6 uur wakker, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Adnalie, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi,

Mijn dochter kwam tot een paar dagen terug nog voor een nachtvoeding rond 4 uur en vervolgens kwam ze rond 8 uur voor haar eerste fles. Ik kwam dus op 6 flessen uit per dag. Om 4 uur snachts kreeg ze dan een kleine fles.
    Nu slaapt ze (heerlijk) tot 6 uur smorgens. Ik twijfel nu of ik haar dan een kleine fles moet geven en rond 8.30 wakker moet maken voor een hele fles om zo in het ritme te blijven en op 6 flessen te blijven.
    Of om 6 uur gewoon een volle fles geven en HOPEN dat ze op 5 flessen uitkomt die dag....

Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen met de eerste fles om 6 uur.
    Het nadeel is dat ik nog een dochter heb, die 2 keer per week naar de peuterspeelzaal moet om 8.45 Dat betekent dat ik mn jongste uit bed moet halen en ze dus niet kan slapen tot bijvoorbeeld 10 uur (volgende fles).

Ben benieuwd hoe het bij anderen gaat.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, dat deden wij wel. 6 uur een heel kleine fles en dan om 8:00 weer (onze startijd van de dag). Dit is hoogtuit 2 x voor gekomen.. onze dochter wordt nog steeds rond 8 uur wakker (18 maanden)

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    verder niemand?

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Haha ik was ook al benieuwd of er meer mensen waren. Ik had dit namelijk vanochtend ook aan de hand. Ik heb mijn zoontje een normale fles gegeven. En de rest van de dag een aantal flessen proberen te rekken, zodat ik uiteindelijk weer om 1900 uur op zijn avondfles zat. Het is gelukt, maar inslapen gaat vandaag niet zo best. Dus of het verstandig was?

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik maak mijn wakker om 6 u om aan 5 voedingen te komen. ook als ik weer moet gaan werken moet ze eerste fles thuis krijgen en vandaar cribbe om 7 pas open gaat. hou ik dus die fles van 6 u;

ik geef om
    6u
    9u45
    13u30
    17u15
    21 u

na 6u leg ik ze terug in bed ( moet nu nog niet werken gaan) en dan word ze terug wakker rond 8 u en haal ik ze op. voor de rest ligt z heel de dag in park/zetel of zit ze in relax.

gr

6. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Wij geven om 6 uur wel een volledige fles. Normaal zijn de tijden 7-11-15-19-23, dus dan verschuift alles een uurtje. Meestal laat ze er ergens op de dag wel een uur langer tussen en zo komen we dan toch weer op 23, vaak zelf 23:45 uit.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Voor zessen gaf ik een klein flesje waardoor ze daarna rond 9 uur wel weer kwam en dan met 3,5 uur tussen voor de rest van de dag.
    Na zessen gaf ik een normale hoeveelheid en kreeg ik het vaak wel weer gerekt in de loop van de dag. Maar dit kwam misschien 4 keer voor en daarna ging ze langer uitslapen!

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    duimerijntje, slaapt tessa altijd tot een voeding, of is ze daarvoor ook wel eens wakker doordat ze minder lang geslapen heeft? Ik vraag me namelijk af of S. wel heel de dag 4 uur tussen de voedingen kan houden.

S. is binnen het uur alweer moe en gaat dan slapen. Dan zou ze dus eigenlijk steeds 3 uur 'moeten' slapen zodat het weer tijd is voor een fles.
    Vraag me af hoe dat bij anderen gaat.

9. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

volgens mij moetz e niet slapen hoor.
    ik gef dus voedingen op de uren dat ik zei.
    als ze wakker is
    of ze ligt in park te spelen: ligt hare knuffel in , 2 popjs, sprekende bumba en zo een boekje dat kraakt speciaal voor baby"s. zo kan ze bv ne hele tijd tegen die bumba praten
    of ze zit in relax en dan zet ik al is ne dvd op ( max half uurke)
    of we spelen sapen met bumba laptop. zij kijkt naar kichtjes en ik duuw met haar handje opd e knopjes
    of ik leg ze in de zetel en vertel een verhaaltje

wat ik wil zeggen mijn dochter heeft nooit van voeding naar voeding geslapen. en soms slaapt ze tussen 2 voedingen niks ofwel max een uur.
    succes

Deel Deze Pagina