12 weken zwanger en nog steeds grote kans dat het mis gaat.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mizz Bunny, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Ja voelt een stuk beter om te weten dat de baarmoederhals 3.8 is ipv 3.3

Vond het ook een hele belevenis en wat je zegt gevoelig en ietwat pijnlijk ook.
    Maar wanneer ik dan naar beneden keek en die twee daar ingespannen zag turen kon ik een grijns niet onderdrukken en maar mijn man kijken was ook niet een goed idee.

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hoe gaat het nu Mizz Bunny?

3. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Op en neer.
    Kleine is erg beweeglijk.
    Verlies nog steeds rommel.
    Het is namelijk geen bloed meer te noemen.
    Af en toe steken van onderen dus blijf rustig aandoen en hoop het zo nog een flink aantal weken vol te houden.

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goed inderdaad om rustig aan te blijven doen. Fijn dat het echte bloedverlies over is. Die 'rommel' zal nog wel even duren. Ik duim met je mee voor nog heel veel weekjes zwanger zijn en een gezond kleintje op het eind.

5. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Ik ben vooral heel bang.
    Bang dat ons geluk opraakt.
    We zitten al vanaf 6 weken in deze situatie en hadden nooit gedacht zover te komen.
    Nu ben ik vooral bang dat het op het laatste moment nog mis zal gaan.
    Wordt gek van mezelf en probeer positief te denken en te genieten van de kleine dingen maar vind alles zo moeilijk.
    Ben echt blij hoor dat het hematoom weg lijkt te zijn en de kleine het goed doet, maar die verkorte baarmoederhals was echt een klap in mijn gezicht.
    Ook helpt het niet mee dat ik verpleegkundige ben en daardoor weet van de hoed en de rand.

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ja kan ik me voorstellen. Dat je zelf een medische achtergrond hebt, zal inderdaad het vertrouwen niet beter maken..
    ik herken het gevoel wel. Probeer het steeds weg te drukken en positief te blijven, maar ook bang dat we de 37 weken niet gaan halen.. Ook omdat ik de vorige zwangerschap al met 29 weken weeën had en meerder keren in het Z-H heb gelegen. Ze is toen met 32.1 weken geboren. maar goed het veranderd niks, dus heeft het ook weinig zin om zo te denken..
    Samen op naar de 24 en dan is iedere week die erbij komt super goed. Dat het hematoom weg is, scheelt natuurlijk wel veel voor je kansen toch? Heeft de Gyneacoloog zijn ideeën uitgesproken? Wat je kansen zijn? Hier is de Gyneacoloog tot nu toe weinig positief geweest, maar heb er inmiddels wel al 6 weken bij en het hematoom was de vorige x nog maar de 1/2 van wat het geweest is. Morgen hebben we de SEO. Ben wel heel benieuwd hoe het er nu voorstaat qua hematoom en de ligging van de placenta.

Samen gaan we gewoon voor een goed einde en nog heel veel weken zwanger (liefst zonder bloedverlies ;) ) komt goed. Knuffel!

7. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Gynaecoloog heeft alleen nadrukkelijk benadrukt dat ze voor de 24 weken niets zullen doen en dat bij de 24 weken er 50% kans is dat de kleine het niet overleeft. Mocht de kleine een bevalling bij 24 weken wel overleven dan is de kans groot op ernstige beperkingen.
    Hij hoopte dat onze kleine nog minstens 2 maanden bleef zitten en dat bij bloedverlies en/of krampen ik naar mijn eigen gynaecoloog moet bellen voor een echo en cervixmeting zodat ze mij tijdig kunnen doorsturen naar het wkz....

8. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ja bij mij idem dito. Voor 24 weken kunnen ze niks doen, daarna is het maar de vraag hoe het gaat... Ik hoop zelf in ieder geval 32 weken of meer te halen. Al vraag ik me af of de risico's niet afnemen als het hematoom helemaal weg is/gaat en in mijn geval de placenta nog opschuift. Echter verliep mijn vorige zwangerschap dus ook alles behalve goed, maar toen geen hematoom, bloedingen en laagliggende placenta gehad. Had toen alleen vanaf 22 weken een verweekte baarmoedermond en wat ontsluiting en veel harde buiken die bij 29 weken over gingen in weeën. Die zijn toe geremd en met 30 weken nogmaals weeën gehad. Met 31.5 weken gebroken vliezen en harde buiken, opnieuw weeremmers gehad, maar met 32.1 weken zette de bevalling door. Al met al was die zwangerschap ook spannend en had voor die zwangerschap een miskraam met 8 weken, dus de eerste weken waren toen ook al zo spannend 😔
    Maar samen houden we hoop 🍀 en het getrappel geeft ook wel vertrouwen in dat ons kleintje het goed heeft daarbinnen. Ik tel de weken op ipv af en hoop ontzettend een veilig termijn te halen..

9. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Hier net zo, is gewoon een opluchting als er weer een week bij is.
    Duim dat we beiden straks gezonde kindjes mee naar huis mogen nemen die geboren zijn bij een mooi termijn

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Probeer moed te houden, meiden! Het is zo vreselijk eng, ik weet het :( Die gynaecologen die jou steeds onderzoeken zijn zo vreselijk negatief, Mizz Bunny!

Bij ons is het ook een hele achtbaan geweest (en nog steeds). Ook al dat gedoe met die flinke hematoom en dan ook nog eens vroegtijdige weeën. Ze claimen dat, dat niets te maken heeft gehad met die hematoom, maar ik twijfel daar toch over hoor. Maar goed, dat ik nu toch bijna 37 weken ben, zij het met extreem veel harde buiken en krampen, is een wonder. Dus ik heb wel geleerd dat artsen ook niet alwetend zijn (wat tegelijkertijd ook angstaanjagend is, want je denkt op ze te kunnen vertrouwen).

11. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Bedankt voor je opbeurende bericht Aegyo en wat fijn dat je al zover bent, nog een paar dagen en dan ben je gewoon op termijn.

De gynaecologen zijn idd erg negatief en geven dit ook bij elke afspraak aan. Herhalen telkens dat het afwachten is, nog steeds mis kan gaan en ze het ook niet weten. Het geeft mij weinig vertrouwen en maakt het moeilijk om positief en hoopvol te denken.
    Heb veel meer aan mijn maatschappelijk werker, zij zorgt ervoor dat ik juist geniet van de kleine dingen en het per dag bekijk.

Meest frustrerende is dat ik totaal niet weet wat de bedoeling is, wat het behandelplan etc is.
    Er word maar 1 afspraak per keer gepland en krijg bij het maken van een nieuwe afspraak telkens te horen dan de gynaecologen al vol zitten en of het later kan. Het is soms echt vechten om een afspraak in de week dat volgens de gyn zou moeten.

Dit wil ik bij de eerst volgende afspraak ook bespreken.

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Vanmiddag de 20 weken echo gehad. Ons kindje doet het super goed. Alleen de placenta ligt dus laag en schijnt te bestaan uit 2 delen. Een hoofdplacenta en een bijplacenta. Ook zat er iets in de vliezen/vruchtwater wat lijkt op een bloeding/stolsel. De bevindingen worden door her echocentrum naar de Gyneacoloog gestuurd waar we onder behandeling zijn en met 32 weken sowieso nog een medische echo in het academisch ziekenhuis waarmee ons ziekenhuis samenwerkt. Vind het zelf wel laat, omdat ik de vorige keer met 29 weken een week in het ziekenhuis heb gelegen aan de weeremmers ivm vroegtijdige weeën. Heb over 2 weken weer een controle met de Gyneacoloog. Vind het maar spannend zo en een bloeding in de vliezen waar ook ons kindje zit, is toch maar gek. De echoscopiste gaf toe dat ze het zelf nog nooit had gezien... Hopelijk blijft de kleine lang genoeg zitten en hebben we ook geen hoge risico's bij de bevalling :-S

13. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Fijn dat jullie kleintje in orde is.
    Toch weer wat onzekerheid door die bloeding, hoop dat het meevalt.

14. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Nou dat was verhelderend....not!

Eerste wat de verloskundige in ziekenhuis tegen mij zegt is we hebben elkaar vaker gezien, je komt bijna wekelijks ter geruststelling...
    Dan de gewone metingen en buik bekijken. Kreeg wel een echo, maar dat was wel voor de pret hoor, niet standaard en niet om dingen na te gaan of te meten...

Onze vragen kon en wilde ze niet echt beantwoorden. Was voor de gynaecoloog of kreeg een vaag antwoord. Verder blijkt er nog niet eens afgesproken te zijn wie mijn behandelend gynaecoloog is. Dit nu gedaan en aangedrongen op onze voorkeur.
    Baarmoederhals metingen doen ze niet meer tenzij ik echt regelmatige weeen heb of bloedverlies. Dit omdat de laatste metingen in ziekenhuis goed waren, tenminste binnen de norm. Tenzij ik erg ongerust ben.
    Het verschil in die metingen kwam omdat het mensenwerk was, maar daar moesten we ona niet te veel op focussen.

Wel afgesproken dat ik om de twee weken een afspraak heb, maar ze gaf niet duidelijk aan of dat bij haar of bij de gynaecoloog moest. Wel was het verstandig om alvast 3 afspraken in het voren te plannen.

