Ervaring vaderschapstest?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetbabygirl, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi, Heeft er iemand ervaring met een vaderschapstest? Na geïnformeerd te hebben bleek een dna test bij een officiële instantie momenteel te duur voor ons en hebben we besloten om een thuistest te doen. We weten immers zelf dat we het eerlijk doen en dat er dus niet mee gefraudeerd wordt. De uitslag van deze test was positief! Wat natuurlijk goed nieuws is. Toch blijven we beide twijfelen. Onze dochter vertoont namelijk totaal geen overeenkomsten met mijn man en ook niet echt met mij. Wel heeft ze veel uiterlijke overeenkomsten met het slippertje dat ik vorig jaar heb gemaakt. DNA is over het algemeen natuurlijk heel betrouwbaar en hard bewijs maar ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen en zit er emotioneel een beetje doorheen. Hoop dat iemand advies heeft.

2. t0mm1e

t0mm1e Nieuw lid

12 dec 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plaats eens een foto van jezelf, je vriend en jullie vermeende dochter.

Misschien kunnen wij helpen om de DNA self-test te bekrachtigen door onze goed onderbouwde mening van al dan niet aanwezige gelijkenis de melden?

3. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    In zo'n situatie denk ik altijd: wat heb je nodig om overtuigd te worden als DNA al niet voldoende is?

Ik vind het voorstel van tommie wel iets waar je overna moet denken. Misschien dat andere mensen je wel kunnen geruststellen.
    Kijk ook eens naar bijv de vorm van haar oren (die windingen) en of oorlel los of vast is, oogkleur, bloedgroep, handen en voeten, neus, vergelijk met je eigen kinderfoto's, neefjes/nichtjes.

4. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Anders doe je nog een thuistest met dna van een ander persoon. Als het dan niet matcht dan heb je wat meer zekerheid. Huisartsen kunnen ook zo'n test doen, misschien is dat nog een optie. Weet alleen niet of er kosten aan zijn verbonden.

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Geen tips. Wel wil ik je onwijs veel sterkte wensen. Lijkt mij een behoorlijke heftige situatie waar je in zit.

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    For real??

7. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat het voor sommige onbegrijpelijk is als dna niet voldoende is. Maar voor mijn idee blijft het een 'doe het zelf set' die 5x zo goedkoop is dan een normale, dan zal de mate van betrouwbaarheid wellicht ook minder zijn.
    Ik ga hier geen foto's plaatsen. Maar geloof me, denk je niet dat ik alle kleine details al bekeken heb. Er is geen enkele overeenkomst met mijn man. Het is toch wel typisch! Haar mond, ogen, wenkbrauwen, oren, vorm van het hoofd, dat alles is anders als bij ons maar wel hetzelfde als man2. Ik heb een antwoord gekregen maar het maakt me alleen maar meer onzeker. Natuurlijk wil ik dat dit kind van mijn man is maar ik wil wel de waarheid, voor iedereen, ik wil geen mensen voorliegen.

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Maar je man weet dus dat je bent vreemdgegaan? En je kind lijkt wel op je slippertje? Ehm 1+1?

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

tja, ik lijk ook voor geen meter op 1 van mn beide ouders en toch zijn ze 100% zeker beide mn biologische...

factoren kunnen generaties overslaan
    of van oud tantes of over over over groot ouders

misschien een idee om ermee naar de huisarts te stappen die kan je beter informeren en adviseren

10. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Dan zit er toch maar 1 ding op?
    Sparen voor die andere test, en anders inderdaad eens de situatie met de ha bespreken.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat denk ik ook... Heel hard gaan sparen dus! Dat lijkt me het enige wat je de geruststelling dan wel gaat geven.

13. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Mijn enige advies is, heel hard sparen! Ik denk dat jullie de bevestiging van een echte test nodig hebben en ik denk dat dat heel belangrijk is voor jullie hechting met jullie dochtertje! Voor haar ook oneerlijk als er telkens op die manier naar haar wordt gekeken. Mij zou het heel veel geld waard zijn als jullie rust hebben hierover en je man haar echt kan gaan zien als zijn dochter!
    Succes!

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar als je deze test niet gelooft, ga je die andere test dan wel geloven als ie aangeeft dat het de dochter van je man is?
    Een thuiszwangerschapstest is bijvoorbeeld ook niet minder betrouwbaar dan degene die de huisarts doet...
    Welke mate van betrouwbaarheid geeft de thuis dna test aan?

15. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties. Vind het fijn dat mensen mee willen denken. Een officiële test kost 1000 euro, die wij nu gedaan hebben 180. Ze zeggen dat het betrouwbaar is dus het moet wel kloppen natuurlijk. Uiterlijk zegt niet alles maar het is toch wel heel moeilijk als ze zoveel op die andere lijkt. We zullen inderdaad moeten sparen. Helaas hebben wij daar niet veel mogelijkheid toe maar ik wil wel de waarheid weten, voor iedereen!

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik denk eerder dat je zo aan het twijfelen bent over haar uiterlijk dat je misschien dingen ziet die er niet zijn, net als oma's van beide kanten altijd zeggen dat hun kleinkind zo op hun kant van de familie lijkt.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tja mijn oudste zoon lijkt helemaal niet op mij! Echt niks heeft hij van mij.

Ik heb donker haar donkere ogen getinte huidskleur.
    Hij blond haar blauwe ogen en zo blank als het maar zijn kan.
    Zelfs zijn neus en mond heeft hij niet van mij.

Maar hij is toch echt uit me gekomen :D

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik weet van iemand anders in omgeving dat er een officiele test is voor de wet ook geldig voor 600,- euro
    dat scheelt al bijna de helft

19. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Als het jullie niet om rechtsgeldigheid gaat, maar puur om betrouwbaarheid, dan zou sanquin wel iets voor jullie zijn:
    Sanquin - Prijzen en producten vaderschapsonderzoek | Sanquin Bloedvoorziening
    Daar heb je ook thuistesten (even iets door scrollen naar beneden) die je thuis afneemt, maar de test zelf wordt wel door Sanquin (een betrouwbare organisatie) uitgevoerd. Deze kost €280 voor vader en kind. Je kan het dan ook nog in Amsterdam laten afnemen, dan kost het €350. Misschien zijn dat haalbare bedragen om voor te sparen?
    Sterkte, want het lijkt me voor alle partijen het beste om snel zekerheid te hebben!

20. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Of gezien de thuis test positief is..en naar mijn idee je partner je slippertje heeft geaccepteerd.. je kindje gewoon accepteren zoals hij/zij is.. en verder geen testen meer aan wagen en er vanuit gaan dat het kindje van jullie beide is.. scheelt hoop geld ;) :) (en tijd!)

Deel Deze Pagina