sinds ik rond de 14 weken zwanger ben geweest, en mijn buikje wat groter begint te groeien....gebeurt er ineens iets raars.... iedereen begint aan mijn buik te zitten Is dat gewoon? ik vond het een beetje vreemd, maar het is me nu al een paar keer overkomen. Zelfs door vrienden van vrienden (die ik alleen van gezicht ken, verder niet). Wie herkent dit??? En wat doe je er tegen? of laat je het maar gebeuren?
iedereen weet gewoon dat je zwanger bent neem ik aan... Ik vindt het altijd wel lief als mensen dat doen....tenminste mensen die ik ken he! Maar als jij je er ongemakkelijk bij voelt aangeven ...
tsja ik vind t niet erg hor... en als ik t niet zou willen zou ik vragen of ze dit niet willen doen omdat ik me er niet zo comforabel bij voel ...
Ik heb het twee keer gehad. 1 keer de man van een vriendin van mij (zij is zelf ook zwanger) en 1 keer een sportmaat van mijn man (die ik amper ken). Ik voelde me er heel erg ongemakkelijk bij, echt aangetast in mijn personal space...vond het heel naar dat iemand mijn lichaam zo ineens aanraakte. Normaal ben ik de enige die mijn buik aanraakt en mijn man, maar niet iemand anders. Daarna is het niet meer gebeurd overigens. Ik denk als iemand het eerst zou vragen of als het een vrouw betreft of iemand die ik goed ken, dat ik het misschien anders ervaar.
Nou ik heb een mega buik inmiddels haha, maar er heeft nog niemand geprobeert aan mijn buik te zitten, dat hoeven ze ook niet te proberen ook zeg... Wel kijken ze ernaar, dat vind ik al vervelend genoeg.
Ja ze weten dat ik zwanger ben....maar dan nog, ik vind het zo gek dat een vreemde mijn buik aait en me feliciteerd. Dat ik toch een stukje mij.... mijn ruimte.... Ik persoonlijk zou het nooit doen, maar ik ben ook niet naar anderen 'handtastelijk' dus misschien vind ik het daarom wel zo raar....
heb het niet vaak meegemaakt in de drie keer. alleen bij de eerste was er een collega die het steeds wilde doen. dat was toch al een ranzig wijf en ik heb haar gewoon vriendelijk doch zeer dringend duidelijk gemaakt na een paar keer of ze van me af wilde blijven
ze bedoelen het allemaal lief en dat is toch leuk....al snap ik het wel dat je het niet altidj fijn vindt....
Hahaha erg he! Wat ik nu altijd doe als mensen over m'n buik beginnen, is zelf met beide handen over m'n buik wrijfen En een beetje van ze afdraaien helpt ook. ligt er bij mij echt aan wie het is hoor, mijn vriend en m'n ouders enzo mogen wel aan m'n buik komen. Maar verder hands off!! Ik heb 1 keer toen iemand aan mijn buik zat aan haar buik gezeten, je had der gezicht moeten zien! Tja, snap best dat het een lief idee is hoor, een kleintje in je buik, maar het is nog steeds gewoon een buik. Ga toch ook niet aan aan je buik zitten als je niet zwanger bent? Ik heb liever dat ze dan gaan staren dan er aan gaan zitten
Ik vind het ook raar. Zelfs als bekende dat doen. Dat deden ze daar voor toch ook niet zomaar? Ik vind het niks, maarja vaak blijft het wel bij 1 aai
Tja ik had het ook, maar ik moet toegeven dat als ik zo'n mooie bolle buik zie dat ik ook de neiging krijg even mijn hand erop te leggen. Ik denk dat het gewoon de natuur is..het is een mooie gebeurtenis en jouw buik is niet meer helemaal gewoon een buik
nee het lijkt inderdaad dat zodra je zwanger bent, je buik 'gemeenschapsgoed' is geworden... hier ook hoor! bij de eerste keer wel het meest moet ik zeggen. toen zaten er opeens ooms van mn vriend aan mijn buik, zonder te vragen ook nog eens... buiten mn vriend en kindjes vind ik mn (schoon)ouders en broers met vriendin prima, maar dat is het ook echt! het is namelijk nog steeds MIJN buik! en het lijkt wel of mensen zich dat niet meer realiseren zodra er een klein wondertje groeit...