Ze wilde weten of ik in het ziekenhuis wilde bevallen, of dat de voorkeur had. Gezegd dat ik altijd thuis heb willen bevallen maar gezien alles wat er gebeurd is de afgelopen maanden ik nu echt in het ziekenhuis wil bevallen. Dit heeft ze genoteerd. Op mijn vraag of ze in geval van een keizersnede mij meteen willen steriliseren kreeg ik te horen dat daar een bedenktijd aan zit en ik dit de volgende keer moet bespreken want dat moet worden vastgelegd.

Als afscheid moest ik erover nadenken of ik in ziekenhuis wil blijven of terug wil naar de verloskundigenpraktijk waar ik liep voor ik overgenomen werd door de gynaecologen.

Heb bij de balie 3 afspraken gemaakt. Helaas is bij de eerste de gynaecoloog er niet en moet ik naar deze verloskundige maar de afspraken erna bij de gynaecoloog en dan gaat mijn man ook mee.
    Eens horen hoe of wat. Want wordt allemaal niet duidelijker zo. Als de risico's een stuk kleiner zijn geworden kunnen ze mij dat ook zeggen ipv er omheen kletsen.

15. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    De begeleiding die je krijgt is wel erg magertjes, vind ik :( Ik snap niet waarom er over hevige hematomen altijd zo luchtig wordt gedaan in Nederland. Ik dacht dat ik veel gebloed had door die stomme hematoom, maar dat was volgens mij niks vergeleken met jou :( Dat er dan niet wat meer begrip wordt getoond i.p.v. jou alleen maar afschilderen als bezorgd... Bah, daar krijg ik de kriebels van.

16. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Ja ben er ook wel klaar mee.
    Zit er psychisch ook doorheen en loop nu bij de poppoli.
    Wacht het gewoon af en trekken ons eigen plan.

17. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Hoop dat je de begeleiding krijgt die je graag zou willen...
    weet uit ervaring dat ze soms luchtig kunnen doen terwijl zelf 0,0 vertrouwen hebt... (ervaring uit vorige zwangerschap)

Loop je nog steeds in het wkz of terug in je eigen ziekenhuis?

18. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Terug in eigen ziekenhuis.
    Wkz wacht af of de baby zich aanmeld voor de 32 weken.

19. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Goh meid, heb ik met spanning je verhaal gelezen. En ben eigenlijk superblij dat ik nergens gelezen heb dat het niet goed afgelopen is. Moet enorm slopend voor je zijn en heel erg moeilijk om te genieten van deze zwangerschap.

Zie dat je momenteel al 22 weken ver bent. Wat een speciaal en sterk kereltje zit er in je buik. Gelukkig dat hij er blijkbaar allemaal geen last van heeft. Hoop dat hij nog veel weken onbezorgd kan blijven zitten.

Zat er wel van te bekijken hoe je behandeling verloopt. Ikzelf ben van België en loop dus de hele zwangerschap bij dezelfde gyn. Vind het moeilijk om te begrijpen dat zoiets bij jou niet is. Zou toch in zo'n uitzondering echt wel mogen, iemand die helemaal up-to-date is en er bij elk onderzoek zelf bij is...

En verder wil ik je nog veel sterkte en moed wensen. Kan me niet inbeelden hoe zwaar het voor je moet zijn momenteel. Probeer er toch nog zoveel mogelijk van te genieten.

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Jeetje, wat een nutteloze afspraak dan eigenlijk weer... En als ik het goed begrijp mag je dus gewoon terug naar de verloskundige.. Weet niet hoe kundig jouw praktijk is, maar je zou bijna denken dat je daar prettiger zit en mogelijk serieuzer wordt genomen dan bij het ziekenhuis waar je nu loopt... Wat vervelend dat je steeds voor en gevoel niet serieus wordt genomen. Weet je nu überhaupt wel of de hematomen weg zijn? Heb je nog bloedverlies (gehad)? En las ik bij jou ook niet ergens dat je een dubbele placenta hebt? Mag je daarmee wel thuis bevallen? Ze moeten dan toch eerst nog een echo maken om te kijken hoe de vaten ertussendoor lopen? Dit kan namelijk een behoorlijke complicatie zijn bij een natuurlijke bevalling lees ik overal.. Krijg ivm de dubbele placenta, welke laag in de baarmoeder ligt nog een extra echo in het academisch ziekenhuis, rond de 32 weken..
    Al vraag ik me af of ik die ga halen...wij hebben maandag weer controle bij de Gyneacoloog. Alleen dit x een andere dan mijn vaste Gyneacoloog ivm haar vakantie. Gelukkig verder hier wel iedere afspraak dezelfde Gyneacoloog, al zijn de controles ook altijd vrij kort en snel...

Sterkte meid! Hopelijk dragen we beiden ondanks de bloedingen en alle spanningen over de zwangerschap onze kindjes helemaal uit tot minimaal 37 weken.

Liefs!

Deel Deze Pagina