baby 3 wkn oud - poepen lukt niet -help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Weegbree, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Onze dochter is nu ruim drie weken oud en heeft problemen met poepen. Vorige x zat rr twee dagen tussen en sinds de vorige x bijna drie dagen... ze huilt en duwt en drukt maar komt niks...wie weet wat ik hier aan kan doen. Tis zk sneu en ze slaapt enhaat niet van.

Ze krijgt 6 x 90 a 100 cc nutrilon ha voeding.

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Je zou d'r kunnen tempen. En dan zachtjes een beetje "roeren" klinkt heel zielig maar succes gegarandeerd! En anders als je een stukje gewone zeep heb van Zwitsal oid. Daar een stukje afschrapen en een klein bolletje van rollen en inbrengen bij d'r met een beetje vaseline. Dat heeft dezelfde werking als de speciale babyzetpillen voor het helpen bij het poepen.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Wat je verder kan doen tegen obstipatie is 10 cc extra aan de fles toevoegen (alleen water) of een beetje water geven voor de fles.

3. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    zelfde werking of niet ik zou er niet zo snel voor kiezen om zeep in mijn kind te brengen.

Maar hier wel ervaring mee met onze zoon ook gehad. Sowieso per direct overstappen op Nutrilon Omneo. Dit werkte bij ons al voor een groot deel.

Daarnaast heb ik er wel voor gezorgd dat hij bijna elke dag poepte. Ik heb hem letterlijk geholpen idd met een thermometer en zijn beentje in zijn buikje drukken, billen iets openhouden dit alles stimuleert.

Helaas was dit bij ons niet voldoende dus wij kwamen bij de ka terecht en uiteindelijk is hij overgegaan op forlax (laxeermiddel voor kids). Toen we overstapten op vast voedsel ging het steeds beter.

Succes.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Met een thermometer gaan roeren of zeep inbrengen bij een baby van 3 weken oud zou ik echt niet doen.

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Zetpil half inbrengen. En dat steeds herhalen. Dit stimuleert de darm. Tip van de kinderarts. Hij raadde afom het met de tthermometer te doen, dat kan de slijmvliezen beschadigen.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Nou niet zo naar zeg, ik heb deze tips ook van een ka en een vpk gekregen.

En in harde zeep zitten precies dezelfde dingen als in zetpillen vandaar.

Maar vooral niks doen waar je je niet prettig bij voelt.

Je zou ook buikmassage kunnen proberen, dat werkt hier goed tegen krampjes:).

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Mijn zoontje raakte enorm verstopt van nutrilon. Toen we op de kruidvat voeding over gingen poepte hij weer elke dag.

Kraam gaf bij ons als tip even onder de voetjes te kriebelen/masseren. Daar zitten drukpunten die er voor kunnen zorgen dat je baby wat makkelijker poept.

Thermometer en dergelijke voorzichtig mee zijn. Je kan het slijmvlies beschadigen en als je het te vaak doet kunnen de darmpjes lui worden

8. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    theelepeltje zonnebloemolie door de voeding,
    hebben wij destijds bij de oudste gedaan in overleg met een huisarts

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Opties:
    Rooiboos thee beetje geven
    10cc water extra
    Lactulose
    Osteopaat(onze dochter poepte ook 1x per 4-6 dagen. Na bezoekje elke dag gewoon weer). Daarna bij 4mnd werd het weer erg maar dat kwam door comfort voeding.

Nu geef ik AH puur en eerlijk en ze poept gewoon 2x per dag

10. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoorde eens dat baby's soms niet weten waar ze heen moeten drukken. Die van ons had er soms ook moeite mee , 9 van de 10 keer poepte hij wel als hij in de maxi cosi zat. Blijkbaar fijne houding.

11. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Extra water bij de voeding of theelepeltje olijfolie bij de voeding.
    Ik zou niet te veel uitproberen bij een babietje van 3 weken. Als een ding niet werkt dan zou ik met de huisarts overleggen.

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb hetzelfde gehad. Hele nachten persen op niks af. Ik ben op advies van het cb half Omneo gaan gebruiken. Ik gebruikte al Friso ha. Ik maak de fles half Friso half Omneo. Sinds die tijd gaat het beter. Ik ben ook gestopt met de ha en overgegaan op de standaard. Ik heb sinds deze week weer de mosterdluiers zoals bij de bv de eerste maand. Daarom ga ik nu ook de Omneo weer afbouwen.

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Wat ook goed helpt is de anus masseren met een beetje olijfolie ed.
    Of een beetje zonnebloemolie aan de fles toevoegen.
    Helpt dit nu niet, kun je de huisarts bellen en vragen om lactulose.
    Dit helpt vaak ook als een trein!

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Thermometer zou ik niet doen, maar wil je dit wel doen, doe dit dan absoluut niet geregeld. Werkt op de lange termijn namelijk alleen maar averechts!

Misschien extra water aan de fles toevoegen, of "fietsen" met de beentjes en het buikje lekker masseren (met de klok mee).

En anders even langs cb/huisarts.

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ook problemen om ontlasting kwijt te raken (9 weken en bv)
    Als ze er erg last van heeft doe ik haar in bad. Hier heeft dat met een half uurtje effect, misschien bij jou ook? En voor beide partijen is het genieten (als je kindje badderen lekker vindt tenminste)
    Thermometer of zeep zou ik ook niet zo snel doen. Alhoewel ik in de 1e 2 weken tijdens het tempen veel ontlasting heb gezien. Die truc werkt wel ;)

16. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vsm kindicol druppels. Werkt hier erg goed. Gebruik het ook soms voor mn dochter van bijna 2....

Deel Deze Pagina