12 weken,hartje klopt onregelmatig/anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daantje1, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik kan al vanaf 8 weken naar de kleine luisteren met de angelsound.
    Nu wilde ik gisteren luisteren (12 weken en 3 dagen) en hoorde het ook wel maar heel anders, zat een andere toon in ofzo, moeilijk uit te leggen als je het zo op schrijft..normaal gaat het in 1 keer door,nu was er even een hele korte stop,nouja, niet echt stop maar een ander ritme, onregelmatig ofzo?
    Even later ging het wel weer gewoon normaal..en toen weer eventjes niet..wel was de kleine ontzettend aan het bewegen..de geluiden van de bewegingen overstemden het hartje zelfs,zo hard bewoog hij of zij.
    dus misschien kwam het daardoor. Ook had ik erge last van mijn darmen, maakten veel lawaai en waren flink bezig.
    Ik zal zo nog even luisteren om te horen hoe het nu klinkt.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet druk maak, dat het niks is, want denk dat het komt doordat het hartje nog onrijp is ofzo.

Ik zou willen weten of jullie dit ook wel eens gehad hebben?

2. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    hmm..ik denk dat ik weet wat het is geweest..
    Ik heb net geluisterd en heel duidelijk en hard het hartje zoals ik het altijd heb gehoord (nu was ie wel wat minder beweeglijk als gisteren haha, gisteren was het echt extreem spring spring in mn buik haha)

maar gisteren hoorde ik het hartje ook wat verderweg en hoorde en ook wat doorheen en hierdoor kon ik dus minder goed horen of het idd het hartje was wat nu anders klonk, want hoorde nl ook wel het snelle ritme maar steeds iets tussendoor wat langzamer klonk..
    nu vond ik net dus weer dta andere geluid, ging net iets anders dan het hartje en even later vond ik dus het hartje, gewoon boemboemboemboem...niks geks mee...maar ik denk dat het de navelstreng is die anders klinkt, meer een zoefend geluid en net wat anders geluid..

maar opgelost dus, gisteren hoorde ik gewoon meerdere geluiden door elkaar heen denk ik.

3. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    mooi dat je nu weet hoe en wat!

4. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Je moet je ook niet druk maken als het hartje onregelmatig klinkt... bij mij heeft de vk altijd gezegd, mooi, het hartje klinkt onregelmatig (in vergelijking met de vorige keer), das goed bij een ongeboren kind en dat betekent dat hij of zij in goede conditie is! En de vk zal het wel weten toch??

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    dat zoefende geluid had ik ook af en toe en de verloskundige vertelde dat dit veroorzaakt werd door de beweging van de baby. dus een schopje of vuistslag van de kleine richting de doppler

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een hartje hoort juist onregelmatig te kloppen. Als het te regelmatig is, dan is er juist iets aan de hand (vreemd genoeg...).

7. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties!
    De kleine was ook super beweeglijk gisteren, hoorde ik aan de geluiden (alsof je met zo'n plaat zwiept haha)
    moest gewoon het geluid zachter zetten daarvoor.
    vanochtend was het weer anders idd zoals de andere keren.
    Bedankt voor jullie reacties!
    Voel de kleine trouwens ook al, fijn gevoel!

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Begrijp ik het goed, dat je al bij 8 weken zwangerschap naar het hartje kon luisteren? Ik had gelezen dat dat pas vanaf 12 weken kon met zo'n Angelsounds apparaat. Misschien koop ik er dan ook wel eentje.:) Heb je nog tips over hoe je het hartje het beste kunt horen?

9. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Myo: ja, idd met 8 weken precies, maar dat is wel erg vroeg hoor, dat zei de vk ook (wel dat het kan maar weinig voorkomt)
    Ik had het bij de andere zwangerschappen ook al vroeg.
    Ik ben wel heel slank van mezelf, misschien dat meespeelt?
    Je moet in het begin heel laag zoeken,net boven schaambot, en bij mij was het dan links of rechts..vlak bij liezen kun je ook zoeken.
    En heel veel olie gebruiken.
    Maar je moet niet te snel onzeker worden als je het niet meteen hoort, want gemiddeld is dus 12 weken en bij sommigen zelfs pas later. maar het is wel erg mooi! :D

10. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Het is mij ook gelukt! Super hoor.

Deel Deze Pagina