Nog maar 1 keer gehad en toen vroeg die persoon eerst of ik het goed vond, heel netjes dus. Ja het is heel speciaal en je buik is niet zomaar meer een buik maar nog steeds wel jouw lichaam, aangeven dus als je het niet wilt en niet zomaar toelaten omdat het erbij hoort.
Ik heb het ook (gehad)... meeste mensen zeg ik tegen dat ik het niet fijn vindt. (al dan niet met hormonen helaas) Sommige mensen kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om het te zeggen al voel ik me heel erg geschonden in mijn persoonlijke ruimte. Begrijp me goed.. een knuffel vindt ik goed... maar mijn buik is van mij en mijn man. Ergste moment was toen mijn zus in de ah vlak voor kerst akoedikoedikoe tegen mijn buik ging schreeuwen en van die vingerdansjes (tsja hoe leg je dat anders uit) ernaar ging maken. Er zijn idd een hoop mensen op wie een dikkebuikvolbaby een magische aantrekkingskracht heeft. Maar ik begrijp er weinig van dat zo'n buik dan algemeen bezit wordt en iedereen die maar mag gaan aaien...
Tijdens mijn eerste zwangerschap ging ik nog naar school en ging ik met de lift naar boven. Ik zat samen met een leraar in de lift die ik alleen van gezicht kende en hij legde zomaar zn hand op mijn buik ! Van familie en goede vrienden kan ik het wel hebben maar de rest moet van mijn buik afbijven. Een zwangerschap is idd een hele mooie gebeurtenis maar mijn buik blijft van mij hoor en is geen algemeen bezit, gewoon afblijven!
ja maar dat heb ik nu dus ook sinds mijn zoontje er is, dan gaan mensen zomaar zijn handjes vastpakken, hij hoort namelijk nog steeds bij mijn persoonlijke ruimte, en bovendien vind ik het extra vervelend als mensen er niet helemaal fris en fruitig uitzien. Maar goed, ik begrijp het ook wel, dat het aanlokkelijk kan zijn
Bij mij heeft er nog niet 1 het zomaar gedaan. Wel gevraagd of ze mochten voelen en dan heb ik er totaal geen moeite mee. Wel leuk om in winkels ed reacties te krijgen over je buik. Die zijn ook ongevraagd maar toch leuk om te ervaren.
Ik hou er ook helemaal niet van als anderen aan mijn buik zitten. Vorige keer vond ik het zelfs heel ongemakkelijk van collega's. Dat heb ik ook gewoon gezegd. In het openbaar neit zo vaak gebeurd, ik denk ook dat het komt hoe ik ze aankijk als ze te veel aandacht vestigden op mijn buik. Haha Ook als je een tweeling hebt is dat blijkbaar een reden voor iedereen om ze aan te moeten raken. Dat wil ik ook niet, ik ga toch ook niet aan vreemden op straat zitten. Dat zeg ik ook tegen die mensen. Je kunt het in beide gevallen toch gewoon vragen? Dat kinderen het doen, oke. Maar volwassen zouden toch ondertussen geleerd moeten hebben. " kijken met de oogjes en niet met de handjes".
Als jij je daar niet fijn bij voelt, gewoon zeggen hoor! Ik heb er persoonlijk een grondige hekel aan als mensen (familie of geen familie) hun hand op mn buik leggen. Dat me vriend en kinderen dat doen vind ik niet erg, maar anderen moeten niet proberen ongevraagd hun hand op me buik te leggen.