Weer onderweg naar huis. Echo en gesprek gehad. Kleine doet het goed en groeit mooi op schema. Heeft volgens de gyn nergens last van. Wel in de vruchtzak een mooie grote placenta te zien van de baby en een "reserve" placenta te zien aan de andere maar dan wel een stuk kleiner. Bij de baarmoedermond een hematoom te zien, 44mm breed en 18.5 mm lang. Hierin zit op dit ogenblik geen vers bloed meer en alsof het zo heeft moeten zijn is het bloeden gestopt. Baarmoedermond was gesloten en mooi op lengte. Lengte niet genoemd maar was volgens gyn normaal. Risico is er nog steeds en dan met name op gebroken vliezen. Mag gewoon bij de verloskundige blijven, met 20 weken moet ik wel terugkomen bij het wkz voor een GUO. Is het hematoom dan nog aanwezig dan moet ik met 24 weken weer terugkomen. Verder vooral rustig aanblijven doen.
Na een paar uurtjes zonder vloeien toch opeens weer wat druppels oud bloedverlies. Uiteindelijk op toilet een stolsel van ongeveer 2,5 cm verloren. Man wat is dat pijnlijk zeg. Meteen de verloskundige gebeld om het door te geven. Echo gehad, kindje doet het goed maar ligt met hoofdje laag zodat ze de baarmoedermond niet kon zien en niet kon kijken of het stolsel weg is. Nu dus gewoon weer afwachten tot het vloeien stopt.
Hele dikke knuf.. Wel fijn dat kindje goed groeit.. Nu hopen dat de hematoom vanzelf oplost en het vloeiene helemaal gaat stoppen en je lekker kan gaan genieten.
hopelijk was de stolsel de hematoom van 4 bij 1.8 cm. Kan dat kloppen? Was de stolsel van die grote. Ik lees altijd mee. En duim dat jullie baby gewoon lekker doorgaat waar die nu mee bezig en er geen last van blijft houden💋
Stolsel was wat kleiner maar vloei nog steeds kleine beetjes met af en toe wat zeer kleine stolsels dus hoop dat het betekend dat alles gewoon opgeruimd wordt. Het blijft spannend en afwachten.
Grootste nadeel wat ik nu bemerk aan de hele situatie is dat ik het vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijt ben en niet meer weet wat normaal is en bij een zwangerschap hoort. Vanmorgen ook weer naar de vk geweest omdat ik steeds dunne roze/bruine afscheiding had en mijn buik er anders uitzag. Was bang dat ik vruchtwater verloor. Blijkt er niets aan de hand te zijn. Kleine bikkel stond rechtop in mijn buik, waardoor de vorm anders was en trappelde er lustig op los op mijn blaas. Waardoor ik moeite had om urine op te houden en vaak naar toilet moet. Schaamde me dood dat ik dus daarvoor gebeld had. Vk gaf aan dat het niet erg was en ze begrijpt dat ik bezorgd ben en geen vertrouwen heb in mijn lichaam. Gaf ook aan dat zij hetzelfde zou hebben gedaan wanneer zij degene zou zijn die zwanger was. Gelukkig neemt het bloedverlies af en wordt het lichter van kleur. Hoop dat bij de GUO het hematoom verdwenen is.
Hoop het ook voor je meis! Ik heb aanstaande donderdag een de GUO. Hier een andere indicatie (icsi kindje en nog steeds een groei achterstand)
Zo meid wat heftig weer allemaal. Hoop erg dat deze bloeding met stolsel het hematoom zijn die aan het oplossen is. Veel sterkte ♡
Hier is het weer feest vandaag. Weer hetzelfde liedje, buikkrampen en pijn van onderen, alsof iemand meteen breinaald zit te steken. Als klap op de vuurpijl ook nog een plons vers bloed en het verhaal was weer compleet. Gelukkig voel ik ons bikkeltje goed bewegen dus dat geeft enig geruststelling. Toch maar langs de vk geweest en idd doet de kleine het goed. Echter naast de stolsels onderin ook weer vers bloed te zien op de echo. Vk had het idee dat daarbij ook nog eens de bijplacenta voor de uitgang ligt en kon zij niet beoordelen of de harde buiken en pijn iets veroorzaakt dus mag ik vanmorgen ook nog langs de gynaecoloog voor een echo en verder onderzoek. Het lijkt wel alsof het hier niet op kan en ik gewoon alle mogelijke complicaties bij een zwangerschap af ga. Krijg zo langzamerhand het idee dat het gewoon wachten is op het volgende wat niet normaal is of zelden voorkomt... Begin mij nu wel erg bijzonder te voelen.....pffff
Ow meid toch wat een gedoe. Hoop dat de harde buiken iig geen werk hebben verricht en alles nog netjes dicht zit en blijft zitten. Heel veel succes morgen bij de gyn
pff, miss bunny.. wat weer balen allemaal, maar wat een dapper klein wezentje in je buik die zich er niks van aantrekt en gewoon lekker zijn ding doet! ik hoop dat de gyn geruststellend nieuws voor je heeft en dat het voorlopig dan het laatste bezoek is en alles de goede kant eens op mag gaan!
Net terug van de gynaecoloog. Baby doet het goed. Hematoom zit er nog steeds.... Iets vers bloed zichtbaar. Baarmoedermond was gesloten en is 4,3cm. Wel heeft deze gynaecoloog een uitstrijkje en kweken afgenomen. Ook heeft ze gezegd dat ik niet meer naar de vk toe mag en bij haar en haar collega's moet blijven. Krijg om de week een afspraak en mag tussendoor bellen als er iets is. Ook heeft ze een Verwijzing geschreven voor medisch maatschappelijk werk. Nu rustig aandoen en eerst bijkomen. Bloeddruk blijkt ook aan de lage kant te zijn ondanks goed hb en ging bijna van mijn stokje bij de gynaecoloog.
Bah, het leek een klein beetje de goede kant op te gaan met voornamelijk oud bloed. Gelukkig doet de baby het goed. Helaas moet jij het als drager van jouw kindje wel erg ontgelden. Ik gun jou ook zo dat je een tijdje rust hebt zonder iedere keer dat bloedverlies en alle zorgen die daarbij horen. Ik blijf je hier volgen en denk aan jullie!