Net zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PandaBeertje, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Lieve clubleden,

Ik ben +/- 4 weken à 4+4 weken zwanger. Mijn testen lopen erg mooi op, worden met de dag duidelijker.
    Nou had ik vanmiddag een héél klein beetje bloed bij het afvegen na het plassen, echt een pennenstreepje zo dun. En dat een paar keer. Verder helemaal niks. Ook niet in m'n inleg kruisje en zo.
    Nou heb ik bij de zwangerschap van mijn dochter de hele zwangerschap bloed verlies gehad, ook bij +/- 5 weken zwangerschap. Volgens mij nog meer dan dat ik nu had. En ze is inmiddels 2 jaar.
    Nou zit ik te denken om een vroege echo aan te vragen, dat had ik bij haar ook, omdat ik zo ontzettend onzeker ben, en echt niet vol kan houden tot 12 weken echo. Ik wil gewoon weten of het hartje klopt.
    Maar kan dit al met 6 weken straks? Want bij m'n dochter had ik het met 7+1, m'n eerste echo.

En zal er wat aan de hand zijn, bij zo'n klein beetje bloed? Het was wel helder rood, maar 't leek meer een schaaf wondje hoeveelheid bloed zeg maar. Echt een paar x en dan gewoon de hoeveelheid van een pennenstreep. Maar ben er zo onzeker door, vooral i.v.m. vele bloed verlies van dochterlief.

Liefs, PandaBeertje.

2. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Nobody?

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Na 9 minuten niet nee.

4. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Dag meid,

Weet je zeker dat het bloed uit je baarmoeder komt?
    Heb je eventueel ook met spiegeltje gekeken of het niet een klein wondje is daarbeneden?

Een vroege echo doen ze in de meeste gevallen rond 7/8 weken bij een vk. Wel afhankelijk van welke VK. Mijne wilde eigenlijk niet voor 8 weken. Sommigen hebben bij de gyn indd al met 6 en halve week.
    Maar ze zullen warschijnlijk zeggen dat je toch even afmoet wachten, en dat is nooit leuk om te horen. Maar je kan zeker vragen en uitleggen aan je VK waarom je graag een vroege echo wilt, kan me niet voorstellen dat ze je dan laten wachten tot 12 weken.

Sterkte en succes.

5. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb wel met een spiegeltje gekeken, maar ik kon niks vinden. Of ik zeker weet dat 't UIT m'n vagina komt, nee.. Ik heb wel last met afvegen. Had gister het idee een vaginale schimmelinfectie te hebben/krijgen. En door 't afvegen heb ik nu ook last, maar ik kan 't niet echt vinden. Maar zou best kunnen. Zelf DENK ik wel dat 't uit m'n vagina komt. Maar 100% zeker weten doe ik dat niet.
    En inderdaad bij m'n dochter deden ze een echo met 7 weken, en niet eerder. Deze was al wel uitwendig. Dus inderdaad denk ik niet dat ze mij laten lopen. Alleen duurt 't nog zo ontzettend lang tot 7-8 weken!! En ik weet wel dat eerder heen gaan absoluut geen zin heeft, maar wordt er gek van.
    Heb nu trouwens niks meer gezien qua bloed, dus hoop dat 't mee valt. Maar denk dat ik morgen ochtend toch even ga bellen voor een afspraakje! Bedankt voor je reactie! Xx PandaBeertje.

6. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Net nogmaals met een spiegeltje gekeken.
    Aan de binnenkant van m'n schaamlip zit een klein wondje. Als ik daar een papiertje op leg, zit er bloed op. En als ik het papiertje een beetje in m'n vagina druk, zie ik geen bloed. Dus ik heb HOOP dat dat het is! Dat is maybe ook de reden waarom 't zeer doet met afvegen.

Ik twijfel nu als nog om een echo aan te vragen, gewoon voor m'n gevoel. Maar ik denk en HOOP dat dit de reden is van bloed verlies, en niet dat het een andere reden heeft. Het zat net ook een beetje in m'n inleg kruisje.

7. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Is het trouwens normaal dat mijn broeken NUAL ontzettend strak zitten?
    Ik lees veel op internet dat het bij een 2de kind veel sneller gaat, en veel vrouwen al bij 6-10 weken zwangerschap hun broeken slecht dicht krijgen. Maar jemig, m'n broeken en vooral m'n werk broek, die is sowieso strak, zitten echt te knellen.. Is wel ERG vroeg toch?

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja is wel vroeg, maar je darmen kunnen nu ook wat gaan opzetten. Wellicht dat je daardoor je broek voelt knellen

9. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Ik ben nu 8wk zwanger van de derde, en m'n normale kleding zit echt niet lekker meer. Op m'n werk heb ik ook al positie kleding aan. Komt vooral door m'n darmen.

10. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ja ik ben nu 4 of 4+4 weken. Ik gok 4+4. Dus dat is wel erg vroeg. Maar ik lees op internet idd dat ze bij de 2de ook wel vanaf 5 a 6 weken al knellende broeken hebben.

11. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn darmen zijn ook nog opgezet, had ik bij mijn eerste zwangerschap lang niet zo erg. Ik heb na mijn positieve test direct een echo gehad, omdat ik vanaf 6 weken, als er hart actie is gezien aan de medicijnen ga. Maar er was nog niet zoveel te zien, dus kom later weer. Maar wat ik dus begreep is dat er met 6 weken al veel te zien moet zijn. Succes!

12. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Fijn te horen! Alleen wat ik weet van m'n dochter is dat ze t pas bij 7 weken wilde.
    Mogen maar even bellen.

13. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik moest vandaag weer werken (had week vrij, week werken, volgende week weer vrij). Maar heb me ziek gemeld. Sowieso vanaf 4 uur vanmorgen klaar wakker, en alleen maar op de wc voor diarree, en ook nog ontzettend misselijk. Ook enorm moe, en zoveel rommelende darmen door die diarree.. Huisarts gebeld om te vragen of ik loperamide mag gebruiken.
    Ben er beroerd van. Ze waren niet zo blij op 't werk, wat zijn met personeelstekort nu in de vakantie. Maar goed, vanaf januari ben ik toch m'n baan kwijt. Voel me d'r ook wel klote onder, maar goed kan d'r ook niks aan doen.
    En heb liever deze dag ziek, dan donderdag, vrijdag, zaterdag, en zondag. Dan heb ik langere en meer dagen achter elkaar.
    Straks de verloskundige nog even bellen. Ik neem aan dat de diarree door de zwangerschap komt.

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina