature erg nuchter en afwachtend en zal nooit zomaar de telefoon grijpen.

16. Alita

Alita Niet meer actief

nou het kan gewoon niks zijn maar dat wil je dan toch zeker weten.....gewoon nu bellen! Dan mag je vast even lansgkomen misschien een echo.....fijn toch!

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ik zeg: je had gisteravond moeten bellen....
    dan hadden ze je waarschijnlijk naar het ziekenhuis laten gaan voor een ctg of andere controles
    misschien sturen ze je nu alsnog heen voor extra controle

ikzelf heb het ook gehad bij 24 of 26 weken. ik heb toen ook niet gebeld (kop in het zand steken zeg maar). maar achteraf was dit dus niet zo slim. het had zomaar wel iets kunnen zijn.
    ik ben uiteindelijk pas met 38 weken bevallen, dus het zegt niet zoveel over het feit of het nu persé vroeggeboorte wordt

18. me83

me83 Niet meer actief

bellen!! het kunnen oefen weeen zijn maar ook een teken dat je zw schap vergiftiging oid kan krijgen.. dus gewoon bellen.. de vk verteld je wel wat je moet doen.. succes

19. Alita

Alita Niet meer actief

huh? Ik heb ook zwschapsvergiftiging gehad maar dat je dan ook weeën krijgt nog nooit van gehoord?

20. me83

me83 Niet meer actief

geen weeen maar wel hele harde buiken toch? dan vraagt de vk wel om een potje urine.

Deel Deze Pagina