de tummytub vind ik niet echt handig badje vind ik fijn, maar aangezien we alleen een inloop douche hebben, en wastafel.. mis je dus een plek om je kleintje op te leggen voor af te drogen/aan, uit te kleden. (of handen tekort) heb ook wel eens badje op keuken tafel gezet, maar dan moet je alles naar beneden leggen. ook een keer badje op zijn kamertje gezet, maar dan moest ik dus een vol badje erheen dragen.. nu doe ik hem vaker savonds in bad met mijn vriend, zoontje in badje, in inloopdouche en dan kan hij gewoon op zijn eigen kamertje aangekleed worden. nu s hij alweer 13 weken, nog even en hij past niet meer in het badje.. wat is daarna handig? we hebben nog geen bad. douche met jezelf, heb je denk weer handen tekort. wat is handig?
Wij hadden het badje op een standaard in de inloopdouche. En nu onze zoon een stuk beweeglijker is staat het op de grond. Hij is nu 16 maanden en zit nog steeds in z'n babybad. Als we met z'n tweeën zijn gaat een van ons met zoon onder de douche. De ander pakt hem na het wassen aan om hem af te drogen.
Eerst in het babybadje en daarna samen met ons onder de douche en nu zitten ze in een badring of zittend in hun babybadje die ik dan in de douchebak zet. Vind samen douchen niet zo fijn, bang dat ze weg glijden ofzo.
Wij hebben gelukkig een ruime badkamer dus het badje staat daar standaard in. Ons zoontje heeft heel lang gewoon in het badje gezeten. Op een gegeven moment kon hij gewoon zittend erin dus dat past dan prima. Maar nu kan hij goed staan dus douch ik hem gewoon met de straal. Bij mijn dochtertje zal het net zo gaan.
Badje staat hier gevuld in de badkamer, en leeg dan staat de standaard ergens anders en het badje doet op zijn kop op bad dienst als extra tafeltje. We hebben ook een douchekrukje en daar leg ik een badcape op. Baby op douchekrukje, cape eromheen en terug naar commode@kamertj
Mijn dreumes van 21 mnd past nog prima in dr badje. Wij hebben de luxe van een grote badkamer waar een commode in staat (hebben ook alleen maar een douche )
In het begin legde ik 1 van de verschoningsmatjes op de wasmachine. Nu is hij te bewegelijk. Meestal geef ik m aan en haal ik m op. Tussendoor douched mijn vriend hem. Voor mij is hij te zwaar geworden om lang te staan. Maar vanmorgen uit nood even met m gedouched ging wel, maar is erg onhandig. Ik denk dat ik het matje beter nog even mee had kunnen nemen naar de badkamer en dan op de grond had kunnen leggen.
We hadden bad alleen voor de kraam maar 1x gebruikt. - in douche met ons gaat ze of in groot bad. Ik/papa gaan in douche zich wassen etc terwijl andere baby uitkleed dan neem je op handen en zo lekker douche (wassen met zeep kan andere ouder of gewoon zonder zeep), dan ben je klaar leg je op wastafel of anders geef je aan je man. Alleen is ook te doen met wipstoelje bij. Maar je kan ook douche moment timen met avond zodat beide ouders aanwezig zijn. Uit/aankleden etc doen we met commodekussen op de wastafel (ik leg erin handdoeken en kussen op. Ergh makkelijk! Minn oudste deed ik zo tot 2jaar zeker. Btw wassen baby hier max 1x per week vaker nergens voor nodig
Ik legde een badhanddoek op m'n schouder en badcape klaar. Na het badderen legde ik met 1 hand die handdoek over m'n schouder en borst waar ik het kindje op tilde. Bascape erover en dichtvouwen. Dan over de gang naar slaapkamer. Heb het altijd alleen gedaan ook 2 weken na m'n keizersnee. Alleen met douchen hielp ik m'n man altijd even met aangeven en aanpakken.
