12 weken zwanger en voel me nu niet lekker + diaree

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noa1988, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Ik ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger. Eerste 12 weken nergens last van gehad (vermoeidheid alleen).
    Nu voel ik me sinds maandag avond niet zo lekker en heb ik sinds gisterochtend diaree (gisteravond en vanochtend ook).
    Dinsdag was ik voor controle bijde verloskundige en had aangegeven dat ik me niet zo lekker voelde maar kan niet goed omschrijven wat ik dan voel. Ze zei dat als het aan houd ik het maar moest laten weten.
    Maar hoort dit er niet gewoon bij? Of is het raar dat ik dit nu Na de 12 weken voel?

Dinsdag wel het hartje gehoord maar maak te toch zorgen door de diaree...

2. bull22

bull22 Niet meer actief

ik weet het niet zo goed.
    ik wist met 8 weken dat ik zwanger was. en ik was al die weken daarvoor en daarna ook niet lekker in orde.

ik had erg last van me darmen en kreeg er buikpijn van
    je kan er ook een buikgriepje bij hebben
    als het erger word zou ik gewoon de vk bellen
    als zij niks ziet kan je naar de hs gaan om het uit te laten zoeken als je er geen goed gevoel bij hebt,

veel suc6

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    't Kan zijn dat je darmen nu wat in de verdrukking komen en daardoor gestimuleerd worden, daar kun je ook best een beetje misselijk of niet lekker van worden naast diarree. Ik had dat zelf overigens rond de 8 tot 12 weken af en toe, dan weer erg opgeblazen darmen, dan weer hele geprikkelde met diarree erbij. Hormonen hebben ook invloed op de werking van je darmen, dus die kunnen er ook nog mee te maken hebben.

Maar een buikgriepje is natuurlijk ook mogelijk.

Zorg dat je goed drinkt, zodat je niet te veel vocht verliest, en probeer bijvoorbeeld wat stoppende dingen te eten (witte rijst, wit brood, beschuitjes).

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken want ik heb het ook erg gehad!in het begin had ik heel erg last van zeurderige pijn in mn buik alsof ik ongesteld ging worden. bijna de hele zwangerschap door gehad (uitrekken van de baarmoeder) en door die pijn of/en het uitrekken van mn baarmoeder waren mn darmen erg in de war zeg maar! ik heb echt vaak diarree gehad maar ongeveer in de 5e maand werd het verstopping...bij mij was het dus puur de zwangerschap...als je het niet vertrouwt zou ik echt weer contact opnemen met de vk, maar ik denk dat het onschuldig is (mijn ervaring)

Deel Deze Pagina