Hoi allemaal, Ik heb sinds 5 dagen last van extreme misselijkheid en braken. Het is de hele dag door hetzelfde, eten, spugen, eten, misselijk, spugen.... Nu heb ik van de huisarts emesafene-tabletten gekregen, wie heeft hier ervaring mee en is het niet schadelijk voor het kindje? Ik hoor het graag....
Yup, ikke en er zijn er meer hier op het forum. Het hielp bij mij niet echt tegen de misselijkheid maar ik gaf wel stukken minder over. de beeb doet het overigens supergoed, dus het kan echt geen kwaad. Anders geven ze het ook niet. Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat het je helpt. Maar schrik niet als je opeens heel slaperig en een stoned gevoel krijgt, dat zijn de leuke bijwerkingen
Emesfene is toch speciaal voor de zwangere (misselijke) vrouw? Dus neem aan dat het niet schadelijk is voor je kindje. Heb het ook gebruikt, wel 1 hele dag geloof ik. Ik ben rij instructeur en werd er helemaal stoney-meloney van. Beetje gevaarlijk om zo in de auto te zitten.
ik heb het ook gebruikt zowel zetpillen als tabletten ...de tabletten vond ik prettiger .....werd er alleen een beetje heel erg moe van ..... ik ben begonnen met de zetpillen die werkten niet daarna nog een paar keer de tabletten maar ook die hielpen niet ......ben toch nog in het zh beland voor een opname .....maar dat is vrij uitzonderlijk wil je niet bang maken ......probeer wel te blijven drinken dat echt heel belangrijk drinken drinken en nog eens drinken
Ik werk in een huisartsenpraktijk, dit is een 'standaardmiddel' wat we geven aan zwangere vrouwen die last hebben van misselijkheid, meestal geven wij zetpillen omdat tabletten over het algemeen weer worden uitgespuugd...sterkte met je misselijkheid
Heb het ook gehad, hielp alleen niet heel erg Maar kan geen kwaad. Hoop dat je misselijkheid snel over is!
ok, bedankt voor de antwoorden alvast! Ik was gisteravond nog eigenwijs en dacht, ik zie het morgen wel weer en gebruik het nog even niet, met als gevolg dat ik weer een uur heb gespuugd...dus vanavond ga ik ze zeker nemen.
En het houdt verdorie ook gewoon de hele dag aan he, pffffff! Sorry maar moet even klagen....dit is wel even anders dan hoe ik me met 5 weken voelde Maar ja, tis voor het goede doel, dat hou ik mezelf maar voor!
chantal .....het belangrijkste is dat je je aan het recpet houd ...als je 3 keer per dag een tabletje mag zorgen dat je ze 3 keer per dag slikt ..en niet overslaan als je je goed voelt .........dat is de fout die ik maakte ....toen ik het zh lag kon ik er niet aan ontkomen want daar werd er wel voor gezorgd dat ik ze 3 keer per dag kreeg .... en probeer veel te slapen ......je verliest namelijk erg veel energie als je erg veel braakt..... kun je wel thee en of kermisbiscuitjes binnen houden ? kermisbiscuitjes vind ik erg fijn als ik misselijk ben en lichte thee ook dat braak je minder snel uiit
Hier ook helaas last gehad van flinke misselijkheid en ook emesafene gehad, ik werd er ook niet echt minder missselijk van maar ik lag in ieder geval niet meer heel de dag de pot te knuffelen. Een vriendin van me is apothekers assistent en die heeft me gerustgesteld dat het echt geen kwaad kon voor de kleine. Het enige waar ik me wat beter door voelde was thee met suiker en van die opkikkertjes (boullion) Heel veel succes en hopelijk ben je snel minder misselijk.
Nee dat is niet waar. Het wordt bijvoorbeeld ook gebruikt tegen misselijkheid na een narcose. Het wordt wel door veel zwangeren gebruikt, maar het is niet speciaal alleen voor die groep gemaakt. Dat lees je ook heel duidelijk in de gebruiksaanwijzing. Ik gebruik het ook dagelijks sinds een aantal weken. Ik ben begonnen met 4 zetpillen (in mijn geval) per dag en inmiddels afgebouwd naar 2 pillen. Nu wil ik overgaan naar 1 pil zodat ik over een tijdje kan stoppen. De misselijkheid is nu wat minder... Ik heb niet het idee dat het echt super helpt, maar toch durf ik ze niet helemaal niet te nemen.
Waarom zou je pillen die speciaal tegen de misselijkheid zijn, gebruiken tegen hoofdpijn? Voor hoofdpijn zou ik een paracetamolletje pakken of als je niet zwanger bent, aleve ofzo. En ja, ook niet zwangeren mogen het gebruiken, maar alleen als ze erg misselijk zijn.
Ik vroeg het alleen af of ze ook gebruikt kan worden tegen hoofdpijn. Ik heb migriane en een paracetamol werkt gewoon niet. Bij mijn eerste zwangerschap had ik gelukkig geen last van migriane maar bij deze zwangeschap heb ik het geregeld.
Hoi popje, klinkt als hormonale migraine. Ik heb het juist omgekeerd: normaal veel last van migraine, nu juist niet... Paracetamol helpt idd niet tegen migraine, maar emesafene al helemaal niet. Bij migraine raakt je spijsverteringsstelsel overbelast en stopt ermee. Wat je het beste kunt doen is dan zo min mogelijk of zelfs even een paar uur helemaal niet eten. Verder moet je de volgende dingen mijden: alcolhol, (maar je bent zwanger, dus zal wel niet dat je dat nu drinkt, ), koffie en zwarte thee, witmeelproducten, (je kunt beter bruin of volkoren eten, ook als het om pasta gaat. En zilvervliesrijst ipv witte rijst). Geen suiker en geen cacao. Dat zijn namelijk allemaal pepmiddelen die migraine uitlokken en je spijsverteringsstelsel overbelasten. Succes! Ik heb dus trouwens ook emesafene tegen de misselijkheid. Moet zeggen dat ik liever misselijk ben dan al die tijd zoveel migraine te hebben: dat is veel heftiger! Maar ook bij mij helpt het voornamelijk om het kotsen tegen te gaan, misselijkheid gaat er niet van weg.
Rozemarijke@ normaal als ik niet zwanger bent heb ik ook al last van migraine. ALs klein kind al, Vooral met dagen als er een feestje was, was ik erg ziek. Toen ik van onze dochter zwanger was en daarna BV gaf heb ik 9 maanden + 6 maanden geen last van gehad. Ik vond het heerlijk. Nu weer zwanger en helaas heb ik zo nu en dan dus last van migraine, Ik had zo gehoopt dat ik weer geen last van zou krijgen. Het is zo vervelend. Jij zou het ook wel weten hoe je je voelt. En vooral nu ik kan niks in nemen omdat het niet goed is voor mijn beeb in mijn buik.....