onze zoon wordt 16 april 1 en komt vaak rond half 2 en dan tegen 5 uur half 6 voor de fles. hij eet overdag prima smorgens brood of een papfles fruit smiddags 2 boterhammen/drinken smiddags koekje/drinken savonds zijn warm eten helemaal op en een beetje griesmeelpap als toetje om zeven uur gaat hij dan naar bed en drinkt een paar slokjes melk maar heeft dan niet zoveel trek omdat hij eigenlijk om half 6- 6 uur gegeten heeft. rond half 2 wordt hij dan wakker. echt moord en brand schreeuwend en dan bulkt ie echt van de honger. dus geen gewoonte. ik zie nl dat ie dan echt honger heeft en je hoort het ook aan het huilen. en dan vaak om 5 uur half 6 komt hij weer. van het cb zeiden ze dat ie het wel mocht hebben want hij zit -1 onder de lijn ( hij weegt 8,5 kilo bij 72 cm) maar goed ik wil wel es weten of er misschien iets toch aan te doen is want het blijven wel gebroken nachten zo heb nu vandaag de nutrilon goedenacht eens gekocht om te proberen of dat wat beter gaat. bambix ofzo in de fles maakt niets uit iig
De goedenacht is hetzelfde als de forte voeding mischien wil hij gewoon meer melk mischien na de boterham? En als je nou eens geen toetje doet maar een flesje?
ja je bedoelt de fles voor hij naar bed gaat ipv zijn toetje? heb ik geprobeert maar werkt niet helaas. 6 van de 10x drinkt ie zijn fles ook wel leeg als ie naar bed gaat. misschien heeft ie wel een lintworm hihi
En een papfles voor het slapen gaan? Soms vinden ze pap lekkerder dan melk. Gewoon vullen met bambix of dromerig avondpapje
Hier exact hetzelfde. Zoon wordt vrijdag 1 en is bijna 9 kg en 74 cm. Hij eet best veel maar wil ook geen fles meer na het avondeten en komt dan rond 22:30 uur alsnog. Gelukkig slaapt hij de laatste nachten dan wel door tot de volgende ochtend maar dat kan zo weer veranderen. Kinderarts zei: gewoon geven want hij heeft het blijkbaar nodig (is lang ziek geweest en 2 lijnen gezakt in de curve) Sindsdien heb ik we vrede mee, dat scheelt al iets Mijn ervaring is dat nog meer eten geven voor de nacht dat dat niets uitmaakt helaas.
Toch denk ik dat het gewoonte is geworden... Als je zn eetschema bekijkt, kan hij onmogelijk zo'n honger hebben om half 2 lijkt mij... Maawel erg lastig... Kan je dus ook niet echt helpen...
Mijn dochter is 2 en vraagt 5 van de 7 nog een fles snachts , haar schema 7 u 2 boterhammen of kom ontbijtgranen en beker melk 10 u 1 stuk fruit 12 u 3 boterhammen beker diksap 16 u koekje 18 u avond eten met beker diksap en toetje En rond 2 a 3 uur word ze wakker en wil ze een fles ..... Is niet van honger volgens mij want het is ook niet dagelijks maar goed weet dus ook niet hoe ik der kan laten doorslapen zonder fles Zij zit buiten de lijn qwa lengte en op de bovenste qua gewicht
Die van mij komt sinds kort ook weer 's nachts, hij wordt zo ontzettend hysterisch en is alleen te kalmeren met de fles. Maar ik vraag me wel serieus af of hij honger heeft... ik geef 'm de fles wel, maar of ik er goed aan doe weet ik eigenlijk niet. Ga vanavond gewoon eens water geven, kijken wat ie dan doet. Twee keer per nacht nog komen als ie bijna 1 is, kan bijna geen honger zijn zou je zeggen, hij eet al flink overdag! Toch gewenning, vrees ik.. kun je het niet afbouwen? Dus steeds minder voeding in de nachtfles?
Ik zou ook eens een fopflesje proberen (veel water, weinig voeding), en dan kijken of hij dat pikt. Gaat hij daarna rustig slapen, weet je dat het geen honger is. Je kan dan overgaan op een beetje water (zou dat in een beker doen, fleszuigen is niet zo goed voor de tandjes), en als hij wakker wordt van dorst kan hij een beetje water drinken. Dat is niet zo'n ramp denk ik, zelf word ik ook vaak genoeg wakker met dorst. Maar dat je van de melk 's nachts afwilt, begrijp ik. Onze kinderen zijn bijna even oud zie ik (mijn dochter wordt 22 april 1), maar hier ook nog elke nacht 1 tot 2 nachtvoedingen. En nu ze last heeft van tandjes 3 of 4.
mn zoontje heeft het ook wel eens, maar dan laat in de avond. Als ie echt niet op houd met huilen geven we hem wat zeer verdunde diksap te drinken en geen melk. (hij drinkt helaas geen water.) Dit werkt voor ons voldoende. Heb het idee als je melk geeft het meer een gewenning word. Bij ons krijgt ie trouwens geen toetje maar wat drinkbare melkpap uit zn anti lek beker (nuby) rond de 130 cc vlak voordat ie naar bed gaat, is ongeveer 1 uur na het eten. Ons zoontje is absoluut geen dikkertje, kan het dus goed gebruiken en vind het ook heerlijk nog zo. Misschien heeft je zoontje alleen gigantische dorst, en is melk geven helemaal niet nodig.
van die fopflesjes geven doe ik al. vaak maar 3 schepjes of 4. ik ga vannacht die nutrilon nacht es proberen, mocht het dit ook niet zijn zal ik es gaan kijken of een beetje diksap werkt. en het dus toch gewenning is.
Ik ging dus ook minder scheppen geven op zelfde hoeveelheid water, maar daarover zei mijn ka dat ik gewoon weer "normale" hoeveelheden moest gaan geven omdat hij het blijkbaar nodig heeft. Haar advies staat daarmee lijnrecht to dat van het CB (die net als een aantal hier zei dat het geen honger was maar gewenning) Ik kies er nu voor om de ka te volgen omdat hij nogal wat groei in te halen heeft maar ik denk zeker ook dat gewenning een rol speelt.
ach het is nou geen ramp hoor dat ie komt. ik bedoel hij is aan de kleine kant dus mag het hebben, hij slaapt meteen verder, het geheel duurt met een schone luier erbij 5 minuten ( hij drinkt zelf en ik verschoon intussen zijn luier) ik leg hem terug, meneer draait zich om en snurkt rustig verder. alleen liever slaap ik natuurlijk gewoon net als iedereen onderhand weleens lekker door
Ik sprak vanmorgen iemand met een dochter van 1,5 jaar, ze liep bij een chiropractor. Zelfde probleem als jou en bij hun heeft de eerste behandeling super geholpen! Ik zou een bellen om te vragen of ze je kind na willen kijken of ze iets kunnen vinden.
Herkenbaar hoor. Mijn zoontje is 1,5 en komt regelmatig voor een fles. Ik heb van alles geprobeerd, maar hij heeft het gewoon nodig. Ik denk toch accepteren. Hij zal het nodig hebben. Misschien kun je kijken of je overdag alleen maar volle/dikmakende producten kunt geven? Misschien kun je van een dietist advies krijgen en kan die met je meekijken.