voetreflex massage tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jamaila, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    wie heeft er ervaring met voetreflex massage tijdens de zwangerschap?

waarom heb je gekozen voor voetreflex massage tijdens de zwangerschap en wat deed het met je?

ik overweeg om naar een kliniek te gaan waar ze voetreflex massage toepasssen, om te ontspannen aan het einde van me zwangerschap, zodat ik hopelijk nog thuis kan bevallen en niet wederom zo ver overtijd ga dat ik ingeleid dien te worden in het ziekenhuis.

ik ben specifiek op zoek naar reacties van mensen die er ervaring mee hebben, en het dus zelf ervaren hebben.

ps ik heb een soortgelijk topic geopend over acupuntuur, ik twijvel tussen deze beiden.

2. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    ik ga wel een naar een masseuse die mij het gehele lichaam masseert.
    Zij doet ook altijd de voeten geheel en de drukpunten ed.
    Toen ik 12 weken zwanger was ben ik bij haar geweest.
    Zij heeft bewust het midden van de voeten niet gemasseerd.
    Zij zei dat daar de hormoonhuishouding, de baarmoeder ed zitten.
    Zij wilde dit juist nu niet uit balans halen omdat dit nu zichzelf moet regelen. Als je snapt wat ik bedoel.
    Maar een algehele massage van het lichaam kan natuurlijk ook fijn zijn. Met acupunctuur heb ik geen ervaring.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.928
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd, zorg dat je een goede therapeut treft als je het wilt doen. Niet alle gebieden van de voet mag je masseren. Zeker niet aan het einde van de zwangerschap. Maar afgezien daarvan: heerlijk!

Number2 vindt dit leuk.
  4. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    wat ik weet inderdaad is dat je tijdens de zwangerschap juist NIET voetreflex moet/mag doen..
    De 'echte' chinese masseuses doen dit ook absuluut niet, want zijn bang het kindje pijn te doen..
    Ik zou kiezen voor acupunctuur denk ik

5. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    dank jullie wel voor de antwoorden! fijn dat mensen hun ervaringen willen delen. Ik had begrepen dat je met voetreflex massage ook wel de baarmoeder stimuleer en hierdoor dus al iets in werken kan stellen. ik ben een type dat doordat ik erg gespannen ben het zelf wat tegenwerk. maar nu lees ik dus dat voetreflex massage daar niet/minder geschikt voor is. ik hoop op meerdere reacties of ervaringen.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik ga morgen naar de Spa om ook nog even lekker te ontspannen.
    Tijdens mijn vakantie (was ik 20weken) heb ik een mama massage gehad. Hierbij werd het hele lichaam gemasseerd inclusief voeten maat ook buik. Heerlijk! Wel een dag erna ontzettend naar t toilet moeten gaan (sorry) had nogal last van verstoppen en volgens mij heeft ze daarin wel iets geholpen Hihi.

Morgen heb ik eerst een pedicure behandeling inclusief massage van de voeten en daarna algehele massage. (Dit gebeurt ol de rug liggend en op een zwangerschaps stoel) Ik weet niet of hierbij de voeten ook worden gemasseerd maar ze zijn in ieder geval Bekend met de duur van de zwangerschap en zullen het wel weten hoop ik.

Maar mijn doel is dus puur ontspanning en geen opwekking van bevalling ofzo. Hoop dat je er iets aan hebt.

7. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Onthoud wel dat voetreflex en ' gewone' voetmassage twee verschillende dingen zijn! Moet zeggen dat ik nu ook wel zin heb in n massage :)

8. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een week of 3 geleden een zwangerschapsmassage gehad, het woord zegt het al. Speciaal voor de zwangere vrouw.
    Het was héérlijk! Deze masseuse heeft een tafel met gaten waar mijn buik en borsten in `vallen` zeg maar. Ontworpen door Prenatal en ik heb dus alleen al genoten van het feit dat ik een uur op m`n buik kon liggen! Dat is al maanden geleden.. :)
    Ze heeft m`n hele achterkant gedaan, rug, schouders, armen, handen, benen en voeten. Het is echt een aanrader!!! Ik ga zeker nog een keer volgende week of de week erna.. :D

Deel Deze Pagina