12 weken zwanger en nog steeds grote kans dat het mis gaat.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mizz Bunny, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hier net terug van weer een spoedecho vanwege bloedverlies.
    Vanmiddag een geplande gehad en alles was prima.
    Rest van de dag een ongemakkelijk gevoel in mijn buik gehad wat tegen 00:00 uur weer eindigde in een bloeding, de 8ste al in 7 weken.

Ons bikkeltje doet het prima ondanks alles.
    Nu weer thuis en lig in bed.
    Zit er even doorheen.
    Heb van de vk folders gekregen voor mentale ondersteuning. Morgen vk bellen hoe het gaat en de huisarts voor een verwijzing.
    Verder huishoudelijke hulp aanvragen en ondersteunende begeleiding bij de gemeente.
    Nu even troost zoeken bij mijn man en nog wat proberen te slapen, ben kapot.

2. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte en rustig aan! Digitale knuffel voor jou!

3. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat een stres levert de zwangerschap je zo op. Wat vreselijk meid, heel veel sterkte!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook een groot hematoom gehad en zo'n 10 keer flink bloedverlies (sokken doorweekt zeg maar). Gyn gaf aan dat rustig aan doen ed eigenlijk geen verschil zou maken, ook niet gedaan dus.

Uiteindelijk was het hematoom weg rond de 26 weken. Gezonde flinke dochter gekregen.

5. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Hier is gebleken hoe meer ik doe hoe meer ik ga vloeien en harde buiken ga krijgen.
    Van de gynaecoloog en vk mag ik daarom niets doen.
    Daarbij vloei ik ook vers bloed.
    Daarbij komt dan mijn voorgeschiedenis en uitslagen van onderzoeken waardoor ze geen risico's willen lopen.

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Heel veel sterkte!! Ik duim voor je!
    Dikke knuffel

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh meid, wat een vreselijke onzekerheid, bah :( Ik zou ook plat gaan hoor, of het nu helpt of niet, dan heb je het in elk geval alles gegeven. Maar dat is echt heel zwaar. Ik hoop voor jullie dat het hematoom snel verdwijnt en jullie kindje nog heel lang mag blijven ziten.

8. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Wat een narigheid...
    ik herken het gevoel.
    Gisteren toevallig zelf een topic geopend mbt geen onbezorgde zwangerschap.
    bij ons een andere oorzaak maar ook kans ons kindje voor de 24wk te verliezen tgv een placenta insufficiëntie en fikse groeiachterstand bij ons kindje.

Ik hoop en duim heel hard voor jullie dat alles goed mag komen!

9. Mootje88

Mootje88 Bekend lid

13 mei 2016
    577
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee maar wil je een dikke knuffel geven. En hoop echt dat het goed komt!

10. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    ik had in het begin van men zwangerschap ook een hematoom. Toen heb ik 4 weken utrogestan moeten gebruiken (ovules) ter ondersteuning van het vruchtje. Nu is de hematoom weg. Hou de moed erin!

11. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Dat vind ik dan weer heel netjes :) Wij moesten het zelf maar uitzoeken namelijk en dat was best pittig :p Gelukkig hadden we veel steun van mijn ouders en broer.

Je schrikt je rot iedere keer als het bloed langs je benen druipt :( Had je al Utrogestan gehad? Hielp bij mij toch wel erg goed met de harde buiken hoor.

Ik gebruik het nu niet meer, maar soms mis ik het wel (vanwege de harde buiken).

12. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik heb hetzelfde gehad, inclusief bloedingen waarbij het bloed letterlijk mijn laarzen in stroomde. Ik werd opgenomen, ook bij 13 weken. Mocht mijn bed zelfs niet uit voor de wc, dan kwamen ze met een po op bed, vreselijk! Mijn baarmoeder voelde week en er werd eigenlijk geen hoop gegeven. Ondanks dat buitelde het kleine meisje in mijn weke baarmoeder vrolijk verder. Infuus had ik voor de zekerheid omdat de artsen er echt vanuit gingen dat het mis zou gaan en ik een transfusie nodig zou hebben. Uiteindelijk was mijn meisje sterker. Wel klein geboren en aan de vroege kant (36.3) en placenta was klein en blijkbaar had ik last van randbloedingen aan de placenta. Mijn lijf bleek het als indringer te zien en af te willen stoten. Toen is mijn syndroom ontdekt, waarvoor ik bloedverdunners moest gebruiken. Het is goed afgelopen.
    Ik duim met jou mee!

13. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Het word hier haast een vast gegeven.
    Elke week 1 keer met spoed naar de verloskundige voor een echo vanwege bloedverlies.

Gelukkig net gehoord dat de kleine het nog steeds naar zijn zin heeft en lekker bewegelijk is.

Helaas nog steeds vers bloed en meerdere stolsels te zien in de baarmoeder. Waarom ik dit keer vloeide, geen idee. Geen krampen of niets gehad, dacht eerst dat ik in mijn broek plaste.

Morgenochtend de reguliere afspraak staan en kijken hoe het er dan van binnen uitziet.

14. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Inmiddels dik 14 weken zwanger en net weer met spoed naar de verloskundige geweest. Vloeide vanmorgen heel veel, liep gewoon langs mijn benen naar beneden.
    Ons bikkeltje lag lekker te slapen en lijkt nergens last van te hebben. Hematoom goed zichtbaar en net zo groot als maandag. Voor nu rustig aandoen, heb paracetamol ingenomen en lig nu met een warme kruik plat op bed. Schrik zit er weer goed in. Enige positieve, voor mijn man dan, is dat mijn man weer gelijk heeft. Bij mijn dochtertje riep hij vanaf het begin het is een meisje en dat was zo en nu riep hij al weken het wordt een jongen. Verloskundige geeft aan dat zij denkt dat het een jongen is en liet het ons ook zien. Alleen geen foto meegekregen maar dat geeft niet die heb ik al genoeg.

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een jongen! Duimen dat dit een onwijs sterk mannetje is dat over een maand of 5 (pas) geboren wordt. Sterkte meid. En bel idd voor mentale begeleiding. Kan je veel goed doen

16. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Hier zit ik er even helemaal doorheen.
    Vanmorgen weer een flinke plas oud bloed verloren.
    Rij de hele week op en neer naar de vk en op elke echo doet de kleine het goed maar het vloeien stopt niet.
    Blijf de hele dag kleine beetjes verliezen.
    Vanmorgen echo gehad en kleine deed het wederom goed.
    Aangeven bij de vk dat ik steeds minder vertrouwen krijg in Mijzelf, mijn lichaam en dat het goed gaat komen.
    Ook de echo's bieden steeds minder houvast.
    Vk heeft gebeld met de gynaecoloog en moet om 14 uur langskomen. Hopelijk dat deze meer kan vertellen.
    Wel de afspraak met de Poh Ggz moeten verzetten naar volgende week donderdag.

17. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Dikke knuffel meis... kan het me goed voorstellen!

18. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hele dikke knuffel meid..

Hou je er aan vast dat de kleine het goed doet..dit heeft mij enorm geholpen..
    6 wkn geleden ook echt nie gedacht dat het zou stoppen met bloeden... en nu 6 wkn later geen bloedingen meer..
    Hoop zo dat het bij jou ook stopt meid. En je toch nog een beetje kan gaan geniete
    Dikke knuff

19. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Jeetje meid, lees hier af en toe je topic bij, maar blijft k*t met peren voor je zeg. Wel heel fijn dat je nu doorgestuurd bent naar de gyn, wie weet kn hij je wat meer gerust stellen of hebben ze andere adviezen. Heel veel succes en duim voor je dat het ondanks de bloedingen toch goed blijft gaan met jullie zoontje!

20. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Sterkte zeg

Op naar de mijlpaal van 24 weken

Ik weet dat het geen garantie is

Maar zo kan je je steeds op iets focussen vanaf 24 weken is elke dag extra er 1

Heb zelf geen ervaringen met vroeg geboortes etc

Hoop dat je vanmiddag wat wijzer word

Deel Deze Pagina