Obstipatie - Iemand goeie tips??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door FB1984, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hallo,

Hoop dat jullie goeie tips hebben die werken.
    Heb verschrikkelijk last.... pfff. Heb zo'n moeite met naar de wc gaan. Doet echt pijn, en zit zo een half uur op de wc:(

Iemand goeie tips??

X

2. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Ja, glas lauw water op nuchtere maag en dan tegelijk lijnzaadolie capsules innemen. Kun je kopen bij de betere drogisten, helpt bij mij nog beter dan lactulose en kreeg ik als advies van vk. Dus kan zeker geen kwaad!

Sterkte het is een hele nare kwaal, Selma

3. liesje84

liesje84 Lid

27 jan 2010
    61
    0
    0
    Roosvice laxo!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Veel drinken, veel fruit en groenten eten ( Ik heb het begin van mn zwangerschap echt heeel veel fruit gegeten, echt wel bv 5 appels per dag ) yoghurt met zemelen, eventueel roosvisee laxo en hopen dat het snel overgaat.... Ze zeggen altijd "niet persen" maar je moet wel, het moet er toch uit? Ik heb ook heel wat afgezien aan het begin, gelukkig ging dat met ca 16 weken grotendeels over bij me, en werd het heel soepel. Wat een verademing! Als het telang aanhoud, langs je huisarts voor een laxerend receptje.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Dank je. Ik ga eens kijken bij de drogist morgen....

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ik heb hier meer over gelezen ja.
    Werkt dit echt???
    En waar kan k het kopen?

Dank je!

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik drink al erg veel, en eet best veel fruit ( is ineens een verslaving haha) Het helpt alleen niet. Ik heb hier pas heel erg last van de laatste 2 weken...
    Ga even wat tips proberen en anders langs de huisarts idd

Dank je!!

8. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    roosvice laxo kan je kopen bij de drogist of het werkt dat weet ik niet. Heb er zelf geen ervaring mee.

En ook zuivelrijk eten werkt goed.

Het lijkt me een heel vervelende kwaal als je het hebt.

Groetjes Sabrina

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    roosvice laxo, kan je ook bij de kruitvat kopen, ligt bij de babyspullen en werkt echt :)

10. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

kiwi's helpen ook heel goed, die groene dan!

dat moest ik namelijk in mijn kraamweek eten, nou 1tje op en ik kon gelijk gaan!

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Denk dat ik ook eens die Roosvicee moet halen. Heb er sinds een week of anderhalf ook erg last van, terwijl ik al elke ochtend een bakje yoghurt met gebroken lijnzaad eet....

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga idd ook morgen maar die roosvice halen... En paar kiwi's inslaan.
    Ook gebroken lijnzaad lijkt me wel goed. Waar haal ik dit?
    (liever geen pillen, heb al zo'n moeite met innemen)

Hopen dat t helpt;)

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Gebroken lijnzaad kun je gewoon bij de supermarkt halen, ligt in het schap bij de Zonnatura producten. Ik denk dat je het ook bij de drogist kunt halen hoor, volgens mij heb ik het daar ook gezien. En anders nog bij de Tuinen. Pas wel op dat je niet teveel door je yoghurt of ander eten doet, want dan krijg je darmkrampen! Gewoon even uitproberen wat voor jou werkt (bij mij normaal een halve eetlepel, nu blijkbaar iets meer want het werkt nog niet echt).

Kiwi´s helpen inderdaad ook goed. Voor het ontbijt 2 kiwi´s is heel goed! (hielp bij mij tenminste toen ik nog niet zwanger was, heb het nu nog niet geprobeerd).
    Hopelijk gaat het binnenkort weer een beetje soepeler met ons als we wat verder zijn :)

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja hopen dat t idd snel wat beter gaat... Want is geen pretje hoor:(
    Ik ga anders eerst een weekje de roos vice en kiwi's even testen! Kijken of het (voldoende) helpt. Kan t lijnzaad altijd nog halen.

Meer tips zijn altijd nog welkom hoor!!

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Misschien is het een trucje van Moeder Natuur, zodat we ons alvast een beetje kunnen voorbereiden op de bevalling... ;)

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Chinese afhaalmaaltijd werkt bij mij ook altijd laxerend...maarja, is gewoon supervet

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Hier nog een met last... Kan kiwi's eten wat ik wil, drink veel water, eet gezond, drink ook regelmatig activia en nog niet...
    Heb morgen een afspraak bij de huisarts, misschien heeft hij nog een idee.
    Altijd lastig!
    Maar misschien is het inderdaad wel iets van moeder natuur ;)

18. misa

misa Niet meer actief

De 'bekende' tips:
    - s'ochtends beginnen met een glas lauw water
    - veel drinken
    - roosvicee laxo
    - veel fruit en groente en brood (vezels)

Succes!

19. s1986

s1986 Niet meer actief

Muesli eten met jogert doe er een beetje olijfolie door! Verder niet veel melk drinken! Maar wel andere dingen natuurlijk en heb ook zakjes vezels! Sindsdien gaat het soepel;) Sterkte ermee!!!

20. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    #20 star2, 11 okt 2010
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
    Ik heb er ook onwijzen last van, had eerst lactulose gehad van de dokter maar kreeg daar verschikkelijke krampen van. Kiwi op nuchtere maag lukte me niet.
    Heb nu ook gebroken lijnzaad door de yoghurt en het werkt als een tierelier en colon clean, dat is een poeder die moet je mengen met water of vruchtesap en gebruik ook nog yakult, roosvice laxo en af en toe een stimulance drankje van nutricia. Ben nu al 3 dagen weer elke dag naar de toilet geweest, gister zelfs 2x, en dat is een hele prestatie sinds ik zwanger ben!:)

Deel Deze Pagina