Wij gebruiken geen bad maar een Tummy, en de douche, Meestal douched 1 van ons met de baby en de ander legt een badcape of xxl hydro over de schouder en pakt de baby aan om af te drogen Onze badkamer is beneden dus aankleden doen we op een aankleed kussen is de eetkamer Mijn man douched niet alleen met de baby ik wel, de wandelwagen staat dan in de badkamer, verwarming gaat aan, VoetenZak in de wandelwagen badcape er in dan douchen en wanneer ik klaar ben leg ik de baby in de badcape, deze dubbel slaan zodat hij lekker verpakt zit in de badcape ( of xxl hydro) en dan de voetenzak dicht dan kleed ik mezelf snel aan voetenzak weer open baby oppakken die nog in de badcape ligt en dan naar de tafel om hem aan te kleden.
Ik heb altijd het badje gewoon op zijn kamertje staan, Ik loop dan met een grote beslag kom een paar keer heen en weer. Maar dit heb ik zo van de kraamzorg destijds geleerd en vindt het zelf heel fijn werken. Meestal gaat hij 3x per week in bad en de rest van de dagen was ik hem met een washand op de commode die ook op zijn kamertje staat.
We gaan meestal douchen, onder de douche zit ik op een krukje, vind ik veel handiger dan staand, want hij glijdt niet zomaar van je schoot en je hebt een hand vrij om te wassen. Als ik alleen ben zet ik hem eerst in een badcape in een badinzet, zelf douchen, hem erbij, hij weer even terug in badinzet met cape, zelf snel afdrogen en hem in zijn kamer verder afdrogen en aankleden.
maak je hem zo ook weer leeg? mmh misschien dit ook eens proberen met de waskom , die ik smorgens gebruik als hij niet in badje gaat
bedankt voor alle reacties we hebben wel een grote inloopdouche, dus het badje, met standaard kan hier makkelijk staan gaat mij meer om hoe aanpakken, aankleden enz onze wastafel hebben we zo'n natuurstenen waskom, die uitsteekt, dus daar kan je ook geen aankleedkussen ofzo neerleggen kortom ik mis gewoon een plek waar je je kleintje even kunt neerleggen, zodat je hem goed kunt aanpakken of de badcape om kunt slaan douche doen we nu ook wel eens vaker samen met mijn vriend, ik pak hem dan weer aan, zodat hij zichzelf nog kan afdrogen
Wij hebben een te kleine badkamer. Dus onze dochter gaat in de slaapkamer in bad. Ze ligt nog in ren badstandaard, en heeft niet heel veel ruimte, maar op deze manier kan ik haar wel goed wassen. Ideaal is het niet, want door het gespetter wordt de boel vaak wel nat. Na het badderen kan ze wel gelijk op de commode worden aangekleed. Het water laat ik in een emmer lopen en gooi ik weg in de wc. Iemand zei hier dat 1 keer per week wassen voldoende is. Daar ben ik het niet mee eens. Vooral bij baby's is het belangrijk om de huidplooitjes goed schoon te houden anders gaat het smetten en ruiken. Onze dochter gaat dan ook iedere dag in bad.
Hier scheelde het me heel erg sinds ik een douchezitje aangeschaft heb! Dan heb je net even wat meer je handen vrij tijdens het douchen en afdrogen!
Onze meid van nu 9 weken gaat in principe altijd 's ochtends in het badje, soms in de tummy. Ze slaapt nl 's middags en 's avonds her diepst en als ze dan wakker wordt, is het meteen tijd voor de voeding. 's Ochtends doet ze vaak wat hazenslaapjes en is er dus meer ruimte om haar even in bad te doen. Ze gaat 1x in de 3 dagen ongeveer. Voor de rest gewoon met washandje. Het badritueel doen wij altijd samen, vriendlief is dan aan her werk en ik nu nog niet. Ik zet van te voren alles klaar beneden bij de gootsteen in de warme kamer. Als ik haar dan uit bed haal, kan ze er zo in. Daarna de fles en dan lekker slapen!