12 weken later..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamasinds08, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasinds08

20 jun 2013
    16
    0
    0
    friesland
    ZHallo,

Ik ben 12 weken geleden van een geweldig jongetje. Ik had een hele lieve verloskundige met jarenlange ervaring. Mijn verloskundige is een voorstander van borstvoeding. Hartstikke mooi natuurlijk dat ze borstvoeding aanmoedingd. Ik heb 11 weken volledige borstvoeding gegeven. Van begin af aan kwam mijn zoontje elke 1,5 a 2 uur. Ook snachts. De eerste paar weken was dit vol te houden. Het voeden ging opzich goed. Hij hapte goed, dronk bijna een half uur aan een borst. Daarna nog 10 minuutjes aan de andere borst. Na het voeden was hij ook tevreden. Toen ik met 6 weken op na controle kwam bij de verloskundige vertelde ik haar dat mijn zoon elke 1,5 a 2 uur kwam. De vk zei dat ik me er aan over moest geven, dat het normaal was.. ik moest zelf maa wat proberen bij te slapen overdag. Toen ik over flesvoeding begon, praatte de vk er over alsof het vergif was. Ik moest maar ff doorzetten. Ik huilde elke dag, had nergens meer zin in en was behoorlijk chagrijnig. Afgelopen maandag ben ik bij de huisarts geweest omdat ik totaal niet lekker in mijn vel zit. Mijn huisarts heeft me aangeraden zsm te stoppen met borstvoeding, want als dut zo door ging beland ik in een postnatale depressie. Eigenlijk neem ik dit mijn vk best kwalijk. Hoe denken jullie hier over? Zo kan een vk toch niet handelen?
    Alvast bedankt!

2. mamasinds08

20 jun 2013
    16
    0
    0
    friesland
    P.S.
    Sorry voor de typefouten. Ik type het met mijn kapotte smartphone.

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat pittig zeg dat je het zo zwaar hebt nu.
    Het is jammer dat je het beleid van je verloskundige als dwingend hebt ervaren. Ik denk dat ze het goed met je bedoeld heeft. Ik zou je aanraden om het met haar te bespreken, op een moment dat je eraan toe bent.
    Kies nu wat het beste is voor jou in deze situatie.
    Als je kiest voor afbouwen van borstvoeding, doe dit wel rustig aan, om geen kans te hebben op borstontsteking.

Sterkte gewenst!

Mirjam

Deel Deze Pagina