braken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Keepsmiling03, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Even een vies vraagje...:)

Vorige week had ik 1 dag dat ik echt letterlijk niks binnen hield.
    Verdere dagen was het eigenlijk alleen maar misselijkheid en kokhalzen.

Een aantal dagen gaat het redelijk goed, veel minder misselijk enz.

Maar net werd ik ineens misselijk en moest ik braken,maar het leek net of er echt "brokken" voedsel met bloed eruit kwam haast geen water of iets vloeibaars zeg maar.
    Voelde ook echt raar tijdens het braken net of het vast bleef haken..
    En net spuugde ik slijmerig bloed uit na het braken.

Sorry voor de ranzige details,maar vraag me echt af hoe het komt dat het zo vast voedsel achtig was en vooral wat dat bloed kan betekenen.

Hebben jullie een idee of is er iemand die het zelfde meegemaakt heeft?;)

2. bloemetje321

bloemetje321 Niet meer actief

Hoi,

Ik denk dat het bloed misschien uit je slokdarm/ keel kan komen? misschien heeft het spugen een klein wondje veroorzaakt.... Als het lang aanhoudt zou ik toch even de huisarts gaan bellen... gewoon voor de zekerheid.
    Ik was vorige week ook heel erg aan het spugen en de hele tijd misselijk in overleg met mijn huisarts ben ik medicijnen tegen het braken en de misselijkheid gaan slikken en nu gaat het super goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt....?

3. Keepsmiling03

dankje voor het reageren :)

Gelukkig heb ik er nu geen last meer van, maar het voeld tog wel wat raar als ik slikbewegingen maakt.
    Verder ook geen bloed meer gespuugd gelukkig.

Maar als het zich herhaald ga ik zeker even de hap bellen.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Een spoortje bloed na het braken is meestal vrij onschuldig. Dan is er een klein scheurtje in slijmvlies ontstaan, door de krachtige samentrekking van spieren. Dat geneest heel snel weer en je merkt er verder niets van.

Wat betreft 'anders uitzien' van het braken... Ik moet zeggen dat hormonaal spugen bij mij altijd duidelijk anders is dan spugen van ziek zijn/buikgriep e.d.
    De manier waarop het gaat, wat er uitkomt (of niet, meestal valt het reuze mee wat er aan eten terugkomt in tegenstelling tot spugen als ik echt ziek ben), is gewoon heel anders. Ik moet altijd veel meer kokhalzen, komt meer lucht mee naar boven en het spugen is vaak alleen wat slijmerig vocht of kleine hoeveelheid voedsel als ik net gegeten had.

Succes, doe het rustig aan, beste 'medicijn' tegen misselijkheid/spugen is mijn ervaring!

5. Keepsmiling03

vorige week toen ik niks binnen hielt was het zoals "gewoonlijk"
    maar vond het net wel erg raar eruit zien :) bah
    gelukkig waren het enkel spoortjes bloed, heb namelijk geen leuke dingen gelezen over braken van/met bloed..

Deel Deze Pagina