Goeiemorgen dames, Welke soorten fruit geven jullie je kindje in de winter? Afgelopen periode vond ik het heel makkelijk met aardbeien, mango, perzik en nectarines. Maar nu het zomerfruit minder wordt vind ik het best moeilijk. Ik denk dat de peer en banaan onderhand haar neus uitkomt ... Ik moet er wel bij zeggen dat ik het graag makkelijk heb, schillen en direct opeten in blokjes zoals bij zachte peer of banaan of even pureren en dan hap. Ik ben echt te lui om eerst te gaan koken enzo... Dus hebben jullie ideeën voor mij?
Appel, peer, banaan, kiwi, druiven,rozijnen,... druiven wel in 4 snijden. Druiven zijn gevaarlijker dan snoepjes.. als dat in de luchtpijp komt dan sponst dat mee en krijg je er moeilijk uit. Dus in 4 bij de hele kleintjes. En zeker langs de lengte in 2 snijden.
Appel in stukjes of geraspt Mandarijn Kaki Cactusvijg Mangistan druiven Kiwi Er is heel veel keuze loop anders eens binnen bij een groentespeciaalzaak
Bedankt voor jullie reactie! Zoals bij druiven en mandarijn, is het dan verstandig om het velletje eraf te halen? En kan ze de kiwi dan gewoon in stukjes eten met de kleine pitjes erin?
Onze lokale turkse winkel heeft 's winters trouwens ook heerlijke aardbeien, uit verweggistan. Dl at , toen ze eenmaal stukjes at (en dat duurde erg lang), gewoon alles incl pitjes en velletjes.
Kiwi alleen geven als je kindje niet gevoelig is op zn darmen en geen allergieën heeft. Anders is het advies om met kiwi en aardbei tot een jaar te wachten. Hier eten de grote kinderen ook vooral appels peren bananen en mandarijnen. Soms een mango. Kakhi's zijn nu ook goed verkrijgbaar en erg lekker maar wij importeren niet allerlei zomer fruit in het winter seizoen. Tsja, die bananen, dat natuurlijk wel, maar appels en peren toch liefst uit eigen regio!
Ik heb ook het idee dat ik nu veel minder variatie heb. 'k Geef nu: - kiwi - peer - banaan - mandarijn - appel (is ze niet zo dol op, dus alleen in combi met iets anders) druiven kan ik ook wel eens weer gaan halen. Kakhi's ken ik niet, zal 'k ook eens naar kijken.
Kakih's ken ik ook niet maar ik ga eens googelen... en ik ga inderdaad maar eens kiwi en mandarijn proberen... Moet je appel niet eerst koken voordat je het kunt pureren? het lijkt me een beetje te hard om zo in stukjes te geven...
Met scheutje water of melk kun je t wel pureren. maar onze dochter at in t begin iets alleen als het superfijn gepureerd was. Wat ik toen deed, is in een schaaltje met laagje water in de magnetron (wordt t ook zachter) en drna pureren (evt prakken)
Vind het ook lastig. Had nog nooit van kaki gehoord??? Hier af en toe mango en verder inderdaad banaan en appel en mandarijn. Peer gaat er niet in. Hij kan inmiddels de appel gewoon makkelijk rauw eten, maar af en toe bak ik ze lekker im de koekenpan met wat kaneel en rozijntjes. Voor de afwisseling.
Onder het deel voeding op dit forum is kortgeleden eenzelfde topic geopend. Misschien kun je daar nog ideeën opdoen.