Hallo allemaal, Mijn 14 weken (gecorrigeerd 13 weken) oude zoontje is vanaf het begin af aan een makkelijke baby geweest. Met 5 weken is (verborgen) reflux geconstateerd en hier krijgt hij nexium voor. Tot op vorige week was er geen vuiltje aan de lucht, maar momenteel zit ik met mijn handen in het haar. Vorige week zijn we gestart met het geven van kv om 23:00. Hij krijgt nog bv, maar een droomvoeding krijg ik er niet in, hij wordt daar niet wakker genoeg voor. De fles drinkt hij redelijk. Dit hebben we tot afgelopen zondag gedaan. Na het geven van de fles op zondag avond raakte hij volledig overstuur en was ontroostbaar. Het gekke was, dat hij nog volledig sliep. Uiteindelijk hebben we hem kunnen troosten en sliep hij rustig verder. Sinds hij savonds de fles krijgt, geeft hij in de ochtend na de bv van 09:00 ontzettend veel terug en verslikte hij zich regelmatig, wat resulteerde in huilbuien waarbij hij ontroostbaar was. Alleen aan de borst was hij stil. Inmiddels hebben we in overleg met de ha zn medicijnen verhoogd en lijkt dat iets beter te gaan. Het grootste probleem nu is dat hij huilend/gillend "wakker" wordt, maar eigenlijk nog niet wakker is. Dit gebeurd ook snachts, zo rond 03:00 en in de ochtend zo rond 08:00. Het gegil gaat door merg en been, ik weet niet wat het is. Even wat "problemen" op een rijtje; Reflux is verergert Huilend/krijsend in zn slaap Huilen op het aankleedkussen bij aankleden zodra er iets over zn hoofd gaat of hij zn armen ergens doorheen moet doen (verergerd weer) Van 4 uur slaap in de middag naar 45 a 90 minuten Wegleggen (in bed) ineens een probleem Bij op zn buik liggen, streeds zn kont omhoog gooien en zn hoofd laten vallen Niet meer overeind willen zitten na de voeding (best lastig met een reflux baby) Past dit onder de 12 weken sprong? En hoe lang kan dat duren? Of moet ik me "zorgen" maken en verder gaan zoeken? Het breekt best op zo, ook omdat hij eigenlijk alleen maar rustig is aan de borst. Ik weet het even niet meer en zoek wat herkenning/tips