erg pijnlijke buikspier, gescheurd of opgerekt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sssilly, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #1 sssilly, 13 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2018
    Goedemiddag dames!

Ik heb al sinds een week of 5, 6 last van een plek in m'n buikspieren, middenrechts net onder mijn ribben waar m'n buik begint te bollen. Ik heb een kantoorbaan dus zit het grootste gedeelte van de dag en voelde die plek al een poosje op spanning staan, af en toe een doof gevoel erin zeg maar.

Een week of 3 geleden moest ik niezen en volgens mij is het er toen ingeschoten ofzo, erg pijnlijk. Sindsdien blijft die plek ook pijnlijk, ook bij aanraking, en weet ik halverwege de dag niet meer hoe ik moet zitten. Staan en lopen en vooral liggen geeft wel verlichting maar ja er moet ook gewerkt worden haha.

Herkent iemand dit? snap dat er door de groeiende buik veel spanning op staat maar kun je ook iets scheuren of oprekken? Wellicht heeft iemand tips wat ik hier mee kan doen dat het iets dragelijker wordt gedurende de dag.

Zal het ook aan de verloskundige vragen bij de volgende controle.

2. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Misschien een buik ondersteunigsband gaan gebruiken? Van het merk carriwell of Anita . Dat geeft waschijnlijk al wat verlichting. En verder een andere houding of stoel proberen. Ik had er ook last van. En gelukkig nu niet meer nu mn buik dikker is. Of ik moet te veel doen op n dag.

3. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie :)

Maar worden buikbanden niet juist afgeraden om je spieren dan verslappen en je meer passief wordt?

4. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik had dat in de zwangerschap van mijn dochtertje ook. Had er best veel last van en ook zo'n bolling erin. Mijn verloskundige zei dat dat de buikspieren zijn die gaan wijken en dat kan zeer kan doen bij de aanhechting. Die bobbel die ik had waren mijn darmen die een beetje uitstulpten maar dat schijnt niet erg te zijn.

5. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Amelie een bolling heb ik (nog) niet maar het is inderdaad flink pijnlijk, het is nog geen 10 uur en toch al weer flink last, worden lange dagen zo...

Heb jij iets gedaan wat verlichting gaf of is het gewoon doorbijten? Werd het wel minder pijnlijk na verloop van tijd?

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik zou dit wel even voorleggen aan je vk. Misschien kun je de afspraak vervroegen of even met ze bellen? Denk dat zij wel weten of het een spier of je banden is en of dan bijv een buikband wel of niet handig is. Zoveel pijn lijkt me niet de bedoeling!
    Sterkte hoor!

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik heb ook zoiets gehad. Het duurde vanaf week 24 tot en met week 34 .:eek:
    Het zat rechts naast mijn navel en ik kon letterlijk met mijn vinger de pijn volgen ( het liep in een rechte lijn naar beneden) ik hebben idee dat mijn buikspieren zo sterk waren dat daardoor mijn buik niet echt groeide. Pas rond 32/34 weken moest ik zwangerschapskleding aan en was de pijn opeens weg.

Vriendin van mij heeft de zelfde pijn gehad.

8. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Vinexkindje Inmiddels bij de verloskundige geweest maar daar heb ik niet echt een duidelijk antwoord gekregen. De banden zijn het niet omdat het daarvoor te hoog zit, maar waarschijnlijk toch de buikspieren of ergens een aanhechting onder de ribben, kwam haar niet bekend of herkenbaar voor. Ze heeft ook gevoeld maar kon niks bijzonders voelen en dus ook geen advies geven.

Mijn vriendin is fysio en voelt op die plek toch wel wat oneffenheden en denkt toch wel in de richting van een scheurtje of oprekking. We gaan gewoon een buikband proberen, wellicht bied het wat verlichting waardoor het kans krijgt om iets te herstellen.

@Ysabella Bij mij zit het zo'n 10 cm boven mijn navel en loopt van het midden naar de buitenkant, kan het idd ook volgen met m'n vinger. Mijn buik is al wel iets gegroeid, wellicht iets te snel de laatste tijd ... mag toch echt hopen dat dit niet nog 10 weken duurt :eek: dat wordt killing!!

9. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113

He wat vervelend dat de vk het ook niet weet. Ik hoopte dat het wel een bekend probleem zou zijn. Ik hoop dat de buikband je helpt om het wat te ontlasten!

sssilly vindt dit leuk.
  10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik vond het heel bizar dat ik het met mijn vinger kon volgen. Vaak als je pijn hebt en iemand vraagt " waar doet het pijn?" Wijs je vaag het gebied aan waar het zeer doet. Dus eerlijk gezegd denk ik gewoon dat je buikspieren pijn doen omdat de buik wilt groeien maar je spieren te sterk zijn. Dat vertelde mijn verloskundige toen.

Opeens besefte ik dat het geen zeer meer deed en toen daarna kreeg ik opeens een grote(re) buik.:D

11. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja dat idee heb ik zelf ook! Heb een buikband van m'n collega ter leen gekregen, dus die ga ik testen, hopelijk scheelt iets :) en anders dikke pech haha

Deel Deze Pagina