Ik heb een vraag; mijn dochter van 10 maanden heeft vaak harde ontlasting. Ik weet dat dit komt door te weinig vocht. Nu kan ik alleen nergens echt vinden hoeveel ze nodig heeft om dit makkelijker te maken voor haar. Kan iemand mij hiermee helpen? We doen het nu zo: Ze krijgt 3 flessen 2x 150/5 en 1x 180/6; meestal laat ze wat staan. Door de dag heen bied ik haar water aan via een tuitbeker en daar drinkt ze goed uit, meestal drinkt ze een halve beker per dag. Ik doe altijd wat extra water door dr fruit en groente...fruit krijgt ze uit een potje omdat ze echt nog geen stukjes wil eten...
Minimaal 500, wenselijker is 550 dus prima lijkt mij! Onze zoon krijgt soms net wel of net geen 500 binnen.
Ik weet niet of je aan diksap wil beginnen, maar 1 bekertje per dag wil nog wel eens wonderen doen voor de ontlasting. Suiker laxeert een beetje, dus dan gaat het allemaal net wat makkelijker. Plus het is weer extra vocht. 500 cc is inderdaad het minimum, ik geloof dat 750 wordt aanbevolen.
Naar mijn weten is de richtlijn ook 750cc. Hier merk ik het ook gelijk aan de ontlasting als zoontje minder heeft gedronken. Fruit mag je ook meerekenen met vocht. Misschien kan je nog wat yoghurt of kwark geven?