12 weken zwanger en nog steeds grote kans dat het mis gaat.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mizz Bunny, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Pfff ik wordt hier zo verschrikkelijk moe, onzeker en ongerust van.
    Van de week zo blij dat het vloeien helemaal gestopt was en ook geen oud bloedverlies meer had.
    Wordt ik vanmorgen wakker met wat steken in mijn buik en ga plassen verlies ik weer een plons vers bloed.....

Net ziekenhuis gebeld, moet ik alles regelen via de huisartsenpost!
    Die gebeld, alles uitleggen aan de assistente van de huisarts, gaat overleggen en krijg te horen huisarts belt je terug.
    Belt ze zelf terug met de mededeling dat de huisarts mij toch om 7 uur wil zien om zelf te beoordelen of ik door moet naar de gynaecoloog!!!

Kan ik straks nogmaals de hele bedoening van de afgelopen weken gaan vertellen om vervolgens weer te moeten wachten tot ik naar de gynaecoloog kan.
    Zal dan wel weer een afspraak op de poli gaan worden ook....

2. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Oh meid wat een onzekerheid weer. Kan me heel goed voorstellen dat je er moe en van word. Heel veel succes bij de huisarts en ik hoop dat het bloeden snel stopt en alles goed is. Knuff.

3. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ow wat vervelend zeg! Heb je wel de verloskamers gebeld? Want daar is altijd een eidnestdoend gynaecoloog, ze zouden je niet naar hap horen te sturen dan.

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Wat vreemd.
    Als je onder controle van de gynaecoloog valt en er Is iets met je zwangerschap kun je daar altijd komen, tenminste in het wkz wel Is mijn ervaring.

Succes meis en ik denk aan je 😘

5. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Ben zeggen en schrijven 5 minuten bij de huisarts geweest. Ben nu op de verlos. Blijkt dat het ziekenhuis mij doorverbonden had moeten met deze afdeling ipv de hap. Krijg straks het directe nummer zodat dit niet weer kan gebeuren.

Voor nu echo gehad door de verloskundige.
    Baby maakt het goed. Verder vroeg ze mij of er hematomen gezien waren bij de placenta. Heb nee gezegd en dat het altijd bij de baarmoedermond zat.
    Verder wilde ze er niet op ingaan.
    Nu wachten op de gynaecoloog want doe moet nu zelf de situatie gaan beoordelen.

6. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Net weer thuis. Gynaecoloog heeft gekeken. Bloedverlies is inmiddels over gegaan op oud bloedverlies en wordt gelukkig een beetje minder. Verder cervixmeting gehad. Eerste meting was 2.7 cm. Schrok mij rot. Maar arts vertelde dat ze het niet goed kon zien en opmeten en ging het nog een keer proberen. 2 de meting was 3.7cm. Dit was volgens haar goed. Verder durft ook de gynaecoloog geen uitspraken te doen. Advies zeer rustig aandoen en morgen afwachten. Arts wil graag dat ze morgen in het wkz hun bevindingen uitspreken. Heb morgen de GUO. Nu op bed met paracetamol en een warme kruik, ben kapot.

7. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zo wat heftig allemaal. Rust lekker uit zover dat lukt en hopen op goed nieuws morgen

8. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Jeetje wat heftig allemaal zeg! Wel goed dat ze je nu gewoon een rechtstreeks nummer hebben gegeven.
    Lekker proberen te rusten vandaag en hopen op goed nieuws morgen!

9. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Jeetje meid, wat een spanning. Rust vandaag maar lekker uit en voor morgen alvast heel veel succes gewenst.

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Jeetje meis het zit je niet mee! Stomme fout van het Z-H! Ze hadden jou al lang het rechtstreekse nummer moeten geven. Dit is mij bij de eerste controle al op het hart gedrukt, direct bellen bij vers bloedverlies naar de verloskundige en langs het Z-H. Hier vanmorgen helaas ook weer bloedverlies, maar gelukkig wel oud bloed. Dat hoef ik ook niet steeds te laten controleren.. Veel sterkte, benieuwd wat ee morgen uit de GuO komt.
    Wij hebben komende maandag de 20 weken echo..

11. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat een ellende! Heel veel succes vandaag met de dag doorkomen, wat ontzettend spannend moet het voor jullie zijn. En natuurlijk hoop ik voor je dat de GUO morgen goed is en het ziekenhuis met een duidelijk verhaal komt. Sterkte!

12. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Net de GUO gehad.
    Baby is helemaal goedgekeurd.
    Hematoom blijkt helemaal verdwenen te zijn.
    Ook de bijplacenta die ze zagen met 17 weken was nu niet te zien en ze vermoeden dat dat een stolsel geweest is.
    Baarmoederhals was gesloten en 33 mm.
    Was iets aam de korte kant maar kunnen ze niets aandoen.
    Vanwege het bloedverlies en de onrustige buik is een cerclage geen optie.
    Advies vanuit Wkz: rust, regelmatig controle door gyn in eigen ziekenhuis, bij krampen en/of bloedverlies echo en cervixmeting.
    Verder hopen ze mij in het wkz niet meer terug te zien, blijven de komende 2 maand spannend ivm vroeggeboorte en is de kans op een miskraam voorbij.

13. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Wat een goed nieuws! Fijn dat het stolsel weg is en de placenta toch 'normaal' is. Ligt die bij jou erg laag ivm de bloedingen? Of gewoon zoals die hoort te liggen? Hopelijk zijn de bloedingen nu voorbij, blijft de kleine nog lekker lang in je buik en kun je uiteindelijk alsnog gaan genieten van de zwangerschap! De baarmoederhals meting is een momentopname en wie weet is die bij een volgende meting wel weer langer dan nu.

14. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Placenta ligt links lateraal en hoog.
    Konden ze met de inwendige echo niet eens zien.
    Bloedverlies komt daar volgens de artsen ook niet vandaan, waar wel hebben ze geen idee van.

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ok.. Wel vervelend om niet te weten hoe of wat.. Hopelijk is het nu klaar met al het bloedverlies en blijft het rustig! 🍀

16. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Vind het zo oneerlijk.
    Denk je wat rust te hebben na deze GUO.
    Afgelopen uur meerdere harde buiken gehad ondanks rustig liggen.
    Net wezen plassen en weer vers bloedverlies.
    Gebeld met verlos en zodra mijn man thuis is weer naar ziekenhuis. Kan wel gillen....

17. Colalight

Colalight Bekend lid

13 apr 2016
    588
    1
    16
    Hoe is het nu? 😘😘

18. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Jeetje meid, wat een ellende 😔 Ook schrikken omdat je steeds vers bloedverlies hebt. Misschien dat je harde buiken had door de lange dag, autorit en spanning voor de GUO? Auto rijden gaat hier meestal ook gepaard met harde buiken. Je slikt al wel magnesium bij toch? Dat helpt hier in combinatie met heel veel rust wel tegen de harde buiken.. Hopelijk is alles nog goed en houd dat bloedverlies nu eindelijk eens op! Lijkt me ook heel rot om niet te weten waar het bloedverlies vandaan komt / steeds door ontstaat... Ik duim voor jullie dat je nog heel veel weken jullie kleintje mag dragen en straks een prachtig kleintje in jullie armen hebben. 🍀

19. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Nou was een hele belevenis bij de gynaecoloog en heb ondanks alles mega moeten lachen.
    Baby deed het goed en was weer druk aan het bewegen.
    Gyn kon echter bij inwendige echo de baarmoederhals niet vinden....
    Uiteindelijk met eendenbek, spotlight en een verloskundige die over haar schouder meekeek terwijl zij op een kruk op ooghoogte maar binnen zit te loeren blijft herhalen kan hem niet zien....o wacht daar is ie.
    Wist niet waar ik kijken moest om te voorkomen dat ik in de lach schoot.
    Vervolgens heeft ze gevoeld en opnieuw een inwendige echo gemaakt en daarbij duidelijk aangegeven dat die baarmoederhals van mij wel erg diep en ver naar achteren lag en niet waar hij normaal hoort te zijn.
    Ze heeft hem zo nauwkeurig mogelijk opgemeten en kwam op 3.8 cm.
    Ze was heel vriendelijk en begrijpend en vertelde morgen met de gynaecologen te gaan bespreken wat de beste aanpak gaat zijn omdat ze bang is gezien mijn voorgeschiedenis dat ik anders elke dag langs moet komen en dat dat erg belastend gaat zijn voor ons en voor hen.
    Ze vermoed verder dat vandaag te actief is geweest en dat ik daardoor harde buiken kreeg en mijn baarmoedermond erg gevoelig is en er daardoor snel bloedverlies optreed.
    Enigzins gerustgesteld lig ik nu in bed, krijg alleen het beeld van die twee op zoek maar de schat niet uit mijn hoofd.... 😂

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Haha wat fijn dat ondanks de zorgen je ook kunt lachen om dit soort taferelen 😂 Fijn dat je weer enigszins gerustgesteld bent en je weer fijn thuis bent. Ook goed dat de Gyneacoloog gaat bespreken hoe verder, anders heb je inderdaad een strippenkaart Z-H om steeds te laten controleren hoe of wat..

Door jouw verhaal met het schatzoeken moest ik ook weer even terug denken aan mezelf. Een paar jaar geleden toen we zwanger probeerde te worden van onze 1e en bezig waren met IUI, had ik bij de inseminatie mijn baarmoedermond ook heel hoog en vrijwel dicht zitten. Er ging letterlijk een gereedschapskoffer naar binnen om te kunnen insemineren 😳 Op dat moment vond ik het heel gênant en deed het ook wel zeer (een eendenbek, tang om de baarmoedermond naar beneden te trekken en een spreiden voor de baarmoedermond te openen en toen nog het spuitje met het zaad 🙈) Maar nu zo achteraf kunnen we er vreselijk om lachen 😂

Deel Deze Pagina