Eet momenten... Lekker uitproberen, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anneke81, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Hoi meiden,

Mijn dochtertje van 18 maanden begint de laatste tijd een beetje uit te proberen wat wel en wat niet mag van ons en met name de eetmomenten zijn favoriet.

Ze eet s middags braaf een paar stukjes brood en heeft het daarna voorzien op wat wij op ons bord hebben. Haar eigen bord wordt aan de kant geschoven, dat hoeft ze niet meer. Soms neemt ze nog wel een hapje maar dat laat ze gelijk weer uit haar mond vallen en dit dan een aantal keer achter elkaar. Ze maakt er dan echt een spelletje van ("oh jee, vallen!")
    Fruit wordt ook aan de kant gezet met een duidelijke nee (op de creche geen enkel probleem)
    Avondeten gaat soms goed, regelmatig belandt alle groente op de grond.

Hebben jullie nog goede tips, word er weleens een beetje moe van....

Groetjes!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft ook zo'n periode gehad rond die tijd, heeft best wel even geduurd... Wat hier het beste hielp was gewoon laten gaan... Negeren dus... Heel kort door de bocht, dan maar niet eten... Hoe harder je pusht, hoe erger het word...

Als Jelle met zijn eten ging gooien, haalde ik het weg en probeerde het 5 minuutjes later nog een keer. Gooide hij dan weer dan haalde ik het weg en was hij klaar... Voor Jelle was het ook een manier om aan te geven dat hij genoeg had gehad, hij wilde dan later ook niks anders.

Wat je in elk geval niet moet gaan doen is iets anders/lekkerders in plaats van de boterham/warme maaltijd gaan geven, in de hoop dat ze dan wel gaat eten. Ze hebben snel door dat ze dan lekkere dingen krijgen en dan willen ze helemaal niet meer normaal eten...

Jelle is er nooit chagrijnig van geweest en heeft er geen minuut korter van geslapen. Ik denk dus dat hij gewoon voldoende had aan wat hij binnenkreeg. (ik moet het eerste kind nog tegenkomen wat precies volgens de normen van het voedingscentrum eet ;) ) Hij groeit goed en is vrolijk dus ik maak me (nu) niet meer zo druk... ;)

Deel Deze Pagina