Ik heb binnen twee dagen een hele zak muntdrop leeggeroofd. Ik weet nog, en lees nu, dat je drop beter kan vermijden tijdens zwangerschap. Dit is ook de laatste en enigste keer tijdens dese zwangerschap dat ik drop haal want ik kan er gewoon niet van afblijven !! Is het heel erg om in een keer een hele zak drop op te (vr) eten
Gewoon lekker eten! Zolang je bloeddruk prima is, niets aan het handje. (De reden is overigens dat een stofje in zoethout in de drop er voor zorgt dat je meer vocht vasthoudt. Dit kan je bloeddruk verhogen)
Tja er is echt zo veel op de verboden lijst,...... Er zit ook nog Eem stofje in drop wat niet goed zou zijn voor je ongeboren kindje maar dan moet je wel echt heeeeel veel en heeeeel vaak drop eten hoor. Dom en druk door drop? « nieuwscheckers Verder gewoon bloeddruk in de gaten houden, als deze laag is kun je vast gewoon wat drop eten hoor 😉 Ik haalde het hier niet meer in huis tijdens m'n zwangerschap gewoon omdat dat mij een beter gevoel gaf, want ik kon er ook niet vanaf blijven als ik het in huis had! Haha
Drop kun je eten, maar met mate.. Net als altijd .. Heb je al een hoge bloeddruk, dan zou ik het gewoon vermijden.. Dan heb je er ook geen zorgen van..
De verloskundige zei tegen mij dat je het met mate mag eten omdat je bloeddruk ervan omhoog gaat. Dat gaat het met chips ook, maar ze vertelde dat met chips je bloeddruk de volgende dag weer gezakt is en dat ie met drop langer hoog blijft. Ik kan zelf ook niet goed met drop omgaan (eet ook de zak leeg ) dus ik haal het ook niet meer. Ik haal alleen soms bij bijvoorbeeld de kruidvat als ik daar toch ben schepdrop en dan 4 dropjes ofzo hahaha. Zo kan ik ook niet teveel eten!
Ik gebruik zoute dropjes al jaren als bloeddrukverhogend middel haha! Juist nu ik zwanger ben. Werd ook aangeraden door vk. Dus als je nu ineens zo'n hoeveelheid weggewerkt heb, zal het wel meevallen. Maar zou nu even rustig aan doen met de dropjes! Haha!
Mijn bloeddruk was zo laag dat ik af en toe bijna knock out ging, heb dus erg veel dropjes gegeten. Tegen het einde van mijn zwangerschap en kilo's drop later had ik een bloeddruk van 110/60.
Ik eet juist drop ivm lage bloeddruk, en soms echt wel meer dan 2 dropjes per dag... zeg maar gerust een halve zak van die schoolkrijtjes Mijn bloeddruk blijft laag, maar het helpt mij wel tegen zo'n duizelig gevoel.
Teveel drop slecht voor zwangere vrouw | Zwanger Te veel drop slecht tijdens zwangerschap | GezondheidsNet Met mate kan vast geen kwaad
Ik eet regelmatig drop en m'n bloeddruk is steeds in orde. Denk dat je dat wel in de gaten moet houden.
Mij werd van de week juist aangeraden om drop te gaan eten! Bloeddruk was 90/50. Leuk, van die rare onderzoeken, maar echt steekhoudend onderzoek lijkt het niet. 1 onderzoek heeft namelijk geen status in 'onderzoekswereld'. Zal allemaal best meevallen, anders stond het wel in alle zwangerschapsboeken (en zouden vk's het niet aanraden.)
Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, was ik een enorme vreetzak geworden door de hormonen. Heb toen drie dagen achter elkaar een zak gemengd snoep gegeten met ook heel veel drop erin. Je bloeddruk kan er hoger van worden, maar hoeft niet. Toen ik 30 weken was had ik ook weer zoń trek in drop en heb toen zelfs toestemming gekregen van de vk, omdat mijn bloeddruk altijd helemaal prima was.
Hier niet eens zo zeer toestemming van de vk, maar echt het advies om drop met zoethout te eten. Bloeddruk is telkens 90/50 op controles, dus mogelijk soms ook wat lager als ik bv in rust ben, dropjes (en ook zoutige dingen) houden me letterlijk op de been
Mss verstandiger om andere (zoute) dingen te nemen tegen een lage bloeddruk is mij verteld: bouillon of een paar chipjes. De stof in drop kan nl ook nadelige gevolgen hebben, je kan het gerust eten hoor maar met mate Drop tijdens zwangerschap: meer kans op gedragsproblemen - 20 januari 2010