12 weken zwanger en bruinverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mams136, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

Ik ben vandaag 12 weken zwanger en heb sinds vanmorgen wat bruinverlies.
    Ik heb het ook al bij de vk hier op het forum neergelegd maar was eigelijk ook we benieuwd of er meer meiden/vrouwen zijn die dit ook kennen en waar het bij hun door kwam.
    Gezien het verloop van mn vorige zwangerschap maak ik me nogal ongerust.
    Ik ga zodadelijk sowieso de vk bellen, wat zij ervan denkt.

alvast bedankt.

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zou sowieso idd je verlos bellen, die kan je even verder geruststellen of onderzoeken.

Je leest het hier veel vaker hoor, bruinverlies ...hoeft niets te betekenen...

Bruin bloed is oud bloed, ruimt je lichaam op. Ms adertje gesprongen?

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heb net de VK al aan de lijn gehad en ze heeft me redelijk gerustgesteld.
    Bruinige afscheiding mag gewoon en betekend hoogstwaarschijnlijk helemaal niks.
    Mocht ik me morgen nog ongerust maken mag ik bij dr komen om eventjes naar het hartje te luisteren en anders zie ik dr donderdag bij de nekplooimeting.

Maar ben wel benieuwd of het veel voorkomt dat bruinverlies?

4. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hey meissie wat schrikken zeg... zeker gezien je geschiedenis.
    Maar idd bruinverlies komt veel voor. Heb het bij meerdere vriendinnen gehoord. Vaatjes kunnen nu heel makkelijk knappen door doorbloeding. Soms is het ook pseudo menstruatie...

Heb zelf met 12 weken, helder bloedverlies gehad, en zelfs dat was gelukkig vals alarm. Heb jij je placenta toevallig ook voor? Of weet je dat nog niet.

In elk geval is het bijna altijd onschuldig, zeker als het niet gepaard gaat met buikpijn, helder etc... Heb je het hartje gehoord met angelsound?

Wel fijn dat je gewoon naar je vk kunt! Zeker gebruik van maken wanneer jij dat nodig vindt meid! Die stress is ook niks... Knuf!

xxx

5. Alita

Alita Niet meer actief

Hey,

Ik heb het zelf beide zwschappen gehad.....waarom geen idee....ik ben schijnbaar erg gevoelig daarbinnen.
    De eerste keer schrok ik ook heel erg en de vk zei previes hetzelfde....het hoefde niks ergs te zijn..zoalng het niet rood wordt en je geen erge krampen hebt.

Maar ja het is gewoon hartstikke eng vindt ik...de tweede keer vondt ik het nog erger,...terwijl ik wist dat het niks ergs hoefde te zijn. Maar je maakt je toch zorgen en dat zal jij vast ook doen.

Ga anders even het hartje luisteren als je je daardoor beter voelt?

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kellox, ik durf de angelsounds niet te pakken nu... Kon afgelopen woensdag het hartje vinden en daarna niet meer (volkomen logisch)
    Maar als ik het nu niet kan vinden raak ik in paniek, dat weet ik zeker.
    Bel morgen denkik wel ff voor een afspraak om even naar het hartje te gaan luisteren. Gewoon voor de geruststelling.

De VK zei ook, je hebt 3 goede echo's gehad, steeds 2 weken uit elkaar. Ik kan me niet voorstellen dat er nu iets mis zou kunnen zijn.
    En bij een miskraam gaat het allemaal andersom, eerst gaat het mis met het kindje en dan pas krijg je krampen en bloedverlies enzo.
    Zolang het bruin blijft en ik geen krampen krijg...moet ik er vanuit gaan dat er niks aan de hand is!

Het kan idd wel een geknapt vaatje zijn ofzo na een x niezen of te hard neus snuiten.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Of was je net voor de grote boodschap naar de wc gweest....daar kan het ook van zijn

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    euhm uurtje daarvoor ofzo??

9. Alita

Alita Niet meer actief

nou dan weet je waarvan het is ....:D tenminste...misschien kun je nu ook moeilijker naar de wc omdat je zwanger bent:) dan moet je iets meer moeite doen en dan kan dit zijn van het persen zeg maar....

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou opzich gaat het niet zoveel moeilijker..Wacht gewoon totdat et bijna vanzelf komt ;) Maar tis wel harder enzo dus dat zou natuurlijk goed kunnen.
    Tis nu ook al bijna weer weg.

11. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik vermoed echt dat het daarvan is mams!

12. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    dat zou dan idd heel goed kunnen...

Snap ook dat je de Angelsound niet goed durft... Zeker als je het niet altijd meteen vindt.
    De een heeft daar meer mazzel mee dan de ander. Ze springen ook nog alle kanten op zo pril!

Nou morgen gewoon naar je vk, kon het echt niet vandaag? En dan zal je beebje vast flink van zich laten horen lieverd!

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ben momenteel op mn werk en kan niet zomaar weg.
    Bovendien is het dan bij dezelfde VK die donderdag ook de nekplooi doet (en stiekem mijn favo ;) )en die ik net aan de telefoon had.
    En dan kan manlief mee :)

14. Alita

Alita Niet meer actief

het zit ook vast wel gewoon helemaal goed!

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ga er wel van uit...maar gezien mn vorige zwangerschap schrok ik me echt kapot!

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Mams :p

Als je erg ongerust bent zou ik gewoon eerder bij de verloskundige langsgaan, en geen angelsound o.i.d. gebruiken hoor.
    Pfff wat een rotding, toen ik 16 weken zwanger was en met de angelsound het hartje niet kon vinden was ik helemaal in de rats, en uiteindelijk loopt mijn ventje hier vrolijk rond:)

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja snap ik mams........maar komt vast goed....

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

en als geruststelling nog even: mijn nicht had ook ergens tussen de 12-16 weken bloedverlies en uiteindelijk helemaal niks aan de hand, kindje is onderhand ook alweer een jaar, bleek normaal te zijn sommige vrouwen hebben dat

19. Alita

Alita Niet meer actief

zo`n angelsound heb ik nooit willen hebben voor als zo`n dingen gebeuren als geen hartslag kunnen vinden...dan wordt je toch gek!

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja, en daar zat ik met 16 wk helemaal in tranen, NOOIT meer, weggestopt ergnes op zolder!

Deel Deze Pagina