Hallo dames Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn dochtertje van 12 weken krijgt om de vier uur de fles van 150 cc nutrilon standaard met een schepje nutriton erin.ze heeft al twee keer in t ziekenhuis gelegen voor slecht drinken en daar zeggen ze dat ze verborgen reflux heeft en daar drinkt ze wel goed. Ze begint eerst rustig maar na vijf a zes minuten wordt ze heel onrustig begint dan met de benen en armen te zwaaien en wat scheetjes te laten. Ze duwt dan de fles weg en wil niets meer drinken ze heeft dan maar soms net 70 aan 90 cc op. Ik heb al van alles geprobeerd dr Brown, avent en heeft nu de difrax. Heeft iemand een idee hoe of wat want cb houd zich hier van de domme en zit echt met de handen in t haar wil niet dat ze dadelijk weer in t ziekenhuis ligt Groetjes
Heb je al eens geprobeerd om tussendoor te laten boeren? Klinkt een beetje of ze krampjes krijgt van te veel drinken ineens. En bij verborgen reflux is het belangrijk dat ze rechtop zitten met drinken, dan komt er minder melk terug omhoog. Sterkte.
150/5 is voor een baby van deze leeftijd al vrij veel. Voor een baby met reflux is het te veel. Terug gaan naar kleinere flesjes en evt om de 3 uur voeden. Hoe voed voed je? Dus welke houding etc. Hoe maak je de fles klaar?
Ik volg mee, wij hebben hetzelfde verhaal. Wij zijn overgestapt van Nan AR naar Nan Comfort. Volgens de kinderarts kan het op twee dingen wijzen: ofwel heeft ze krampen van de dikke AR pap (vandaar de wissel naar nan comfort die beter helpt bij spijsverteringsproblemen) ofwel nog last van haar verborgen reflux (vandaar overgestapt naar omeprazole ipv zantac). Nu gaat het niet echt makkelijk, maar de darmpjes moeten aanpassen aan de nieuwe flesvoeding en de nieuwe medicatie. Als het maandag niet beter is, moeten we nog een dagje naar het ziekenhuis voor observatie, want normaal is het niet. Ik hoop dat je ook snel een oplossing vindt! Ik weet het frustrerend het is!
Hier echt precies hetzelfde gehad. Niemand kon me echt helpen, en iedereen kwam met tips over fles goed klaar maken en andere flessen proberen. Uiteindelijk heb ik eens een pak nutrilon omneo comfort gekocht. En dit was hier de oplossing. Er word gezegd dat de krampjes vaak overgaan rond de 12 weken, maar hier begon het toen. En nu met deze voeding nergens meer last van! Hopelijk helpt het je.. Succes
Ik herken t ook! 4 verschillende flessen geprobeerd en ook verschillende voeding. Uiteindelijk tevreden met nutrilon omneo en de difrax s fles. Wel met M speen, omdat ze er met de S ongeveer een uur over deed...
Heel herkenbaar! Ik heb ook geen idee wat het is. Hier altijd een perfecte drinker gehad tot een week geleden (bijna 12 weken was hij toen). Ik heb de nutriton verhoogd en de speen vergroot. Hopelijk lost dat wat op.